טכנולוגיה בשידור חי

אם פעם היה צריך את ניידת השידור המסורתית ואת צלחת הלוויין, LiveU מאפשרת לרשתות הטלוויזיה, ולמגזרים אחרים, להעביר את השידורים החיים בצורה הרבה יותר פשוטה - על פלטפורמה וובית

רונן ארטמן, סמנכ"ל השיווק של LiveU. צילום: יח"צ

פעם, לפני לא הרבה עשורים, היה נדיר לראות בטלוויזיה שידורים חיים ממקומות של אירועים. הוא הדין, לפעמים, לגבי כתבות על אירועים שהיו באותו היום. כך, למשל, במלחמת יום הכיפורים, היו לא מעט כתבות מהחזית ששודרו במהדורות החדשות וצולמו והוקלטו יום לפני כן.

כיום, המצב שונה לגמרי. אם, חלילה, אירעה נפילת טיל בדרום בשעה 19:30, במהדורה של 20:00 כבר משדר הכתב החרוץ בדרום ממקום נפילתו. כשיש, למשל, מסיבת עיתונאים שראש הממשלה מכנס בדיוק ב-20:00 – גם היא מועברת בשידור ישיר. ואם קורה אירוע תוך כדי מהדורה – הרבה לפני סיומה הכתבים כבר ישדרו מהשטח.

את זה מאפשרת, כמובן, הטכנולוגיה. זה לא נעשה רק באמצעות הלוויין וניידות השידור המסורתיות – כיום אפשר להעביר את השידורים באמצעים הרבה יותר פשוטים. אחת החברות המרכזיות שמאפשרות את זה היא LiveU הישראלית. החברה משווקת פורטפוליו של מוצרים שניתן באמצעותם להעביר שידורים חיים על גבי רשתות אלחוטיות וסלולר.

LiveU חגגה לא מזמן עשור – החברה הוקמה ב-2006. מספר העובדים שלה עומד על 200, כאשר מרכז הפיתוח שלה נמצא בכפר סבא ויש לה משרדים נוספים בניו-ג'רזי, סין, הודו, בריטניה, צרפת, גרמניה ורוסיה. "אנחנו מוכרים ליותר מ-80 מדינות אלפי מערכות, בסכום כולל של יותר מ-50 מיליון דולר", אמר רונן ארטמן, סמנכ"ל השיווק של LiveU. בין לקוחותיה נמצאים גופי תקשורת מהמובילים בעולם, בהם AP ,CNN ,BBC ,NBC, פוקס (Fox) ורויטרס (Reuters). על הלקוחות בארץ נמנים, בין היתר, ערוצים 1, 2, 10 ו-24, וואלה ו-ynet.

כיצד זה עובד? "המכשירים שלנו מעבירים את השידורים החיים על גבי רשתות אלחוטיות וסלולר, ומתממשקים גם ל-Wi-Fi ול-LAN", הסביר ארטמן. "אנחנו יודעים לעשות את החיבור לכל הרשתות כדי להוציא וידיאו באיכות HD. משם זה יכול לצאת לפלטפורמות טלוויזיה, אונליין או מובייל".

מכשיר הדגל של LiveU הוא ה-LU-600, שהושק לא מזמן. יש בו שמונה סימים סלולריים, כאשר המצלמה מתחברת ליחידה וזו מפרקת את מה שמצולם לשמונה ערוצים נפרדים. או אז, המכשיר מאחד את כל הערוצים לערוץ וידיאו אחד באיכות HD, ולפעמים אף 4K. בצד המקבל את השידור, הדברים מאוחסנים על ענן.

"על הבסיס הזה פיתחנו סדרה רחבה של מוצרים, שהשוני ביניהם הוא בעיקר בכמות הסימים. אנחנו מספקים מפתרונות על גבי טלפונים סלולריים מאפשרים לאגד גם את ה-Wi-Fi וגם את הערוץ הסלולרי, ועד למערכות שנישאות על גבי רכבים, מערכות אנטנה מיוחדות, פתרונות לניידות לוויין שהופכות למערכות היברידיות", ציין ארטמן.

"עד הגעת LiveU היה פתרון אחד להעביר שידורים חיים – ניידת הלוויין המסורתית. אנחנו מספקים פתרון בעלות נמוכה ובזמינות גבוהה. הוא מאפשר להוציא שידור חי מכל מקום שיש קליטה סלולרית, בעוד שניידת לוויין 'רגילה' חונה במקום", אמר.

לא רק טלוויזיה

"אנחנו פעילים בכל הוורטיקלים שצריכים העברת שידורים חיים – חדשות, ספורט, בידור", הוסיף. "אנחנו פועלים גם בשוק הביטחוני ובשוק הכנסיות באפריקה".

למה דווקא בשווקים אלה?
"כנסיות באפריקה מעבירות את המיסות בשידורים חיים למאמינים.

בשוק הביטחוני עולה הדרישה לווידיאו איכותי מאוד. עד היום התרגלנו לראות מצלמות אבטחה בשחור לבן. כיום, הדרישה היא למצלמות אבטחה שמעבירות תמונות בזמן אמת ובאיכות גבוהה מאוד, למטרות כמו עיבוד תמונה וזיהוי פנים. בין היתר, אנחנו מספקים ציוד למשטרות, שמאפשר להן להעביר את התמונות על גבי מחשוב לביש. כך, יחידות מיוחדות יכולות לבצע פעילויות וכל מה שנעשה משודר למטה. כנ"ל בצבא או בתחום הבריאות – כבר ביצענו כמה בדיקות של המערכות שלנו על אמבולנסים בארצות הברית. בתי החולים יכולים לראות את המצב של החולה כשהוא נמצא באמבולנס ולהיערך בהתאם. זה יכול אפילו להציל חיי אדם".

האם הטכנולוגיה שלכם מיועדת גם לשוק הצרכני?
"כרגע אנחנו לא מתמקדים בשוק זה, אבל אני משער שיום אחד נראה את הטכנולוגיה שלנו מופצת לאזרחים, שניתן יהיה להיכנס לחנויות ולקנות מצלמה עם טכנולוגיית LiveU בפנים. כיום כבר אפשר לקנות את זה באינטרנט".

לסיכום אמר ארטמן כי "פעם, כדי לשדר לייב היה צורך בניידת לוויין מסורתית. היה לייב במקרה הטוב פעם או פעמיים בכל מהדורה, זה היה הפסגה של מהדורת החדשות היומית. כיום, בזכות טכנולוגיות כמו שלנו, שידור חי זה דבר של מה בכך. האיכות כיום הרבה יותר טובה והרשתות הסלולריות מתפתחות והדרישה ליותר ויותר שידורים חיים בתדירות ובאיכות גבוהות יותר הולכת וגדלה. מה גם שהפרדיגמה השתנתה: רשתות חדשות חושבות קודם כל ווב, לאחר מכן סלולר ולאחר מכן טלוויזיה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים