בעלי אשלי מדיסון ישלמו על רשלנות האבטחה רק 1.66 מיליון דולר

אתר הבגידות המפורסם, שנפרץ מספר פעמים בקיץ אשתקד וגרם מבוכה לאישי ציבור רבים בשל המידע הדיסקרטי שנחשף בגלל זה, ממשיך לשלם על השערורייה - אבל הרבה פחות משהיה אמור

תשלם ביוקר. אשלי מדיסון

בעלי אתר אשלי מדיסון – Ruby Corp (לשעבר Avid Life Media) – נדרשו לשלם עונש מופחת במיוחד של 1.66 מיליון דולר, שנקבע לאחר חקירה שביצעה נציבות הסחר הפדרלית של ארצות הברית, ה-FTC (ר"ת Federal Trade Commission) בנושא נהלי אבטחת המידע הרופפים והמתעתעים של החברה, כך נמסר אתמול (ד') מטעם החברה והרשויות.

שארית העונש שהייתה החברה אמורה לשלם – סכום לא מבוטל של 17.5 מיליון דולרים – הושעתה בשל אי-יכולתה של Ruby Corp לשלם.

רוצים שהם ירגישו את הכאב

"אני מכירה בכך שזה מספר נמוך בהרבה, בכנות, משהייתי רוצה", אמרה יו"ר ה-FTC אדית רמירז בשיחה עם התקשורת. "אנחנו רוצים שהם ירגישו את הכאב. אנחנו לא רוצים שהם ירוויחו מהתנהלות בלתי חוקית. במקביל, אנחנו לא מעוניינים להוציא חברה מחוץ לעסקים".

משמעותו של גודל הקנס היא שהלקוחות של אשלי מדיסון לא יקבלו שום פיצוי כספי בשל ההפרה, אשר חשפה את פרטיהם האישיים של יותר מ-36 מיליון אנשים שנרשמו לאתר שנשא את הסלוגן: "החיים קצרים. תשיג לך רומן".

חשיפת מידע חשאי של כ-32 מיליון לקוחות

בפריצה הדרמטית לאתר – שעליה לקחה אחריות קבוצת האקרים אקטיביסטים אידאולוגיים בשם אימפקט טים (Impact Team) – נחשפו 9.7 ג'יגה-בייט של חומרים מפלילים: כתובות מייל, שמות ומידע נוסף ואישי במיוחד על מיליוני לקוחות אשלי מדיסון, שעסקו בו בזיווגים בין בוגדים ובוגדות, ולהיפך.

תביעות ייצוגיות רבות וגבוהות במיוחד – פועל יוצא של חשיפת המידע החשאי אודות כ-32 מיליון לקוחות Avid Life Media הקנדית – עדיין תלויות ועומדות נגד החברה.

מאוד מרוצים מהתוצאה

החקירה המשותפת, שכללה גם את הרשויות באוסטרליה ובקנדה, מצאה את נהלי האבטחה של החברה שפעלה מטורונטו כמרושלים, וככאלו שאפשרו לפולשים לגשת לרשתות המחשבים שלה מספר פעמים בין החודשים נובמבר 2014 ליוני 2015, וזאת בלי להתגלות.

החקירה חשפה בנוסף כי החברה, שהחליפה את שמה ל-Ruby Corp, יצרה פרופילי נשים מזויפים בכדי לפתות גברים לשלם בעבור שיחות, ושמרה פרטי משתמשים גם לאחר שלקוחות שילמו בעבור שירות שהבטיח "להסיר כל עקבות של השימוש שלך".

"החברה יציבה. אנחנו מאוד מרוצים מהתוצאה", אמר בתגובה לפסיקה של ה-FTC רוב סגל, המנכ"ל הנוכחי. סגל נכנס לנעלי המנכ"ל מוקדם יותר השנה, לאחר שהמייסד, נואל בידרמן, עזב את החברה זמן קצר אחרי פרסום הפרת הנתונים המדהימה, שככל הנראה הרסה ללקוחות רבים את החיים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים