"אחת השגיאות הנפוצות: להעביר את ה-BI לענן אחרון"

"ארגון שלא מנסה כל הזמן להיות גמיש וחכם בכל הנוגע לשימוש במידע שלו לצורך ניהול ושיפור התפעול, רמת השירות, המוצרים, היחסים עם הלקוחות והמשאב האנושי - יישאר מאחור!", אמר טל הרמתי, מנהל ושותף ב-2BOpen

טל הרמתי, מנהל ושותף ב-2BOpen. צילום: קובי קנטור

"אחת השגיאות הנפוצות של ארגונים במעבר לענן היא להעביר אליו קודם כל את המערכות התפעוליות ואת ה-BI להשאיר בסוף", כך אמר טל הרמתי, מנהל ושותף ב-2BOpen, שפועלת בעולם הקוד הפתוח לארגונים גדולים.

הרמתי, בעברו סגן החשב הכללי במשרד האוצר, אמר את הדברים במפגש של פורום IBI מבית אנשים ומחשבים, שנערך באחרונה ב-yes Planet בראשון לציון.

"ארגון שלא מנסה כל הזמן להיות גמיש וחכם בכל הנוגע לשימוש במידע שלו לצורך ניהול, שיפור התפעול, שדרוג רמת השירות, שיפור המוצרים, ניהול ושיפור היחסים עם הלקוחות ושדרוג המשאב האנושי – יישאר מאחור!", אמר הרמתי.

הוא סקר את יתרונות השימוש בקוד פתוח ובענן לצורך פיתוח מערכות BI מתקדמות. לדבריו, "נתונים רבים נוצרים ברצפת הייצור ומוזנים למערכות התפעוליות. ה-BI 'יושב' מעל הנתונים והארגונים צריכים את הטכנולוגיות הכי חדשניות ומתקדמות, שיודעות להוציא את המיטב מנתונים אלה".

"תחום ה-BI הוא זה שבו הכי קל לשלב טכנולוגיות שונות ומגוונות, שמטפלות בהבאת הנתונים ושמירתם, ובנוסף מבצעות אנליזות, תחקורים, שליפות חכמות והצגות אטרקטיביות. התחום של קוד פתוח מאפשר ומעודד שילובים. אין שום מניעה להושיב מעל הנתונים יותר מכלי ניתוח והצגה אחד", אמר הרמתי.

"הסביבה משתנה כל הזמן", ציין. "יש הרבה פרויקטים שמתחדשים תכופות ולכן, לא כדאי להיות נעולים על פתרון אחד ועל סביבה אחת". עוד הוא אמר כי "הקוד הפתוח מתאים לארגונים שמחפשים פתרונות שניתן ליישם ולממש מהר, עם יכולת לגדול ולהפיץ לכל הארגון – מבלי להירתע משאלת עלויות של רישיונות לכל הארגון. כמו כן, אין צורך לדאוג למשאבים".

פרויקט העברת ה-BI לענן בביטוח ישיר

איריס שיש, מנהלת צוות BI בביטוח ישיר, הציגה את הפרויקט שביצעה החברה להעברת ה-BI לענן. "ביטוח ישיר החליטה להעביר את מרבית מערכות המחשוב לענן, כחלק מהמעבר להתמקד בפעילות הליבה העסקית – ביטוח", ציינה. "בשלב הראשון הוחלט להעביר את מערכות ה-BI וניהול הקמפיינים בצורה מלאה. לאחר תמחור בין ספקי ענן שונים, נבחר הפתרון Azure של מיקרוסופט (Microsoft). הפרויקט בוצע בתוך כחצי שנה על ידי אנשי ה-BI של ביטוח ישיר בליווי אנשי חטיבת הייעוץ של מיקרוסופט".

לדברי שיש, "הפרויקט הניב לנו חסכון בעלויות וגמישות תפעולית, וסיפק למשתמשים זמני ביצוע טובים, כתוצאה ממעבר ל-SQL Server 2016. המעבר שימר את כלי העבודה הקיימים בארגון ובוצע בקלות על ידי אנשי הצוות, תוך שמירת הנהלים הקיימים. חשוב לציין את ההשתלבות המהירה של צוות הסיסטם שלנו בתשתית ה-Azure".

שיש הדגישה את שיתוף הפעולה עם הרגולטור – המפקח על הביטוח, שליווה את המהלך תוך מציאת פתרונות לנושאי אבטחת המידע השונים. לסיכום, אמרה, "המעבר לענן עמד עד כה בכל הציפיות ואנחנו כבר מתכננים מעברים של מערכות נוספות".

שמוליק סיטון, מנהל תחום ה-Big Data בסאפ ישראל

שמוליק סיטון, מנהל תחום ה-Big Data בסאפ ישראל

שמוליק סיטון, מנהל תחום Big Data בסאפ (SAP) ישראל, תיאר את הכניסה של החברה לתחום הקוד הפתוח באמצעות מערכות BI.

סיטון הציג את SAP Hana Vora, מנוע אנליטיקה לסביבת הקוד הפתוח Hadoop. "השילוב בין השניים יוצר אפשרויות אנליטיקה שלא היו קיימות קודם לכן", אמר. "הכלכלה הדיגיטלית מייצרת כמויות אינסופיות של מידע ממקורות רבים מאוד – רשתות חברתיות, אפליקציות מובייל, האינטרנט של הדברים ועוד. SAP HANA Vora מסייעת לחברות להשתמש במידע העצום לקבלת החלטות מדויקת יותר, בעזרת ניתוח Big Data ממקורות מידע ארגוניים וערוצים דיגיטליים שונים – מובנים ולא מובנים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים