יוסי פיקל, EMC: וירטואליזציה עושה ל-IT היום את מה שהאינטרנט עשה לעולם לפני עשר שנים

"הווירטואליזציה תשנה את אופיים של ארגונים מוטי מיחשוב, ובסופו של דבר תהפוך אותם לסוג של שירות", אמר פיקל, מנכ"ל EMC ישראל, בכנס השנתי של החברה, שנערך במשותף עם VMware וסיסקו ● לדבריו, "וירטואליזציה שמה את שהכי חשוב לארגון - יישומים ומידע - במארז דמוי מכולה סטנדרטית"

"החזון של סביבת מיחשוב וירטואלית קורם עור וגידים והוא כבר מתממש. הווירטואליזציה עושה היום ל-IT מהפכה שתשתווה בעוצמתה למה שהאינטרנט עשה לעולם כולו לפני עשור"; כך אמר יוסי פיקל, מנכ"ל EMC ישראל. פיקל פתח את הכנס השנתי של EMC, שנערך היום (ד') במרכז הכנסים אבניו. השנה נערך הכנס במשותף עם סיסקו (Cisco) ו-VMware לרגל שיתוף הפעולה בין שלוש החברות, והוא נשא את הכותרת, "העידן החדש במיחשוב ענן".

"כל חיי עבדתי בתעשיית ה-IT ואני יכול להצביע בבירור על סיטואציות מרכזיות ששינו דפוסים מהרגע בו הן קרו", אמר פיקל, "יתכן שבנקודת הזמן בה השינוי קרה, חשיבותו לא הייתה ברורה, אבל היא התבררה בחלוף הזמן. כששמתי יד על המחשב הראשון שלי, בצעירותי, אני זוכר את עצמי חושב כמה זה ייקח עד שלכל אחד יהיה מכשיר כזה. אי שם בתחילת הקריירה שלי, הראה לי חבר טכנולוג,  כיצד הוא יכול להיכנס למחשב אחר תוך שימוש במה שהוא קרא 'אינטרנט'. שוב, חשבתי על המשמעות של עולם שבו כל מחשב יכול לדבר עם כל מחשב אחר. וירטואליזציה היא מהשינויים שגורמים למהפכה ב-IT, כמו האינטרנט, היא משנה הכול".

פיקל ציטט את דברי ג'ו טוצ'י – נשיא ומנכ"ל EMC העולמית, ופול מריץ – מנכ"ל VMware, לפיהם הווירטואליזציה תשנה את אופיים של ארגוני ה-IT, ובסופו של דבר תהפוך אותם לסוג של שירות. "וירטואליזציה שמה את שהכי חשוב לארגון – יישומים ומידע – במארז דמוי מכולה סטנדרטית", אמר פיקל, "היא עושה זאת לא רק עם יישומים שרצים במרכזי מיחשוב, אלא גם במחשבים שולחניים. כעת, ארגונים מוכנים לשלב הבא, בו יחל השינוי הגדול: זה יתחיל בהרצה של תשתיות ה-IT כמאגר ענק של משאבים. כיום זה לרוב יישום אחד, על שרת אחד, ומאוד לא יעיל".

לדברי פיקל, "במודל וירטואלי מלא, כל המשאבים נמצאים במאגרים – מאגר שרתים, מאגר רשת ומאגר אחסון. היישומים צורכים את המשאבים להם הם זקוקים מתוך המאגר, ומחזירים אליו את מה שלא מנוצל. במודל וירטואלי מלא, כשאתה שם את היישומים והמידע במכולה וירטואלית, אינך חייב להיות הבעלים של הצנרת. אתה יכול להעביר את ביצוע היישומים שלך לספק שירות מתאים ולקחת אותם חזרה אליך אם המצב ישתנה".

הדרך החדשה יעילה רבות לעומת הישנה, הסביר פיקל, עם פוטנציאל "מדהים", לדבריו, לחיסכון עלויות הוניות ותפעוליות של 30%-50%. "ככל שהוצאות ה-IT בארגון גדולות יותר, כך יגבר האילוץ לבצע שינוי זה כמה שיותר מהר, בעיקר כשהכלכלה צולעת", אמר. מודל הענן הפרטי, אמר, המתאר מצב בו כל היישומים והמידע חיים במכולות וירטואליות, "הוא בעל הזדמנות עצומה לארגונים דשונים, דוגמת ספק שירות במיקור חוץ, ספק שירותים או חברת טלקומוניקציה, כדי לבנות תשתית מבוססת וירטואליזציה, שתיתן מענה לצרכי לקוחות המעוניינים בשירות כזה".

מודל זה, של ענן פרטי, אינו חדש בעולם הפיסי, אמר פיקל, ומשמש אותנו בצריכת שירותי חשמל וטלפון. "זה חדש לעולם ה-IT. המעבר של תשתית לשירות סוף-סוף מגיע ל-IT". לדבריו, EMC, סיסקו ו-VMware חברו יחדיו, "כדי להפוך את סביבת המחשוב הוירטואלית לנגישה ללקוחות, ואת הענן הפרטי – לתשתית הטכנולוגית העיקרית שתישא על עצמה בשנים הבאות את מרבית המידע הארגוני. פיקל סיים בציינו כי להערכת מנהלי החברות בישראל פוטנציאל ההטמעה של תשתיות ענן פרטיות בארגונים בישראל, יגיע למיליוני דולרים מדי שנה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים