מיקרוסופט: ארגונים המשתמשים בתוכנות פיראטיות מגדילים ב-73% את הסיכויים שלהם להידבק בנוזקות

ממחקר שנערך עבור החברה אף עולה, כי הטמעה של תוכנות פיראטיות מעלה בשיעור זהה את הסיכוי של ארגונים לחוות נפילות של מערך המיחשוב ליותר מיממה ● המחקר נערך לקראת Consumer Action Day - יוזמה חדשה של מיקרוסופט, שהועלתה במטרה לפעול נגד פיראטיות תוכנה ב-70 מדינות ● החברה מסרה, כי היא תרחיב את פעילותה נגד פיראטיות במישורים המשפטי, החינוכי והטכנולוגי

גוגל נלחמת בפיראטיות?

ארגונים שהמשתמשים בהם הטמיעו במחשבים שלהם תוכנות מזויפות, או כאלה שאין להן רישיון, מגדילים את הסיכוי לאבד מידע ארגוני ב-73% – כך עולה ממחקר שנערך על ידי מכון הריסון (Harrison Group), ביוזמת מיקרוסופט (Microsoft).

על פי המחקר, הטמעה של תוכנה כזו אף מעלה ב-73% את הסיכוי של ארגונים לחוות נפילות של מערך המיחשוב ליותר מיממה. זאת, לעומת ארגונים שהתוכנות המוטמעות בהם הן בעלות רישיון. נתון נוסף שנמסר הוא שיותר מ-150 אלף משתמשים פרטיים בעולם, שהתקינו במחשביהם תוכנות פיראטיות בשנתיים האחרונות, הדביקו אותם בווירוסים ובנוזקות שונים. לדברי החברה, מדובר בנתון כפול לעומת התקופה שבין השנים 2005 ל-2007.

המחקר פורסם לקראת Consumer Action Day – יוזמה חדשה של הענקית מרדמונד, שמטרתה לפעול ב-70 מדינות להעלאת המודעות לסיכונים הקיימים בשימוש בתוכנה פיראטית, בין אם מדובר במשתמשים ארגוניים או ביתיים. במסגרת היוזמה, הודיעה מיקרוסופט, כי בכוונתה להרחיב את פעילותה בשלושה מישורים: המשפטי, החינוכי והטכנולוגי. כך, מתכוונת החברה לפנו יותר לרשויות החוק בנושא זה, לפעול להרחבת הידע של הציבור בכל הנוגע למשמעויות הגלומות בשימוש בתוכנה פיראטית ולהגן על מוצריה בצורה עמוקה וטובה יותר.

לדברי דיוויד פין, מנהל תחום מניעת זיוף תוכנות ומלחמה בפיראטיות במיקרוסופט העולמית, "לקוחות מטמיעים תוכנות, כאשר לעתים הן מזויפות או חסרות רישוי מקורי. הדבר מביא לכך שבחלוף זמן לא רב, הם מאבדים מידע קריטי עבורם ואת זהותם, ומסבים נזק למחשבים שלהם. זה עלול להביא להם לעוגמת נפש, כמו גם לנזק כספי".

פין הוסיף, כי מיקרוסופט תהדק את פעילויותיה בתחום עם השותפות העסקיות שלה ועם סוכנויות ממשלתיות הנלחמות בפיראיטיות. הוא ציטט מחקר שערך ארגון ה-BSA, שפועל נגד פיראטיות תוכנה, לפני כחודשיים. ממחקר זה עולה, כי קיימת בארצות מסוימות זיקה ישירה, שבמסגרתה, ככל שעולה השימוש בתוכנות פיראטיות, כך מתרבות הפגיעות הנגרמות כתוצאה מנוזקות.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים