האם ווטסאפ בדרך להשתלט על תחום שיחות הווידיאו?

החברה השיקה שירות וידיאו, שמשלים את אפשרויות השיחות הקוליות ובטקסט ● התוספת החדשה מציבה אותה בשורה אחת עם מתחרות כמו אפל, גוגל – ואפילו פייסבוק, הבעלים של ווטסאפ

פיצ'ר שימנע מבוכה? צילום אילוסטרציה: BigStock

ווטסאפ (WhatsApp) רוצה להשתלט גם על תחום שיחות הווידיאו: החברה, שבבעלות פייסבוק (Facebook), השיקה אמש (ב') שירות שיחות וידיאו עבור יותר ממיליארד המשתמשים שלה.

ההשקה הוכרזה רשמית לאחר שמועות ודיווחים מאנשים שגילו את התכונה בגרסאות הבטה שלה לאנדרואיד (Android) ול-Windows Phone – אות לכך שההכרזה הייתה צפויה בטווח הקרוב בכל מקרה. השירות זמין גם למכשירי iOS.

איך מתחילים לשוחח בווידיאו? לחיצה על כפתור השיחה בחלק העליון של מסך הווטסאפ תוביל להופעת מסך, שמאפשר בחירה בין שיחה רגילה לשיחת וידיאו.

במהלך השיחה, משתמשי האפליקציה יכולים להחליף בין המצלמה הקדמית לאחורית, להשתיק את השיחה או לנתקה בלחיצה על הכפור האדום. נראה שיש הבדלים בממשק המשתמש בין מערכות ההפעלה השונות, בעיקר במיקום התמונה שבתוך התמונה, וגם בגודל המקשים ובמיקומם.

"הווידיאו – התכונה שהמשתמשים הכי רוצים"

האפליקציה של ווטסאפ כבר תומכת בכמה תכונות לבד ממסרים מיידיים, כמו הודעות קבוצתיות ושיחות קוליות. לדבריה, הווידיאו הוא התכונה המבוקשת ביותר בקרב משתמשים.

התוספת החדשה מציבה את ווטסאפ בשורה אחת עם המתחרות, בהן אפילו פייסבוק עצמה עם המסנג'ר (Messenger) שלה, FaceTime של אפל (Apple), סקייפ (Skype), וייבר (Viber), טנגו (Tango) ו-Duo של גוגל (Google) – שירות שהושק באחרונה. בעיקר מקפידה ווטסאפ לדבוק בממשק הפשוט שלה ולהוסיף לו את כל צורות התקשורת שהמשתמשים צורכים.

למרות ההצטרפות המאוחרת יחסית לשיחות וידיאו, בסיס המשתמשים הענק של ווטסאפ עשוי להבטיח כי הם יבצעו את השיחות באפליקציה שלה ולא בשירות אחר.

בהודעה שפרסמה ציינה החברה כי "אנחנו מבקשים להפוך את שיחות הווידיאו זמינות לכל אחד, לא רק לאלה שיכולים להרשות לעצמם מכשירי סלולר יקרים או לאלה שמתגוררים באזורים עם רשתות סלולריות טובות".

פריסת השירות על ידי החברה נערכת בשלבים, ובתוך כמה ימים הוא יהיה זמין לכל המשתמשים ברחבי העולם.

בתוך כך, כמה גרסאות בטה של ווטסאפ מרמזות על תכונה חדשה נוספת שתצטרף לאפליקציה. התכונה הזו קשורה באימות משופר ונראה שהעדכון הבא יכלול שדרוג אבטחתי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים