חדש בברודוויי: מחזמר עתיר מדיה חברתית וטכנולוגיות דיגיטליות בלייב סטרימינג

"אוון הנסן היקר" הוא שמו של המופע החדש, שמלהטט במיטב החדשנויות הטכנולוגיות ומנסה לנפץ את המחסומים בין מציאות לבדייה באמצעות פלאי הקידמה

יותר לייב מלייב. אוון הנסן היקר

אחד ממחזות הזמר הגדולים הראשונים המשלבים מדיה חברתית לסירוגין עם המתרחש על הבמה, מועלה כעת בברודוויי.

במהלך המופע – שנקרא "אוון הנסן היקר" (Dear Evan Hansen) ונכתב על ידי בנג' פאסק, ג'סטין פול וסטיבן לוונסון – מוצף הקהל שבאולם בפידים מהמדיה החברתית, במסמכי מיקרוסופט (Microsoft), בחילופי דוא"ל ובפניות קיקסטארטר (Kickstarter).

העומס המתפרץ הזה ממשיך גם מחוץ לבמה, עם לייב סטרימינג בפריסקופ (Periscope).

הצפה חושית באמצעים טכנולוגיים ווירטואליים

שילובה של המדיה החברתית במופעים הדי-מסורתיים שמוצגים בברודוויי הוא מהלך הגיוני במיוחד, שאמור לעזור למשוך אל האולמות קהל צעיר שתיאטרון לרוב אינו השפה המדוברת שלו. במקרה המסוים של המחזמר "אוון הנסן היקר", המהלך הזה מתאים במיוחד גם לנושאים היסודיים שבהם עוסק המופע, כמו בידוד בעידן האינטרנט והסכנות שכרוכות באנונימיות ברשת.

הדמות הראשית במחזה היא תלמיד תיכון בן ה-17 ששמו אוון הנסן, הנאבק עם בדידות וייסורים בזמן שימוש במדיה החברתית, ואלו פוגעים בכל אלמנט בחיי היומיום שלו.

הסטרימינג של טוויטר (Twitter), פייסבוק (Facebook) ואתרי אינטרנט שונים, המוקרן על המסכים שסביב הבמה, הופך אפילו את כפות ידיו המזיעות מחרדה של הנסן למוחשיות במיוחד. במקביל, מעצים הפסקול החזק את התחושה כאילו הצופים נכנסו זה עתה עמוק לתוך האינטרנט, בו טושטשו לחלוטין הגבולות בין מציאות לבדיה.

על פני השטח יוצר אוון דמות חדשה, במסגרת מאבקו להתמודד עם מות חבר מכיתתו. כשהמופע ממשיך, מתמודד הנער עם סוגיות הקשורות בזהותו, בשאיפותיו, ובשאלה מי הוא באמת ומי הוא יכול להיות באינטרנט.

אוון הנסן האמיתי

בצירוף מקרים מוזר במיוחד, אוון הנסן הוא גם שמו של העורך הראשי של פלטפורמת הסטרימינג, פריסקופ. החיבור היה אמנם מקרי, אבל הנסן האמיתי החליט לשתף פעולה עם המופע ולסייע להביא אלמנטים של "אוון הנסן היקר" ללייב סטרימינג. פריסקופ שיתף בסטרימינג ראיונות עם השחקנים לפני ההופעה הגנרלית, פרסם מסלול בלעדי ("Only Us"), וערך היכרות אישית עם השחקנים ממש ליד דלת הבמה.

"זה פשוט סוג של צירוף מקרים מצחיק", אמר הנסן האמיתי ל-Mashable. "לא רק זה, גם הנושאים של המופע המשולבים מהמדיה החברתית, ומה זה אומר בעבור מישהו לחיות בחברה בעידן הדיגיטלי המודרני. פריסקופ הוא אחד הכלים שבהם אנשים מבצעים ניסויים עם דברים מהסוג הזה".

מה יוצא לפריסקופ מכל זה?

לפריסקופ – אחד השחקנים הראשונים בזירת הלייב סטרימינג אשר נרכש על ידי טוויטר בשנת 2015 – יש 10 מיליון משתמשים כיום, לפי הספירה האחרונה. הוא מאפשר לצופים לצפות בהזרמות בשידור חי תוך כדי אינטראקציה עם התוכן הנצפה באמצעות הערות או סמלי אימוג'י.

מכיוון שהוא עומד בפני תחרות תמידית, למשל עם פייסבוק שמאיימת לכבוש את זירת השידורים החיים, חייב פריסקופ לבדל את עצמו, ונראה שהוא עושה זאת על ידי משחק בשדות חדשים ומעניינים. כך מצאו פריסקופ וברודווי סיבה לאיחוד כוחות בשל הרצון המשותף לשבור את הגבולות שקיימים בין אירוע חי לבין המציאות.

פלטפורמות חדשניות דיגיטליות ומקוונות מסייעות למעשה לקחת הפקות מברודוויי למקום אחר ולהציג לקהל חדש וצעיר את עולם התיאטרון. אין ספק שעם הצלחת שיתוף הפעולה, בעתיד הלא-רחוק אנו עשויים גם לראות הצגות מברודוויי שישודרו במלואן בפריסקופ.

זיקה כל כך טבעית

"אני חושב שאפילו לא התחלנו לגרד את פני השטח. עכשיו כשהטכנולוגיה נמצאת בכל מקום וכל אחד יכול לעלות לשידור לייב בכל עת כמעט ללא עלות, אני חושב שאנחנו הולכים לראות כמה ניסויים ממש מעניינים עם זה ועם תיאטרון חי, לכן זה מרגיש כמו זיקה כל כך טבעית", אמר הנסן.

הבשורה הזו מבטיחה לאוהדי ברודוויי שאינם יכולים להגיע להופעות באופן פיזי, בין אם מסיבות כלכליות או פשוט כי אינם מתגוררים בקרבת מקום, קיצור דרך ואפשרות לצפייה בתיאטרון החי בעת ישיבה עם טרנינג על הספה בסלון ביתם.

בעתיד הקרוב, אפשר לקוות, יגיעו עד אלינו מגוון מופעים שלמים מברודוויי, ולא רק כאלו שעוסקים בעולם האינטרנט אלא אפילו קלאסיקות בעלות ניחוח ישן נושן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים