עובדיה המנוצלים של אמזון סקוטלנד ישנים באוהלים

הענקית זוכה לביקורות גורפות, לאחר שעובדיה בסקוטלנד הקימו לעצמם מגורים בקמפינג כדי "לחסוך כסף" ● ווילי ריני, מנהיג המפלגה הליברל-דמוקרטית הסקוטית, אמר שהחברה "צריכה להתבייש"

קמפינג? או מרד? אילוסטרציה: BigStock

קשה לדעת אם אמזון (Amazon) נכנסה במקרה תחת אור הזרקורים ולכן החלה סופגת לאחרונה אש כבדה בגין יחסה לעובדיה, או שבעבור מועסקיה של ענקית הקמעונאות המקוונת פשוט הגיעו מים עד נפש, מה שהביא יותר ויותר מהם לנקוט במעשי ייאוש לאחרונה.

לפני כשבועיים התמודדה אמזון עם סיפור לא מחמיא, בלשון המעטה, של עובד החברה שהיה שרוי במצוקה, שלח מיילים אל 100 עמיתים לעבודה, שבהם כתב ביקורת על תנאי העסקתו, וזאת לפני שהפיל את עצמו  בניסיון התאבדות כושל מהבניין שבו שוכן מטה אמזון בסיאטל.

השערורייה החדשה שסובבת את סוגיית יחסה של אמזון לעובדיה התפוצצה לאחר שבחדשות המקומיות התגלה כי כמה מעובדים של החברה בסקוטלנד חיים במאהל ליד מרכז ההפצה Fife, בניסיון לחסוך כסף על נסיעותיהם.

לפחות שלושה אוהלים בתוך יער באמצע החורף

החברה הקמעונאית זכתה למתקפה חמורה מצד מבקרים רבים, שהאשימו את אמזון ביצירת "תנאי עבודה בלתי נסבלים" באחד ממחסניה בסקוטלנד. המבקרים תבעו מהחברה להעלות את שכר העובדים, עקב הזעזוע משלושת האוהלים של השכירים שהתגלו בתוך יער ליד כביש בסמוך לאתר הסקוטי של החברה.

מנהיג המפלגה הליברל-דמוקרטית הסקוטית, ווילי ריני, אמר בתגובה למצב הבלתי נסבל כי "אמזון צריכה להתבייש על שהיא משלמת לעובדיה כל כך מעט, עד שהם נאלצים לישון בחוץ בעיצומו של החורף בכדי לגמור את החודש".

ריני הוסיף ואמר שאמזון צריכה להעמיק ולבחון את עצמה באופן מחמיר, ולשנות את דרכיה. "הם משלמים כמות קטנה של מסים וקיבלו מליוני ליש"ט מממשלת המפלגה הלאומית הסקוטית, ה-SNP (ר"ת Scottish National Party), כך שלכל הפחות הם צריכים לשלם את המשכורת הנאותה".

"הסכומים שהחברה דורשת בעבור התחבורה בולעים הרבה מהשכר השבועי, מה שמכריח אנשים לחפש דרכים אפילו נואשות יותר בכדי להרוויח שכר עבודה", טען ריני כנגד התנהלותה של אמזון.

60 שעות בשבוע בשכר מינימום

כבר בחודש שעבר החלו פעילים מקומיים בבריטניה לעסוק בשמועות שעובדי קבלן, שהחברה מעסיקה בצורה מוגברת בעונת החגים, עובדים עד 60 שעות בשבוע בעבור קצת יותר משכר מינימום. בהצהרה שהעניקה לניוזוויק (Newsweek) אמרה אמזון בתגובה שהיא משלמת "שכר תחרותי".

"אמזון מספקת סביבת עבודה בטוחה וחיובית", אמר דובר החברה. "הבטיחות והרווחה של עובדינו הקבועים והזמניים נמצאות בראש סדר העדיפויות שלנו. אנחנו גם גאים על כך שהיינו מסוגלים ליצור כמה אלפי תפקידים קבועים חדשים במרכזי ההגשמה שלנו בבריטניה בחמש השנים האחרונות. אנחנו משלמים שכר תחרותי – שכרם של כל העובדים הקבועים והזמניים באמזון מתחיל ב-7.35 פאונד לשעה או יותר, ללא קשר לגיל, ו-11 פאונד לשעה או יותר בעבור שעות נוספות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים