סנאפ פותחת משרדים בינלאומיים בלונדון

החברה שעומדת מאחורי אפליקציית הסנאפים המצליחה הודיעה שתהפוך את המשרד הקיים שלה בעיר הקוסמופוליטית למשרדיה הבינלאומיים מחוץ לארצות הברית

קופצת למים של טיק-טוק. סנאפ

סנאפצ'ט (Snapchat) הוא יישום פופולרי הצובר לו יותר ויותר אוהדים ברחבי העולם. לדברי החברה, יש לה נכון להיום 150 מיליון משתמשים פעילים יומיים ברחבי העולם, כש-50 מיליון מהם מרוכזים באירופה.

בהתאמה, ובמהלך יוצא דופן, החליטה החברה האם של סנאפצ'ט, המכונה סנאפ (Snap), לכונן בלונדון משרדים שיהוו מרכזת למכירות הבינלאומיות שלה, ולשלם את מסיה לרשויות הממלכה המאוחדת.

לפי כך, ההכנסות ממכירות ללקוחות החברה בממלכה המאוחדת יירשמו בבריטניה. צוותי המכירות בבריטניה יטפלו גם בלקוחות במדינות שמחוץ לארצות הברית, אשר בהן לא פועלת יחידת מכירות של סנאפ, והכנסות אלו ירשמו גם הן בבריטניה.

בריטניה – לא נחשבת כמקלט מס

חברות טכנולוגיה אמריקניות רבות – בכללן הענקיות אפל (Apple), פייסבוק (Facebook), גוגל (Google) וטוויטר (Twitter) – הקימו מטות בינלאומיים במדינות שבהן שיעורי מס החברות נמוכים יותר מאשר בבריטניה, כמו למשל באירלנד.

כך או כך, ההחלטה של סנאפ לא מסתמנת כעוד מהלך של חברת טכנולוגיה אמריקנית שמקימה מטה בינלאומי באירופה או באירלנד בשל הקלות מס, מה גם שהנציבות האירופית, ה-EC (ר"ת European Commission) בלאו הכי החלה לאחרונה להגביר את הלחץ ולהחמיר את הדרישות בכל הנוגע בתשלומי המס של חברות אלו. בנוסף, לאחרונה החל ארגון המדינות המפותחות, ה-OECD, דוחף לנקיטת אמצעי G20 כנגד הימנעות ממס חברות.

אחד המקרים לדוגמה שבהם הפגינו האיחוד האירופי (EU) והנציבות שרירים כנגד ענקית טכנולוגיה התרחש בחודש אוגוסט בשנה שעברה, כשהשתיים הודיעו לאפל שעליה לשלם לאירלנד סכום עתק של 13 מיליארד יורו כמסים על עסקיה במדינה, פסיקה שעליה מערערת הענקית מקופרטינו בימים אלו.

"מאמינים בתעשייה היצירתית של בריטניה"

בכדי להסביר את ההחלטה אמרה קלייר ואלוטי, מנכ"לית Snap Group בבריטניה, כי "אנו מאמינים בתעשייה היצירתית של בריטניה. בריטניה היא המקום שבו לקוחות הפרסום שלנו נמצאים, שבו חיים יותר מ-10 מיליון סנאפצ'טרים יומיים, ואיפה שכבר התחלנו להעסיק כישרונות".

אפליקציית ההודעות והסנאפים הרחיבה לאורך החודשים האחרונים את פעילותה בלונדון ובמקביל הגדילה את מצבת כוח האדם במשרד שלה בעיר משישה אנשי צוות בשנה שעברה ליותר מ-75 נכון להיום.

החלטתה של סנאפ לבסס את משרדיה הבינלאומיים באנגליה מהווה דחיפה גדולה למוניטין העולמי של לונדון כמרכז יצירתי לתעשיות, אך לא בטוח כי למהלך תהיה השפעה כלכלית מהותית על המדינה, שצביונה הרגולטורי הפיננסי לאחר הברקזיט (Brexit) בלאו הכי עדיין לוט בערפל לונדוני כבד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים