יאהו משנה שם; מריסה מאייר תתפטר ממועצת המנהלים

המנכ"לית תעזוב את מועצת המנהלים לאחר השלמת העסקה עם וריזון, ואילו החלקים שיישארו מהחברה בתום הרכישה יזכו בשם החדש - Altaba

קלולסית. מריסה מאייר. צילום: יאהו, מתוך ויקיפדיה

מנכ"לית יאהו (Yahoo) מריסה מאייר תתפטר ממועצת המנהלים של החברה לאחר סיום המיזוג המתוכנן שלה עם וריזון (Verizon), שרכשה את עסקי הליבה שלה בתמורה ל-4.8 מיליארדי דולרים, כך בישרה יאהו בהגשה לרשות האמריקנית לניירות ערך, שנערכה אתמול (ב').

מה שיישאר מיאהו הוא דווקא חלק החשוב למשקיעים כיוון שהחברה מחזיקה נתח מענקית המסחר המקוונת  עליבאבא (Alibaba) הסינית, השווה 36 מיליארד דולרים. בשל כך נבחר בעבור ההרכב המחודש של חלקי החברה השם החדש Altaba, אשר יכלול גם את השותפות של יאהו ביאהו יפן.

למאייר אין חילוקי דעות עם החברה

מאייר, יחד עם דיוויד פילו, אחד ממייסדי יאהו, ועוד ארבעה חברי הדירקטוריון, יפרשו לאחר סגירת העסקה, כך הודיעה החברה.

ההתפטרות ממועצת המנהלים מתייחסת לקבוצה ולחברות ההשקעה שנותרות לאחר העסקה ואינן עוברות לווריזון, הבהירה יאהו את הדברים. לפיכך, מועצת המנהלים החדשה של Altaba תכלול חמישה חברים, כולל מנהל קרן הגידור, ג'ף סמית.

ההתפטרות של מאייר "אינה נובעת מחילוקי דעות עם החברה בכל עניין הנוגע לפעילות החברה, מדיניות או פרקטיקות", כך נכתב בהגשה.

החדשות הנוכחיות הן החוליה האחרונה וכנראה המסכמת בשרשרת אינסופית של טלטלות שחוותה יאהו לקראת המכירה המדוברת.

בחודש יולי בשנה שעברה הודיעה חלוצת האינטרנט המובסת על מכירת נכסי הליבה שלה לענקית התקשורת וריזון, אבל העסקה נתקלה בהרבה קשיים, בעיקר עקב גילוי של שתי פריצות גדולות ושערורייתיות במיוחד שחוותה יאהו ושהחברה ידעה עליהן ככל הנראה בטרם החתימה על העסקה, אך השמיטה את הדבר מהרוכשת העתידית.

בנוסף הפריעו לעסקה גם דיווחים אודות בנייתו לכאורה של כלי מעקב, המאפשר לממשלה לסרוק באופן יסודי את הדואר האלקטרוני של משתמשים. אבל כל אלו, כך מסתמן, יהיו בקרוב נחלת העבר כשהעסקה תיסגר לרווחת כל הצדדים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים