פרויקט ענק: אלביט תטמיע ERP של אינפור בעשרות מיליוני שקלים

המערכת תוטמע בכל חברות הבת של אלביט, בפרויקט שיימשך ארבע-חמש שנים ● הוא יכלול את המודולים השונים: פיננסים, לוגיסטיקה, רכש וניהול משאבי אנוש, לצד מודולים נוספים לתמיכה ברכש, מחסנים, WF ועוד

בצלאל (בוצי) מכליס, נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות. צילום: יח"צ

אלביט מערכות תטמיע מערכת ERP של אינפור (Infor), בפרויקט שהחל החודש וצפוי להסתיים בתוך ארבע-חמש שנים. היקפו הכספי לא נמסר, אולם גורמים בשוק העריכו אותו בעשרות מיליוני שקלים.

שלב התכנון וההיתכנות של הפרויקט בוצע בסוף 2015 ובתחילת 2016, ונעשה בסיוע דלויט (Delloite). פרויקט הטמעת המערכת יבוצע על ידי אנשי Infor services והיא תשרת אלפי משתמשים בחברה ובחברות הבת שלה. העלייה לאוויר של המערכת בחברה הראשונה של אלביט תהיה במהלך 2018 והשלמת פריסתה בכל הארגון תארך ארבע-חמש שנים.

במסגרת הפרויקט יוטמעו המודולים השונים: פיננסים, לוגיסטיקה, רכש וניהול משאבי אנוש, לצד מודולים נוספים לתמיכה ברכש, מחסנים, WF ועוד. בשל העובדה שאלביט היא חברה ביטחונית וציבורית, להטמעת מערכת ה-ERP יתלוו הטמעות של מערכות שיתמכו בהלימה לרגולציות השונות, ובראשן SOX.

מהחברה נמסר כי "הטמעת מערכת ה-ERP נועדה לשפר את יעילותה התפעולית של אלביט ולהיערך להגברת הצמיחה – הן אורגנית והן באמצעות רכישות". מניע מרכזי נוסף לפרויקט הענק היה הגידול שחוותה אלביט בשל מיזוגים ורכישות, מה שהביא לכך שנוצר מגוון גדול של מערכות ERP בחברה – BAAN, סאפ (SAP), אורקל (Oracle) ומערכות פרי פיתוח עצמי. אחד מיעדי הפרויקט הוא לאחד תהליכי עבודה, נהלים ובסיסי נתונים, ושהכול יעבוד תחת מערכת אחת.

בצלאל (בוצי) מכליס, נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות, אמר כי "אנחנו מצפים ליישם את הפרויקט הזה, שיעניק כלי עבודה משותפים לתהליכים ולמערכות המשרתות את לקוחותינו ואת 12 אלף עובדינו ברחבי העולם". לדבריו, "הפרויקט יתמוך ביעדי החברה להפחית את עלויות התפעול, לפשט את תהליכי העבודה, לשפר את היכולות העסקיות ולסלול את הדרך לצמיחה עתידית. אנחנו מאמינים שהפרויקט יסייע לנו להשיג מטרות אלה".

סטפן שול, נשיא אינפור, ציין כי "עסקה זו היא תוצאה של שילוב הפתרון הנכון, שיתוף הפעולה והבנת התפקיד הקריטי של זמן ביחס לתוצאות. הפרויקט יספק לאלביט שיפור עסקי עתידי ותהליכים עסקיים מהירים יותר".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים