אינטל השהתה את התוכנית לפתח מעבד גרפי מרובה ליבות

בהודעה שפרסמה החברה נכתב, כי המעבד לא יושק בעתיד הקרוב ● לא ברור אם פיתוח המעבד, שכונה בשם הקוד Larrabee, מושהה רק עד שהמפתחים יצליחו להתגבר על מספר אבני נגף שהתגלו, או שהצדק היה עם Nvidia, שטענה כל העת שהגישה של אינטל שגויה מיסודה ● הפיתוח היה מציב את אינטל בתחרות ישירה מול Nvidia

אינטל (Intel) השהתה את הפיתוח של Larrabee – מעבד גרפי עצמאי ומתקדם, מרובה ליבות, מתוצרתה. בהודעה שפרסמה החברה נמסר, כי המעבד לא יושק בעתיד הקרוב – אך לא ברור אם הפיתוח מושהה רק עד שהמפתחים יצליחו להתגבר על מספר אבני נגף שהתגלו, או שהצדק היה עם Nvidia, המתחרה, שטענה כל העת, כי הגישה של אינטל שגויה מיסודה.

הפיתוח של מעבד Larrabee נמשך כבר מספר שנים, תחת ההגדרה "ארכיטקטורת x86 מרובת ליבות למיחשוב חזותי". הגדרה זו ממחישה את הגישה של אינטל, המסתמכת על הארכיטקטורה המוכרת של מעבדי x86. זאת, בניגוד לגישה המקובלת בתעשייה, שלפיה מעבדים גרפיים עצמאיים זקוקים לתפקודים מיוחדים של עיבוד ומיפוי.

באופן טבעי, ביקשה אינטל לבסס את הפיתוח של המנוע הגרפי על הידע העשיר שצברה בפיתוח של מעבדי x86. הארכיטקטורה הבסיסית כללה 32 ליבות עיבוד x86 וזיכרון מטמון בנפח מתאים לתקשורת פנימית מהירה. אף על פי שבפיתוח הושגה התקדמות משמעותית, ושבוועידת המפתחים שערכה אינטל בספטמבר האחרון הוצג אב טיפוס פועל, הרי שנראה, כי הפיתוח לא הבשיל לרמה שמאפשרת השקה קרובה של המוצר.

"פרויקט הפיתוח של מעבדי Larrabee לא הגיע לשלב שאליו קיווינו להגיע בנקודת הזמן הנוכחית, הן מבחינת תוכנה והן מבחינת חומרה", נכתב בהודעה שפרסם דובר אינטל. "לפיכך, המוצר הראשון שיתבסס על פרויקט Larrabee לא יהיה מעבד גרפי עצמאי, אלא פלטפורמה לפיתוח תוכנה, לשימוש פנימי וחיצוני". הוא הוסיף, כי "למרות האכזבה מכך שהפיתוח לא התקדם כפי שקיווינו, אנחנו עדיין מחויבים להציע ללקוחותינו מוצרים גרפיים מרובי ליבות ברמה עולמית. תוכניות נוספות למוצרים גרפיים עצמאיים נציג במהלך שנת 2010".

על אף סימני השאלה הרבים שמרחפים כעת מעל עתיד הפרויקט, הרי שחומרים לא מעטים ביחס אליו נותרו בפורומי הפיתוח של אינטל. מבחינה מעשית, כוונתה של אינטל הייתה להוסיף הרחבות גרפיות מיוחדות לערכת הפקודות של מעבדי x86 על מנת להתאים אותן לארכיטקטורת Larrabee. בתיאוריה, הדבר היה מאפשר למתכנתים שצברו ניסיון בתכנות לארכיטקטורת x86 להשיג תוצאות טובות גם בחזית הגרפית.

אולם כעת מתברר, כאמור, שייתכן הצדק היה עם "מחנה Nvidia", שאנשיו טענו כל העת, כי מעבדים "לשימושים כלליים" לא יצלחו בתחום ההאצה הגרפית.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים