סלקום ו-AGT ישתפו פעולה לפיתוח ערים חכמות בישראל

החברות יבצעו במשותף פרויקטים טכנולוגיים בערים שונות, שיכללו תאורה חכמה, חיסכון באנרגיה, מערכות לניהול פינוי האשפה, צמצום זיהום האוויר, ניהול מערכות השקיה, חנייה חכמה, פתרונות עיר בטוחה ועוד

ניר שטרן, מנכ"ל פז. צילום: סיון פרג'

שיתוף פעולה בין סלקום ל-AGT יאפשר פיתוח יכולות וטכנולוגיות מתקדמות למימוש אינטרנט של הדברים וערים חכמות.

החברות חתמו על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי ויבצעו במשותף פרויקטים טכנולוגים בערים שונות בישראל במהלך השנים הקרובות.

בפרויקטים ייעשה שימוש במערכות ניהול התקשורת והעברת הנתונים של סלקום ובפלטפורמות איסוף, ניהול וניתוח המידע של AGT, המספקת פלטפורמה לניהול ערים חכמות.

הפרויקטים יכללו, בין היתר, שימוש במספר רב של חיישנים ומערכות מדידה ואנליטיקה, כגון תאורה חכמה, חיסכון באנרגיה, מערכות מתקדמות לניהול פינוי האשפה, צמצום זיהום האוויר, חיישנים מיוחדים לניהול מערכות השקיה, חנייה חכמה, מערכות לניהול התנועה, פתרונות עיר בטוחה ועוד.

מתי כוכבי, מנכ"ל ובעלים של AGT

מתי כוכבי, מנכ"ל ובעלים של AGT

סלקום רואה בעולם האינטרנט של הדברים והערים החכמות פוטנציאל עסקי לצמיחה בשוק המקומי. שיתוף הפעולה יאפשר לה להציע לרשויות מקומיות פתרונות שונים לערים חכמות מקצה לקצה – החל משלב התשתיות ורכיבי התקשורת ועד להפקת תובנות ומתן שירותי ערך מוסף לערים.

כשותפה אסטרטגית, תתרום AGT מוצרים ומערכות בעולמות התוכן השונים של האינטרנט של הדברים, בהם אירועי ענק (ספורט, אופנה, מופעי רוק ועוד), ערים חכמות, תחבורה חכמה, ערים בטוחות, מגמות ודפוסי התנהגות והעדפות צרכנים.

פלטפורמת ה-IoTA של AGT מאפשרת לתעשיות, לא רק לרשויות מקומיות, לקבל אינדיקציות ומידע ממכונות הייצור ומהסביבה ולהפיק מהם תובנות.

באחרונה נבחרה AGT על ידי האיחוד האירופי לשמש כשותף מוביל לפיתוח והטמעה של טכנולוגיות חדשניות לערים חכמות עבור הערים ברצלונה, שטוקהולם וקלן, בתחומי האנרגיה, התחבורה והתשתיות. לחברה מרכזי פיתוח בהרצליה, בפרנקפורט ובניו יורק.

עולם שובה דמיון ומרתק

ניר שטרן, מנכ"ל קבוצת סלקום, אמר כי "אנו מאמינים כי פתרונות מגוונים של עולם האינטרנט של הדברים יהיו במהרה חלק אינטגרלי ובלתי נפרד מסל השירותים של החברות העסקיות".

"היכולת הטכנולוגית לשלב מחשבים והתקני תקשורת זעירים בחפצים ובמערכות המשרתות אותנו – ולהפוך אותם לחכמים ומחוברים יותר – תשנה את העולם הסובב אותנו ואת השימוש שאנו עושים במידע. שיתוף הפעולה עם AGT הוא הזדמנות לנהל בצורה יעילה וחיונית את המידע העצום שמייצרות ומשגרות מערכות התקשורת".

לדברי מתי כוכבי, מנכ"ל ובעלים של AGT, "מדינות תיבחנה על פי איכות הערים שלהן. אנשים נוסעים ללונדון, ניו יורק וטוקיו – לערים ולא לארצות. עולם 'האינטרנט של הדברים' מאפשר בניית חיים חדשים בערים".

"שיתוף הפעולה שלנו עם סלקום יאפשר לנו לספק יחד חיבורים באמצעות 'אינטרנט של הדברים', המשפרים את איכות החיים שלנו. מהפכת החיבוריות החדשה תאפשר את המהפכה הגדולה של כלכלה משותפת של תשתיות ומוצרים בין צרכנים. זהו עולם שובה דמיון ומרתק".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. דני

    אני מקווה מאוד שהמדינה /אף עיריה לא תשקיע כספים בהם. בתור אחד שמכיר טוב את מתי ופרויקטים ש-AGT עשו במדינות עשירות אחרות, במדינה דלת אמצעים כמו שלנו, עם כ"כ הרה בעיות דחופות, הדבר האחרון שאנחנו צריכים זאת חברה שתתגלח עלנו ותמכור מערכת וטגנולוגיה אזוטרית חסרת תכלית משמעותית לנו.

אירועים קרובים