עיריית פתח תקווה יצאה לשלושה מכרזי תשתיות כהכנה לעיר חכמה, בהיקף של מיליוני שקלים

את המכרזים מוביל ראש העיר, עו"ד יצחק ברוורמן, יחד עם המנכ"ל, יעקב ממן, ובניהולה של מנמ"רית העירייה, ענת שלומוביץ

עיריית פתח תקווה, באמצעות החברה הבת, חלד, יצאה לשלושה מכרזי תשתיות רחבי היקף, שמהווים כל אחד חוד ושלושתם ביחד – הכנה ליישום פרויקטי עיר חכמה בעיר.

ההיקף הכולל של המכרזים הוא מיליוני שקלים. את המכרזים מוביל ראש עיריית פתח תקווה, עו"ד יצחק ברוורמן יחד עם המנכ"ל יעקב ממן, בניהולה של מנמ"רית העירייה, ענת שלומוביץ. כך נודע לאנשים ומחשבים.

שלושת המכרזים הם: מכרז לפריסת סיבים אופטיים, מכרז טלפוניה מעבר IP ומכרז החלפת מתגים.

המכרז המשמעותי ביותר הוא המכרז לפריסת סיבים אופטיים. מטרתו לאפשר יישום פרויקטים שקשורים לחזון העירייה בנושא עיר חכמה. החברה שתזכה במכרז, תפרוס סיבים בשטח של 25 ק"מ ברחבי העיר, כאשר המטרה היא ליצור חיבור בין כל מוסדות הציבור בעיר, על מנת  לאפשר שליטה ובקרה יעילה, הגברת תחושת הביטחון בעיר וכמובן שיפור השירות לאזרחים.

בין היתר אמורים הסיבים לתמוך במאמצי עיר ללא אלימות, שיאפשרו הצבת מצלמות בגנים ציבוריים ובפארקים, והשלמת תהליך הקמת מערכת שליטה ובקרה מרכזית.

התעיילות וחיסכון תקציבי משמעותי

המכרז השני שהעירייה יוצאת אליו עוסק בשדרוג מערכות הטלפוניה בעיר ומעבר לטלפוניית IP וזאת כדי לאפשר הטמעת שירותים שנועדו לשפר את השירות לאזרחים, מתן שירותים אונליין כדי לחסוך הגעה פיזית לעירייה וכמובן התעיילות וחיסכון תקציבי משמעותי.

המכרז השלישי הוא מכרז תשתיות תקשורת, וכולל החלפת מתגים. מכרז זה יתפרסם בקרוב.

כאמור כל אחד מהמכרזים עומד בפני עצמו, אולם בסופו של תהליך תתבצע אינטגרציה ביניהם כדי לקדם תוכניות עבודה בתחום המחשוב והתקשוב בעיריית פתח תקווה.

ענת שלומוביץ, מנמ"רית עיריית פתח תקווה

ענת שלומוביץ, מנמ"רית עיריית פתח תקווה

לדברי שלומוביץ, "המכרזים האלו הם חלק מתוכנית עבודה של העירייה בהובלת אגף המיחשוב ובתמיכת הנהלת העיר. בין היתר מדובר בפרויקטי תמיכה ותשתיות כשפרויקט הסיבים הוא חלק ממנו, פרויקטים לעדכון ושיפור תהליכים, ביניהם חיתום דיגיטלי, מערכת אחודה לפקח רב-תכליתי ובקרת רמזורים חכמה. בהיבט של קשר עם התושב, יש פרויקטים שמהווים את המעטפת של עיר חכמה כגון שירותים מקוונים בתחום הארנונה, ערעור על קנסות ועוד".

שלומוביץ  נכנסה לתפקידה לפני כשנה והיא החליפה את רן שלום. בתפקידה האחרון היא כיהנה כסמנכ"לית בכירה בריטליקס-NCR. לפני כן היא שימשה כסמנכ"לית באמדוקס וניהלה בה מספר תחומים, בהם חטיבת הפרויקטים.

שלומוביץ תשתתף בכנס השנתי של תקשוב מוניציפאלי, שנערך בשיתוף עם פורום המנמ"רים בשלטון המקומי, בראשותה של ליאורה שכטר, מנמ"רית עירית תל אביב.

הכנס השנה יהיה בסימן עיר חכמה וישתתפו בו ראשי רשויות ומנמ"רים מרשויות שמיישמות פרויקטי עיר חכמה. את הכנס תפתח השרה לשיוויון חברתי, גילה גמליאל, וראש עיריית רמת גן, ישראל זינגר. בכנס ישתתף גם לואיז מונייז, ראש פרויקט עיר חכמה בסאנטאנדר, עם המארח שלו אורי בן ארי, יועץ בכיר לרשויות מקומיות, ואורחים נוספים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים