רבעון טוב לעליבאבא: עליות דו ספרתיות – בהכנסות וברווח
החברה סיימה את הרבעון עם זינוק של 54% בהכנסות ושל 38% ברווחים ● אם תרצו, מדובר בעוד הוכחה להתעוררותו של הענק הסיני ולהשפעה שלו על העולם
עליבאבא (Alibaba) סוגרת עוד רבעון טוב, שתוצאותיו מעידות על האמון שנותנים הצרכנים בענקית המסחר אונליין הסינית, ומהוות הוכחה לטענה שלפיה סין מובילה בימים אלה את הגלובליזציה. החברה סיימה את הרבעון השלישי של שנתה הכספית 2017 עם עליות דו ספרתיות בהכנסות וברווחים.
ההוצאות הכלליות של עליבאבא זינקו ברבעון ב-74.65% ל-2.76 מיליארד דולר (19.13 מיליארד יואן, לפי שער של שבעה יואן לדולר). מדובר בעלייה של 1.17 מיליארד דולר. ההכנסות גדלו יותר – ב-2.67 מיליארד דולר (54.15%) – ל-7.67 מיליארד דולר.
הרווח הנקי גדל ב-37.74% ל-2.47 מיליארד דולר (17.16 מיליארד יואן), הרווח המיועד לבעלי המניות צמח ב-42.86% ל-2.57 מיליארד והרווח למנייה האמיר ב-41.63% לדולר אחד.
עוד עולה מהנתונים כי ההוצאות הגולמיות של עליבאבא גדלו ברבעון ב-2.57% ל-1.27 מיליארד דולר, הרווח הגולמי זינק ב-52.09% ל-6.33 מיליארד והרווח הגולמי השולי סיים את הרבעון על 83.27%. במהלך אותם שלושה חודשים, ההוצאות התפעוליות גדלו בכמעט פי שלושה – ב-287.29% – ל-1.46 מיליארד דולר והרווח התפעולי זינק ב-66.19% ל-2.98 מיליארד.
בתשעת החודשים הראשונים – ירידה ברווח הנקי
לצד התוצאות הרבעוניות פרסמה החברה את הנתונים לתשעת החודשים הראשנים של שנתה הכספית. על אף שההכנסות גדלו בשיעור דו ספרתי, הרווח הנקי פחת בשיעור דו ספרתי, עקב ירידה חדה מאוד בהכנסות המימון נטו.
ההוצאות הכלליות זינקו בתקופה זו ב-77.44% ל-6.34 מיליארד דולר וההכנסות האמירו ב-55.53% ל-6.11 מיליארד. הגידול החד בהכנסות, שמספרית היה גדול יותר מזה שנרשם בהוצאות, הקפיץ את הרווח התפעולי ב-60.58% ל-5.55 מיליארד דולר . לעומת זאת, הרווח הנקי פחת ב-52.45% ל-4.52 מיליארד דולר, עקב צניחה של 88.6% בהכנסות המימון ל-808 מיליון דולר.
דניאל ז'אנג, מנכ"ל עליבאבא, אמר לאחר פרסום התוצאות כי "הביצועים המוצקים ברבעון השלישי של השנה הכספית ממחישים את עוצמתו של הצרכן הסיני ואת היכולת שלנו ליצור ערך במרחב שבו אנחנו פועלים".
תגובות
(0)