"המסע הדיגיטלי עובר דרך ענן מאובטח"

כך אמר אורן שגיא, מנכ''ל סיסקו ישראל ● לדבריו, "הגדרת המהפכה הדיגיטלית היא יצירת מודלים עסקיים חדשים, על ידי טשטוש הגבולות בין המימד הפיזי והווירטואלי, לטובת שיפור חוויית לקוח והעמקת נאמנות העובדים"

אורן שגיא, מנכ''ל סיסקו ישראל. צילום: ניב קנטור

"כולנו חווים את המהפכה הדיגיטלית, היא משפיעה על כולנו, כעובדי ארגונים, כמו גם כצרכנים פרטיים, וכאזרחים הגרים בערים חכמות. הדרך הנכונה לפצוח במסע להפיכת הארגון לדיגיטלי – היא במעבר לענן ושיהיה מאובטח", כך אמר אורן שגיא, מנכ"ל סיסקו (Cisco) ישראל.

שגיא פתח את The Meraki Conference. את הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, קיימו במשותף בזק בינלאומי וסיסקו ישראל, והוא נערך היום (ג') באולם רידינג 3 בתל אביב.

הענן, אמר שגיא, "מביא להורדת תקורות ולייעול העבודה בארגונים". הגדרת המהפכה הדיגיטלית, ציין, "היא יצירת מודלים עסקיים חדשים, על ידי טשטוש הגבולות בין המימד הפיזי והווירטואלי, לטובת שיפור חוויית לקוח, הידוק הקשר עם הלקוחות והעמקת נאמנות העובדים".

צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

המהפכה הדיגיטלית, ציין שגיא, "מחוללת שינויים בכל התחומים: מהדפסה בתלת מימד של איברי אנוש מלאכותיים, דרך רובוטיקה בעולם התעשייתי, עבור בתא הלבשה דיגיטלי בעולם קמעונאות ההלבשה ועד מודלים עסקיים חדשים בעולם הפיננסי". הוא הוסיף כי "באחרונה השקנו פלטפורמה לניהול ערים חכמות, מהרמזורים ופנסי התאורה ועד לוח המחוונים של ראש העירייה".

החברה נכנסה לפני שנים רבות לעולמות נוספים, מעבר לזה המסורתי – של תקשורת, סיכם שגיא, "נכנסנו לעולמות הענן, היכולת למעבר בין עננים, אנליטיקה, עולם האינטרנט של הדברים, אבטחת מידע והגנת הסייבר. לצד צמיחה אורגנית, החברה משקיעה מיליארדים במו"פ, ורכשה ב-10 מיליארד דולר 18 חברות בשנתיים האחרונות".

גורדון תומפסון, דירקטור בכיר בסיסקו לאזור אירופה, המזה''ת ורוסיה. צילום: ניב קנטור

גורדון תומפסון, דירקטור בכיר בסיסקו לאזור אירופה, המזה"ת ורוסיה. צילום: ניב קנטור

גורדון תומפסון, דירקטור בכיר בסיסקו לאזור אירופה, המזה"ת ורוסיה, אמר כי "הטכנולוגיה כיום משפיעה יותר ממה שהשפיעה לפני חמש שנים. היא מהווה מנוע פיתוח עסקי בארגונים".

Meraki, אמר תומפסון, "מנהלת את כל תשתיות הקמפוס באופן מרוכז, מהענן. זו החברה הראשונה שיצאה עם הקונספט הזה. הציוד והתוכנה שלה מיועדים לארגונים, שהיא מאפשרת להם להפעיל תשתיות תקשורת ואבטחת מידע מורכבות – כמעט ללא תקורה ניהולית".

"גם הטיפול בתקלות הופך לפשוט וקל. אנו שמים דגש על אבטחת מידע, ומטמיעים אותה בתוך הרשת, שלא כמו המתחרים ששמים אבטחה על הרשת. התוצרים המתקבלים הם יכולות ניהול עם ניראות – בלי כאבי ראש".

הפרויקט הגדול ביותר של Meraki, אמר,"הוא במקסיקו, בה מנוהלות 240 אלף נקודות גישה, לטובת מיליוני התושבים המקבלים רשת Wi-Fi חינם, עם 8,000 מתגים, ו-2,000 מערכות UTM (ניהול איומים אחוד)".

הוא סיכם באומרו כי "מראקי מתמקדת בפישוט משימות אנשי ה-IT. כך היא מאפשרת להם לצאת למסע הדיגיטלי, להתמקד במשימות הליבה שלהם ולחלץ את הארגונים מהאפלה בה הם שרויים".

ארן אראל, סמנכ"ל טכנולוגיות, סיסקו ישראל. צילום: ניב קנטור

ארן אראל, סמנכ"ל טכנולוגיות, סיסקו ישראל. צילום: ניב קנטור

ארן אראל, סמנכ"ל טכנולוגיות, סיסקו ישראל, אמר כי "Meraki קמה ב-2006 על ידי שני יוצאי MIT שערכו פרויקט מחקר בשם RoofNet, ומטרתו לבחון כיצד מקימים רשת אלחוטית בגודל של עיר, ואיך מנהלים אותה. לשם כך השניים כתבו מחדש את תוכנת הניהול וה-Radio Stack, בעצמם". משמעות השם היא מיוונית, "לעשות משהו באהבה, להשקיע במה שאתה עושה".

אז, אמר, "הם החלו להיתקל בכל מיני בעיות הכרוכות בניהול, כגון אובדן נקודות גישה, מה שהביא לסיבוך בניהול ולגידול בעלויות. הם הבינו שהמענה לכלל האתגרים בניהול רשתות תקשורת מרובות נקודות קצה – הוא ניהול מאוד פשוט, ניהול מרכזי מהענן".

בטרם החברה הפכה למסחרית, ציין, "אחד ממנהלי גוגל (Google) שמע הרצאה שלהם, התלהב, ורצה לפרוס 1,000 נקודות בקמפוס של גוגל". הוא סיכם באומרו כי "סיסקו רכשה את החברה ב-2012. בעת הרכישה מחזור מכירות שלה עמד על 100 מיליון דולר והיו לה 15 אלף לקוחות. כיום מחזורה עומד על 1.6 מיליארד דולר בשנה עם 100 אלף לקוחות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים