סיסקו זכתה: תספק לצה"ל שרתים במאות מיליוני שקלים

הסתיים מכרז השרתים הגדול בתולדות מערכת הביטחון - HPE, שסיפקה שרתים עד כה - הפסידה ● בינת תשמש כחברת האינטגרציה שתוביל את התקנות השרתים בישראל

אליעזר (איקו) חסון, הסגן הבכיר לרכש מודיעין ותקשוב במשרד הביטחון

סיסקו (Cisco) העולמית תספק שרתים מתקדמים לצה"ל ולכלל זרועות הביטחון, במסגרת מכרז בהיקף של מאות מיליוני שקלים. סיסקו גברה על HPE שהפסידה בסיומו של הליך "מכרז מוביל".

את המכרז הוביל משרד הביטחון, באמצעות משלחת הרכש בארצות הברית ויחידת הסגן הבכיר לראש מנה"ר לרכש מודיעין ותקשוב, יחד עם אגף התקשוב בצה"ל.

תקופת המכרז היא לשלוש שנים, עם אופציה להארכה בשנתיים נוספות. כלל השרתים שמערכת הביטחון תרכוש בתקופת הזיכיון יהיו של סיסקו. סיסקו תספק במהלך התקופה שירותי התקנות ותמיכה טכנית, באמצעות בינת תקשורת מחשבים, שתהיה חברת האינטגרציה של הפרויקט.

אורן שגיא, מנכ''ל סיסקו ישראל. צילום: ניב קנטור

אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו ישראל. צילום: ניב קנטור

בחודשים האחרונים ניהלה משלחת הרכש של משרד הביטחון בארצות הברית, מכרז בינלאומי, שפנה לכלל חברות הטכנולוגיה הגדולות בעולם. הצעתה של סיסקו, נמסר ממשרד הביטחון, הייתה נמוכה בהיקפים ניכרים מההצעות האחרות ומהעלויות שמשלמת מערכת הביטחון כיום.

יודגש כי סיסקו לא תחליף את כלל המחשבים והשרתים במשרד הביטחון, אלא תספק לצה"ל ומשרד הביטחון מערכות שרתים חדשות. השרתים הקיימים, בין השאר של HP ויבמ (IBM), ימשיכו בחלקם לפעול תחת אחזקה שוטפת של שתי ענקיות ה-IT.

חלק בלתי נפרד מהמחויבות למדינת ישראל

לדברי אליעזר (איקו) חסון, סגן בכיר לראש מנה"ר לרכש מודיעין ותקשוב, "מכרז השרתים של מערכת הביטחון הינו מכרז טכנולוגי אסטרטגי, שבו הזוכה תספק ציוד מתקדם ליחידות הטכנולוגיות של צה"ל ולכלל זרועות הביטחון, בהיקף של מאות מיליוני שקלים". לדברי חסון, "תוצאות המכרז מגלמות חיסכון של עשרות מיליוני שקלים למערכת הביטחון".

אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו ישראל, הוסיף כי "אנו גאים להיות שותפים של זרועות הביטחון ושל מדינת ישראל במסע הדיגיטלי ובמהלך המחשוב ההיסטורי. הזכייה במכרז השרתים ומערכות ניהול המחשוב של משרד הביטחון מהווה נדבך נוסף בפעילות סיסקו אל מול מערכת הביטחון, והיא חלק בלתי נפרד ממחויבותנו למדינת ישראל. המערכות שנבחרו מבטיחות רציפות מבצעית ועליונות טכנולוגית לאורך זמן".

אלון בן צור, מנכ''ל בינת תקשורת ומחשבים. צילום: ניב קנטור

אלון בן צור, מנכ"ל בינת תקשורת ומחשבים. צילום: ניב קנטור

אלון בן צור, מנכ"ל בינת תקשורת מחשבים, אמר כי "אנו גאים להיות שותפים בהקמתן של תשתיות מחשוב מתקדמות וחדשות שיהוו את הבסיס להפיכת צה"ל לגוף רשתי ודיגיטלי. התשתיות החדשות יספקו למערכת הביטחון פלטפורמה מתקדמת שתאפשר יכולות מבצעיות גבוהות תוך חיסכון תקציבי משמעותי וחיסכון בכוח האדם הדרוש לתפעול המערכות. מדובר בזכייה באחד המכרזים הטכנולוגיים היוקרתיים בשוק הישראלי, ובהבעת אמון ממדרגה ראשונה של צה"ל ומערכת הביטחון בבינת, שתספק מכלול שלם של שירותים – כולל: תכנון, התקנה, הטמעה, תמיכה ותחזוקה של כול מערכי השרתים".

בסוף 2011 הייתה זו HP שזכתה במכרז המוביל של השרתים, בהיקף מוערך של 500 מיליון שקלים. HP החליפה את ציוד יבמ באתרי צה"ל ומשרד הביטחון. הייתה זו העסקה הגדולה ביותר מסוגה בשוק הישראלי לשרתים והיא קידמה את מעמדה של HP בתחום זה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים