"הדטה סנטרים שאנחנו מכירים יעברו מהעולם"

"בגלל יוקר הנדל"ן והאנרגיה - כל מה שיכול יעבור לענן, בין אם בתוך שנתיים או 15 שנים", אמר ג'ואל רייך, סגן נשיא בכיר למוצרים ושירותים בנט-אפ

ג'ואל רייך, סגן נשיא בכיר למוצרים ושירותים בנט-אפ

האתגרים שעומדים במרכזה של עבודת ה-IT הולכים ונהיים מסובכים ומאתגרים יותר ויותר בכל שנה: תקציבים שהולכים ויורדים; העובדה שחלק גדול מהארגונים מבקשים להתפרש לתחומים חדשים; העובדה שההנהלות לא תמיד מתעדפות את המחשוב במקום הראוי לו; העבודה הרציפה שהמערכות נצרכות להן, ללא תקלות או זמן השבתה; ואחסון המידע – אם למטרות עבודה רגילה או גיבוי של מידע רגיש – בצורה מאובטחת אך כזו שתשמור על גמישות.

כך יוצא שמדובר בעבודה סיזיפית, יומיומית, של תחזוקה ושיפורים קטנים. גם אם מפעם לפעם מצליחים במחלקה הייעודית להרים פרויקט שמשפר דבר מה זה או אחר, הרי שמדובר יותר בתגובה לתקלות מאשר ביוזמות לשינויים ולשדרוגים. הדבר מצריך לעתים לבלות זמן במחשבה רחבה על ה-IT הארגוני: לא להתרכז במיקרו, אלא במאקרו של המאקרו.

בכנסים שנתיים של חברות טכנולוגיה גדולות, מעצם העובדה שהם מאורגנים על ידיהן מתרכזים לרוב באקו-סיסטם של החברה. כך גם בכנס NetApp Insight, שנערך בימים אלה בברלין, שעוסק בפורטפוליו הגרסאות החדשות והמוצרים החדשים שמציעה ענקית האחסון. זהו, בהתאם לתמונת המצב שצוירה בשתי הפסקאות הראשונות של כתבה זו, המיקרו: שירותים ומוצרים שיכולים לעזור לאנשי ה-IT בעבודתם היומיומית.

עתיד רע לדטה סנטרים המוכרים

אבל, בנוסף להתרכזות בסשנים טכניים, בהדגמות על הבמה של יכולות חדשות ובתצוגות תכלית של שיתופי הפעולה עם כלים, מוצרים ושירותים של חברות נוספות, בנט-אפ (NetApp) החליטו להקדיש בכנס זמן ולדבר על משהו מעניין יותר: איך לדעתם ייראה עולם ה-IT בשנים הקרובות ומה יהיו העקרונות שמנחים אותו.

כך, למשל, הסביר ג'ואל רייך, סגן נשיא בכיר למוצרים ושירותים בחברה, על המקום שאליו הולך האחסון בשנים הקרובות: "אנחנו רואים את העתיד של ה-IT הארגוני בכך שהפלאש (Flash) יהיה אצל הארגונים עצמם וכל השאר יעבור לענן. לא משנה אם זה ייקח שנתיים או 15 שנים, בגלל יוקר הנדל"ן, החשמל והאנרגיה, כל מה שיכול לעבור לענן – יעבור לענן. הדטה סנטרים שאנחנו מכירים יעברו מהעולם".

הדבר מעלה שאלות מעניינות, כמו: מה בדיוק עבור לענן? האם בישראל, עמוסת התעשיות הביטחוניות שנזקקות לסידורי אבטחה והגנת מידע מוגברים ביחס למגזרים אחרים, נגיע למצב שבו הענן משתלט על הכול, או שנמשיך לדבוק בדרכים הישנות? עדיין אין לדעת, אבל בנט-אפ מבקשים מארגונים לחשוב על הנושא.

מארק ברגמן, מנמ"ר נט-אפ

מארק ברגמן, מנמ"ר נט-אפ

שלושה מנמ"רים בכירים בחברה – מארק ברגמן, מנמ"ר נט-אפ; ואל ברקוביצ'י, מנמ"ר סולידפייר (Solidfire); ומנפרד בוכמן, סגן נשיא להנדסת מערכות ב-EMEA בנט-אפ, ניסו ביחד להסביר לאן הולך העולם הסבוך של ה-IT ומהם העקרונות שינחו אותו בעשור או שניים הקרובים. להלן תמצית הדברים:

מידע הוא המטבע החדש: גישה למידע היא חיונית להצלחה, משנה את כל הצדדים של הארגון וסוגים חדשים של מידע מגבירים את התובנות מהשוק. הם אפילו גורמים לכך שחברות מפתחות מודלים עסקיים חדשים, מבוססי מידע, שלא קשורים בהכרח למוצר המרכזי שלהן.

מודלים חדשים מתחזקים: יש יקומים חדשים של שירותים. פלטפורמות ואקו-סיסטמים משתלבים ומפשטים את האספקה. זרם הכישרונות הופך לפלואידי יותר – ההון האנושי יכול להגיע מכל מקום בעולם ולהיות בקי בשלל מערכות, אבל הדבר גם אומר שצריך להכשיר את כל העובדים על טכנולוגיות חדשות, על מנת להחזיק את העסק ברמת מוכנות IT גבוהה.

ואל ברקוביצ'י, מנמ"ר סולידפייר

ואל ברקוביצ'י, מנמ"ר סולידפייר

הענן צריך לתפקד כקטליסט ומאיץ: גישה קלה לתשתית ענן, כשהמודל אליו הולכים הוא צריכה מבוססת שימוש (Pay per use), מה שיוריד את המחסומים שהיו עד כה ויתמוך בחדשנות.

טכנולוגיות חדשות הופכות להיות הסטנדרט: יש פרדיגמות אפליקציות חדשות. הדבר מואץ על ידי ערך המידע וקצב החדשנות. זה כולל הורדה של החיכוך בשינוי העסקי ותזוזה של כוח האדם. אם לסכם את הסעיף הזה בפשטות, הטכנולוגיה מתקדמת בקצב אדיר וצריך לעלות על הסוס הדוהר הזה ולהישאר עליו כל הזמן.

מנפרד בוכמן, סגן נשיא להנדסת מערכות ב-EMEA בנט-אפ

מנפרד בוכמן, סגן נשיא להנדסת מערכות ב-EMEA בנט-אפ

טווח דינמי ורחב יותר של אחסון וטכנולוגיות ניהול מידע מתפתחות: HCI (ר"ת Human Computer Interaction) חייב לספק פשטות, גמישות וסקלאביליות. יהיו רשתות עם רוחב פס גבוה יותר וטכנולוגיות אחסון חדשות, ושירותי ניהול מידע קלים ונגישים יותר.

צריכת ה-IT ממשיכה: אנשים מבקשים קלות וניהול עצמי בביצוע משימות. מתפתחת אינטגרציה של אפליקציות ושירותים, שנדרשת הן על ידי המשתמשים והן על ידי הארגון.

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים לכנס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים