טראמפ: "מקבל את מסקנת המודיעין – רוסיה ביצעה מתקפות סייבר נגדנו"

במסיבת עיתונאים ראשונה אותה ערך לאחר חצי שנה, הנשיא הנבחר דונלד טראמפ הכיר בראשונה במתקפות מרוסיה ואמר כי "פוטין לא היה צריך לעשות זאת"

קריאת השכמה. ארצות הברית. אילוסטרציה: BigStock

במסיבת העיתונאים הראשונה שלו מאז יולי 2016, דונלד טראמפ, הנשיא הנבחר של ארצות הברית, היה במצב רוח לוחמני וירה כדרכו, לכל הכיוונים. למרות זאת, בראשונה, הכיר טראמפ בעובדה כי רוסיה ביצעה מתקפות סייבר נגד ארצות הברית.

הייתה זו הפעם הראשונה שטראמפ אמר כי הוא מאמין שהקרמלין עומד מאחורי הפריצות שבוצעו נגד הוועדה הלאומית הדמוקרטית ואתרים ושרתים אחרים. אבל, הוא המעיט בחשיבות הפריצות ואמר כי הן היו פעולות מסוימות, מתוך רבות אחרות.

"לגבי הפריצות, אני חושב שזה הגיע מרוסיה, אבל אני חושב שאנחנו מותקפים גם על ידי ארצות אחרות ואנשים אחרים", אמר. לדבריו, "פוטין לא היה צריך לעשות את זה. הוא לא יעשה זאת. רוסיה תקבל הרבה יותר כבוד מארצנו כאשר אנהיג אותה".

בהתייחס לדיווחים על שרוסיה התערבה למענו בבחירות לנשיאות, אמר טראמפ כי "הנשיא פוטין ורוסיה הודיעו היום שמדובר בחדשות מזויפות. אני מכבד את זה. אני לא יודע אם אסתדר עם ולדימיר פוטין – אני מקווה שכן".

"אתה חדשות מזויפות"

בהתייחסו לדיווח כי הוקלט וצולם עת בילה עם זונות במלון ריץ-קרלטון במוסקבה, טראמפ דיבר בלשון כפולה. הוא אמר שיש לקרוא את הדיווח כפרסום של חומר פרטי, מתח ביקורת על ההדלפה של הדיווח של המודיעין האמריקני בנושא לתקשורת, וטען כי מדובר בדיווח בלא הוכחות, שהוא ככל הנראה שגוי – של קהילת המודיעין. במקביל, אמר טראמפ כי הפריצה למחשבי המפלגה הדמוקרטית הייתה רעה, אבל נזקה הופחת בשל המידע שהיא חשפה.

הוא תקף את הדיווחים עליו בדבר התנהגותו המינית והעובדה שעלול היה להיסחט, והודה לארגוני חדשות שלא פרסמו את הסיפור. בגרסתו הרכה, הדיווח היה ב-CNN, ודן בעובדה שסוכנים רוסים היו עימו בקשר זה חמש שנים. הדיווח הפרטני והצהוב הופיע ב-BuzzFeed, וכלל פרטים עסיסיים.

"קראתי את מה שפורסם, ואני חושב שזה ביזיון", אמר טראמפ. הוא סירב להגיב לדיווח לפיו תודרך על ידי סוכנויות הביון האמריקניות בנושא, טען כי התדריכים מסווגים – אבל אמר כי ההאשמות הכלולות בתזכיר אינן נכונות. BuzzFeed, אמר טראמפ, "הוא צינור כושל של זבל, אשר יסבול בשל פרסום הדו"ח השגוי". מבלי להתייחס לתוכן הקלטות הקיימות לכאורה, בהן צולם עם יצאניות, הזכיר הנשיא הנבחר את חרדתו מפני חיידקים.

הנשיא הנבחר סירב לענות על שאלות האם מי מהעוזרים שלו עמדו בקשר עם פקידים רוסים, כפי שדווח בכמה מקומות. הוא סירב להשיב לשאלות כתב רשת CNN, ג'ים אקוסטה, ואמר לו "אתה חדשות מזויפות". הוא חזר שוב על דבריו כי אין ומעולם לא היו לו עסקים ברוסיה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים