מקסין פסברג בראיון פרישה: "הגיע הזמן שהדור הבא ייקח את המושכות"

פסברג פורשת אחרי 33 שנים באינטל ישראל, מהן קרוב לעשור כמנכ"לית ● היא מסכמת בראיון לאנשים ומחשבים את התקופה, מדברת על הקריירה הארוכה שלה באינטל ובוחרת את הרגע שריגש אותה יותר מכל

מקסין פסברג, היו"רית המסתמנת של רשות החדשנות. צילום: ששון תירם

"אני 33 שנים באינטל (Intel) ישראל ומ-2007 מכהנת כמנכ"לית. אני מרגישה תחושת מיצוי והגיע הזמן להעביר את השרביט לדור הבא, שגדל ומוכן לקחת את המושכות לידיים", כך אמרה מקסין פסברג, מנכ"לית אינטל ישראל, בראיון לאנשים ומחשבים.

פסברג הודיעה הבוקר (ג') על פרישתה מהתפקיד. במקומה ימונה יניב גרטי, סגן נשיא באינטל העולמית ומנהל קבוצת התקשורת האלחוטית והחיבוריות בה.

הקריירה הארוכה של פסברג באינטל החלה ב-1983, במפעל של החברה בירושלים (Fab8), כמהנדסת ליתוגרפיות. ב-1995 היא הצטרפה לצוות הסטארט-אפ שהקים את מפעל הייצור של החברה בקריית גת וניהלה את חטיבת ההנדסה. בין 2000 ל-2004 היא ניהלה את המפעל בקריית גת וב-2006 מונתה למנהלת המפעל החדש של אינטל בעיר (Fab28). ביוני 2007 היא מונתה למנכ"לית אינטל ישראל.

"עשינו דברים מדהימים באינטל ישראל בשנים שאני המנכ"לית – לא בזכותי אלא בזכות האנשים המדהימים שיש בחברה", אמרה פסברג. "החל מההשקעה חסרת התקדים של שישה מיליארד דולר שהחברה משקיעה בימים אלה במפעל בקריית גת דרך המוצרים שיוצאים מחיפה, כמו ה-SkyLake, מוצרי תקשוב וחיבוריות. מעל הכול, בנינו פה חברה, קהילה של מהנדסי אינטל ישראל, כמותג מוכר בארץ ובאינטל בכלל. בהנהלה העולמית מבינים את הערך הרב של אינטל ישראל".

מה את מחשיבה כפסגת הקריירה שלך מבחינה עסקית?
"כל דבר שאנחנו עושים ולא היה קיים קודם מביא לי סיפוק רב מאוד. מדובר בתחומים כל כך מגוונים ורחבים שאם אני אביא דוגמה, אעשה עוול ליתר הדוגמאות. ובכל זאת, אנחנו בונים עכשיו קו תמלחת לים, באורך של 35 ק"מ. יש לזה משמעות רבה, גם למשק: הקו עובר דרך 21 רשויות ומאחר שאת המים היותר מליחים אנחנו מוציאים לים, החקלאים יוכלו ליהנות מהמים הממוחזרים שלנו. כך שאנחנו תורמים גם לחקלאות הישראלית. זאת לא פסגת הקריירה שלי, אבל זה הביא לי סיפוק עצום.

בנוסף, כשאני שומעת את מנכ"ל אינטל אומר שה-SkyLake הגדיל את ההכנסות של החברה, אני מאוד גאה. כשאני חושבת על מה שיהיה אחרי שנסיים לשדרג את המפעל בקריית גת – המשק הישראלי ירוויח מיליארדים, הן ממסים, הן במקומות עבודה ישירים והן בתעסוקה במעגלים נוספים".

ככלל, לדברי פסברג, יש לאינטל תרומה רבה לכלכלה הישראלית. "אנחנו מהווים בין 1.5% ל-2% מהתמ"ג. אנחנו גאים בכך וזה מחייב אותנו לאחריות רבה מאוד. מדובר לא רק בכסף שאנחנו מייצרים עבור המדינה, במסים וביצירת אלפי מקומות עבודה במעגלים הראשוני והשני, אלא גם בהרמת התעשייה הישראלית בכלל וההיי-טק בפרט ובסיוע להצעיד אותם קדימה. בכל פעם יש אתגרים חדשים, כמו בימים אלה, שאנחנו מנסים לדאוג שיהיה ייצור בארץ של תעשיות הכימיה", אמרה.

מה היה הרגע הכי מרגש עבורך באינטל ישראל?
"הדלקת המשואה בערב יום העצמאות ה-66 למדינה. הסתכלתי אז על 10,000 עובדי אינטל ישראל ואמרתי שזה הרגע שהם מקבלים את ההכרה הכי גבוהה שהמדינה יודעת להעניק".

פסברג מסכמת את 33 השנים שלה באינטל ישראל באמרה ש-"זאת הייתה חוויה ודרך ארוכה ומעשירה. בכל רגע ורגע, בכל יום חוויתי ולמדתי משהו חדש. יש בניהול של חברה כמו אינטל ישראל עוצמה רבה, שמאוד קשה לתאר אותה, ואני רוצה לאחל לגרטי לא רק הצלחה אלא גם הנאה. זו הנאה צרופה, להתאמץ עבור כל כך הרבה אנשים – באינטל ולא רק בה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים