צ'אד הארלי, מנכ"ל וממייסדי יו-טיוב: "עתיד שיתוף קבצי הווידיאו נמצא בטלוויזיה"

"העתיד של יו-טיוב הוא בטלוויזיה, כאשר זו תוכל להתחבר לאינטרנט בפשטות, על ידי רשת Wi-Fi ביתית, או בדרכים אחרות", אמר הארלי בכנס שערכה אמש (ב') גוגל ● לדבריו, "בדרך זו, יוכלו צופים רבים יותר לראות את תכני הווידיאו של האתר ברחבי העולם" ● הוא הוסיף, כי "בגוגל בונים על יו-טיוב לטווח הארוך, תוך תכנון כיצד להגיע לקהלים מפולחים וכיצד לבנות קהילות ספציפיות"

"העתיד של יו-טיוב (YouTube) הוא בטלוויזיה, כאשר זו תוכל להתחבר לאינטרנט בפשטות, על ידי רשת Wi-Fi ביתית, או בדרכים אחרות. בדרך זו, יוכלו צופים רבים יותר לראות את תכני הווידיאו של האתר ברחבי העולם", כך אמר צ'אד הארלי, ממייסדי יו-טיוב ומנכ"ל החברה.

הארלי עמד במרכזו של אירוע הערב השנתי שערכה גוגל (Google) ישראל. האירוע, בהשתתפות יותר מאלף איש, התקיים במרכז לאומנויות הבמה בתל אביב, בהפקת אנשים ומחשבים, תחת המוטו "הווידיאו יוצא מהקופסה". מנחת הערב הייתה ריקי דרורי, סמנכ"ל השיווק של גוגל ישראל. היא אמרה, כי קהילת משתמשי יו-טיוב מונה 450 מיליון גולשים, וככזו – "היא המדינה השלישית בגודלה בעולם. כמות הגולשים ביו-טיוב גדולה מכמות צופי הסופרבול".

צילום ועריכת וידיאו: גיא רז

ב-2006 רכשה גוגל את יו-טיוב תמורת 1.65 מיליארד דולרים. באתר מבקרים קרוב לחצי מיליארד משתמשים בחודש, שמעלים בכל דקה 20 שעות וידיאו. לדברי הארלי, "בגוגל בונים על יו-טיוב לטווח הארוך, תוך תכנון כיצד להגיע לקהלים מפולחים וכיצד לבנות קהילות ספציפיות. בעזרת סיווג וחיפוש מדויקים, ניתן להשיג קהלי יעד שונים ולהזרים להם תכנים מתאימים".

הארלי נזכר בימי ההקמה של האתר ואמר, כי "ככלל, היעד של שיתוף קבצים ברשת הושג. למרות זאת, לא האמנו בימים הראשונים שנגיע לכאלה ממדים של פופולריות". לדבריו, "יו-טיוב הביא לכך שיש דמוקרטיזציה של וידיאו ברשת וניתנת במה לכל מי שרוצה לשתף תכני וידיאו – לעשות זאת. בנינו קהילה אמיתית של יוצרי תכנים שכאלה ברשת". הוא הוסיף, כי "בנינו את האתר כדי להקל על הגולשים ברחבי העולם לחלוק את היצירתיות והכישורים שלהם עם אחרים, וכך לבנות קהילה בינלאומית".

לדברי הארלי, ניתן יהיה לצפות בתכני וידיאו של יו-טיוב לא רק באמצעות הטלוויזיה, אלא גם במכשירים ניידים, לרבות טלפונים חכמים. "הסלולריים טובים עבור יו-טיוב", אמר. הוא הוסיף, כי החוויה הבסיסית לא צפויה להשתנות, אולם יתווספו לה יכולות חיפש שונות, פילוח, וכן יצירת קשרים חברתיים על בסיס עניין משותף בין הגולשים. "ההתפתחות הטכנולוגית רק תעשה את הדברים הללו מהר יותר ופשוט יותר. נוכל להזרים יותר תכנים מותאמים אישית לאנשים", אמר הארלי. "החיבור עם גוגל הוכיח שיש לנו תשובות לצרכים של משתמש הקצה. אני אופטימי לגבי החיבור בין המוצרים השונים של גוגל ובין המשתמשים".

הערב נפתח בקטע מוזיקלי שנוגן על ידי תזמורת קאמרית קטנה, בניצוחו של איתי טלגם. במקביל, הוצגו על המסך קטעי נגינה של גולשים שהועלו ליו-טיוב, במטרה להמחיש את השילוב בין עולם הנגינה הפיזי וזה הווירטואלי, ואת היכולת לשתף בנגינה גולשים רבים. בתום השיחה הקצרה שנערכה בין הארלי ומאיר ברנד, מנכ"ל גוגל ישראל, נערכה הופעה של ריטה וכנסיית השכל.

באירוע נצפו רבים מתעשיות ההיי-טק, ה-IT, הפרסום והשיווק בארץ, ביניהם מאיר ניסנסון, מנכ"ל יבמ (IBM) ישראל; טל הרמתי, סגן בכיר לחשב הכללי במשרד האוצר; ברוך גינדין, מנכ"ל גרטנר (Gartner) המזרח התיכון; שרון גרינברג, מנמ"ר אורט; אנשי תוכן ו-IT באורנג'; גיגי לוי, מנכ"ל חברת ההימורים המקוונים 888; תמי לנדסמן, מנכ"לית ערוץ דיסני (Disney) ישראל; גילה בן הר, מנכ"ל מט"ח (המרכז לטכנולוגיה חינוכית); יעקב נדבורני, סמנכ"ל שיווק ב-012-סמייל; אודי מילנר, מנכ"ל אתר הספורט One ועוד.

הבוקר (ג') ישיק נשיא המדינה, שמעון פרס, ערוץ יו-טיוב משלו, באירוע שיתקיים בהשתתפותו של הארלי. כך, יצטרף פרס למנהיגים נוספים ברחבי העולם שפתחו ערוץ משלהם ביו-טיוב, בהם האפיפיור, בנדיקטוס ה-16, נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, ומלכת ירדן, ראניה. פרס יקיים בערוץ מסיבות עיתונאים וירטואליות, ואף יזמין את הגולשים לשאול שאלות העומדות על סדר היום. בנוסף, ישמש הערוץ במה להסברה הישראלית. ההשקה תיפתח בהקרנת סרטון אודות פרס שיועלה ביו-טיוב, שבו הוא מזמין את "אזרחי העולם" לקחת חלק בפעילויות לקידום השלום במזרח התיכון וברחבי תבל, לקידום מדיניות של פיוס בין הדתות ולפיתוח טכנולוגיות חדשניות לטובת האנושות כולה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. נדב

    צדק הבחור!!!!! אכן העתיד היה טמון לו בסמארטפונים. מדהים לקרא את זה עשור אחרי.

אירועים קרובים