"הדיגיטציה של הארגון – היא שתהפוך את המנמ"ר לרלוונטי"

"המסע לשינוי הארגון והפיכתו לדיגיטלי אינו שאלה של 'האם?' אלא 'מתי?'; רק כך ניתן יהיה לתת מענה לריבוי האתגרים ומצוקות המנמ''ר", אמר ד''ר לוק ווינקלמן, מוביל תחום סאפ בהיטאצ'י לאזור EMEA

ד''ר לוק ווינקלמן, מוביל תחום סאפ בהיטאצ'י לאזור EMEA. צילום: ניב קנטור

"הטרנספורמציה הדיגיטלית היא אתגר משמעותי עבור המנמ"רים, אבל היא מגלמת בתוכה גם הזדמנות עבור המנמ"רים – השינוי המתבקש הזה הוא שיסייע למנמ"ר להיות יותר רלוונטי בארגון", כך אמר ד"ר לוק ווינקלמן, מוביל תחום סאפ (SAP) בהיטאצ'י (Hitachi Data Systems) לאזור EMEA (ראשי תיבות אירופה, המזה"ת ואפריקה).

ד"ר ווינקלמן דיבר בפתח מפגש שערכה הענקית היפנית עם לקוחותיה, שדן בשילוב בין היטאצ'י עם פלטפורמת HANA של סאפ. האירוע התקיים היום (ה') במלון הרודס בהרצליה פיתוח. את האירוע הנחה איתן יהודה, CTO היטאצ'י לאזור אגן הים התיכון.

לדברי ד"ר ווינקלמן, "ארגונים ברחבי העולם כיום נמצאים תחת שלל לחצים, הן בשל המצב הכלכלי ברבות מארצות העולם, והן בשל המרוץ הבלתי פוסק לחדשנות. אין ספק כי המענה לכך הוא הפיכת הארגון לדיגיטלי".

צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

המנמ"ר הארגוני, ציין ד"ר ווינקלמן, "נדרש להניע את התהליך של הטרנספורמציה הדיגיטלית, ולקדם את השינוי לפיו יותר ויותר חלקים בחברה יהוו מרכזי רווח ולא מרכזי הוצאות, כאשר התשתית לכך תהיה ה-IT הארגוני. חלק ניכר מהמנמ"רים כבר מבינים זאת, וחלקם כבר החלו לפעול בכיוון".

"השינוי הדיגיטלי הוא חוצה מגזרי תעשייה", אמר ד"ר ווינקלמן, "נטפליקס (Netflix) היא לא חברת מדיה, כי אם חברה של הזרמת תכנים. אמזון (Amazon) החלה כחברת ספרים, אבל בעקרון זו חברת תוכנה אינטרנטית, שהרחיבה את עסקי המשלוחים שלה מספרים לכלל העולמות והיא חברת מסחר מקוון".

"כך גם אובר (Uber) אשר מעצבת מחדש את עולם התחבורה הציבורית, למרות שכל מה שיש לה להציע הוא אפליקציה עם תכונות לצד יכולות לניתוח של מידע. AirBNB מעצבת, שלא לומר מזעזעת – את תחום המלונאות העולמי, אבל גם היא בסך הכל חברה עם אפליקציה מצליחה. כל ארגון, בכל תחום –  מונע על ידי דיגיטציה".

"היטאצ'י היא חברה גדולה ו-ותיקה", אמר ד"ר ווינקלמן, "וגם אנו הפנמנו כי המסע הדיגיטלי הוא מחויב המציאות. כיום, כל אחת מחטיבות החברה עברה את המסע. יש לציין כי זה מסע שלא נגמר – זהו תהליך מתמשך".

חובה לחמם מנועים

לדבריו, "כיוון שאנו באים מעולם החומרה והייצור, בנינו חיישנים ותוכנות, אשר מתאימים ללקוחות ארגוניים הדומים לנו בפעילות שלהם. התקנת החיישנים, כחלק מהכניסה לעולם האינטרנט של הדברים, היא חלק מהמסע הדיגיטלי: כל רכיב יוצר מידע ונדרש איסוף וניתוח שלו. כך, אנו מספקים לדוגמה, חיישנים ורכיבים למכוניות, לטובת הרחבת הניתוח בעולם ה-BI".

שיתוף הפעולה בין החברות סאפ והיטאצ'י, אמר ד"ר ווינקלמן, "עם חומרה שלנו ותוכנה של סאפ, מספק לארגונים מענה רוחבי כולל – מהתשתיות ועד הרמה האפליקטיבית. בנוסף, יש לנו תוכנה בשם Binder, שהיא מסד נתונים עם ביצועים גבוהים לטובת פעילות בעולם ה-Big Data. רכשנו לפני שנתיים חברה, Pentaho, ועל בסיסה בנינו את פלטפורמת ה-BI שלנו".

"הייתי בישראל לא מעט פעמים", אמר ד"ר ווינקלמן, "והשוק המקומי בהחלט מתאים לנו, בשל היותו מאמץ מוקדם של טכנולוגיות, ומטמיע טכנולוגיות שהרכיב של החדשנות בהן הוא משמעותי".

"אם המנמ"ר רוצה להיות רלוונטי בארגונו ורוצה שהארגון יהיה רלוונטי במגזר בו הוא פועל", סיכם ווינקלמן, "הוא חייב לחמם מנועים ולפתוח במסע הדיגיטלי".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים