"לארגונים יש ברירה אחת בלבד: המעבר הדיגיטלי"
"כל תעשייה תיעשה או כבר נעשית דיגיטלית", אמרה פטרישיה פלוריסי, מנהלת הטכנולוגיות הראשית של פעילות המכירות ב-דל-EMC ● לדבריה, "כדי להגיע לגן העדן הדיגיטלי צריכים לעשות אופטימיזציה ל-IT המסורתי"
"אנחנו נמצאים בהתחלה של העידן הדיגיטלי, ממש בזריחה שלו. העידן הזה משנה את הדרך שבה אנחנו חיים, עובדים וחושבים, אבל אנחנו עדיין לא יודעים איך זה בדיוק קורה", כך אמרה פטרישיה פלוריסי, מנהלת הטכנולוגיות הראשית של פעילות המכירות ב-Dell-EMC. היא ציינה כי "המעבר הדיגיטלי הוא הברירה היחידה שיש בפני ארגונים".
פלוריסי דיברה בפתיחת שבוע הסטארט-אפים של בנק הפועלים, שנערך בימים אלה בבית השמחות בתל אביב. האירוע התקיים אתמול (א') במעמד ראשי הבנק, בכירים במגזר הפיננסי ונציגי סטארט-אפים.
היא התייחסה לאינטרנט של הדברים ואמרה כי "ב-2031 יהיו 200 מיליארד מכשירים מחוברים, כאשר לכל אדם יהיו 25 מכשירים טכנולוגיים שונים, וכמות הנתונים תהיה גדולה פי 1,000 מאשר כיום. אנחנו עומדים לחיות בעולם היפר מקושר".
"כל תעשייה תיעשה או כבר נעשית דיגיטלית. בכל תעשייה יש ויהיה מעבר דיגיטלי, כולל שינוי של הדרך שבה הבנקאות נעשית, בגלל האינטרנט של הדברים וה-Big Data", אמרה פלוריסי. "כמו כן, תעשייה אחת לא תוכל להמשיך בלי תעשיות אחרות. כך, למשל, מגזר הבריאות ומגזרי הבנקאות והביטוח".
"כוח החדשנות הוא אחד הכוחות שדוחפים כיום את הארגונים", ציינה. "המגמות הטכנולוגיות – Big Data, אנליטיקה, מובייל, ענן ועוד – קורות באותו הזמן ויש שקוראים לזה 'הצונאמי הדיגיטלי'. אלא שאלה שינויים מבורכים, שמביאים הזדמנויות רבות לטכנולוגיות ולעשיית כסף".
פלוריסי אמרה כי היא מודעת לחששות שקיימים בארגונים מפני החדשנות והמעבר לדיגיטל, והביאה נתונים התומכים בכך: המחקר אותו ציינה העלה של-48% מהאנשים אין מושג מה יהיה בתחום זה בעוד כמה שנים וש-70% מהארגונים מחשיבים את הסטארט-אפים כאיום.
נתון בעייתי נוסף אותו ציינה הוא שרק ב-34% מהארגונים של-IT יש שותפות בחדשנות או צריכים להשתתף בתהליך המעבר לדיגיטל. אלא שלדבריה, ארגונים "מסורתיים" צריכים לשלב בין מערכות ה-Legacy שלהם לחדשנות. "לארגונים שעושים זאת יש סיכוי של פי שלושה לעבור לדיגיטל בהצלחה", אמרה.
"צריכים לעשות אופטימיזציה ל-IT המסורתי כדי להגיע אל גן העדן הדיגיטלי", הוסיפה פלוריסי. "אנחנו לא מוכנים לגמרי למעבר הדיגיטלי ויהיו כמה שנים של קיום יחדיו של המסורתי והחדש. על ארגונים להחליט היכן לבצע כל משימה – במחשוב החדש או בזה המסורתי".
בהמשך היא עסקה בשאלה מה עושה חברות צעירות כמו Airbnb ואובר (Uber) לאטרקטיביות מאוד. "אחת התשובות לכך היא שהחברות הללו משרתות שווקים שחברות אחרות לא כל כך משרתות אותם. תשובות נוספות: החברות החדשות מוותרות על תהליכים לא יעילים, הן שקופות יותר, מערבות את הלקוחות ומייצרות אקו-סיסטם של שותפים".
פלוריסי ציינה כי "ארגונים שרוצים להצליח צריכים להיות שקופים, אג'יליים, מוגדרי תוכנה, בטוחים ולבצע ניתוחים של המידע".
לסיום היא עסקה בנושא הבנקאות הדיגיטלית ואמרה כי "על ארגונים בתחום להציע ללקוח הצעות ערך רלוונטיות בלבד, בהתבסס על המידע שהוא סיפק להם ועל מודיעין, לאמץ ראיית לקוח כוללת ולהיות איתו בכל מקום ובכל זמן. כלומר, להציע לו הצעות גם כשהוא מטייל או עושה קניות".
"בעוד כמה שנים: בנק אחר לגמרי"
דובר נוסף באירוע היה אריק פינטו, מנכ"ל בנק הפועלים. הוא אמר ש-"אני שומע מונחים כמו טכנולוגיה מערערת ומשבשת. לא מערערת ולא משבשת – הטכנולוגיה מאפשרת שיתופי פעולה בין ארגונים, כולל סטארט-אפים, על מנת לפתח את הטכנולוגיות ביחד, עם העוצמות של כל אחד, ולהביא ערך גדול ללקוחות".
"אני רואה בעוד כמה שנים בנק אחר לגמרי – שיוצא מתוך הפרדיגמה הבנקאית ומפתח מנועי צמיחה חדשים. האפשרויות כל כך רבות", אמר פינטו. "אנחנו צריכים להגיע אל הלקוח הבודד גם מבחינה טכנולוגית, והוא עולם שלם".
הוא הוסיף כי השינוי הטכנולוגי שעובר בימים אלה בנק הפועלים לא יכול להיות מושלם בלי העובדים. "ברור לנו ששינוי שלא יעבור דרך העובדים לא יגיע ללקוחות. העובדים הם הראשונים שצריכים לאמץ את הטכנולוגיות ואנחנו עובדים על זה איתם", ציין פינטו. "זה תהליך ארוך וכדי לתמוך בו הקמנו חטיבת חדשנות וחטיבת מחזיקי עניין".
"השתנה היחס כלפי סטארט-אפים במגזר הבנקאי"
אבי כוכבא, משנה למנכ"ל ומנהל חטיבת החדשנות של בנק הפועלים, שיתף את הנוכחים בכך שב-2008, כשהוא וחבריו לסטארט-אפ שבו הוא היה מועסק אז הגיעו לבנקים שונים בארץ ובעולם, כולל בנק הפועלים, על מנת להציע את הפיתוח שלהם, "לא היה עם מי לדבר".
"כיום, אחרי כמה שנות פעילות ענפות של פינטק בבנק הפועלים, המצב התהפך ואנחנו עובדים עם חברות פינטק בצורה מאוד הדוקה", אמר.
"ישראל היא אומת סטארט-אפ ובנקים בעולם פונים אלינו על מנת שנחבר אותם עם סטארט-אפים ישראליים רלוונטיים", ציין כוכבא.
לסיום הוא אמר כי "שואלים אותי במה אנחנו יכולים לעזור לסטארט-אפים. התשובה היא: גיוס הון, סיוע בנושאים בנקאיים וחיבור לבנקים בעולם".
כמה, כמה פעמים אפשר לדפוק את השטויות האלה של דיגיטל בראש של אנשים? בסדר, אז דל מממנת. בשביל זה כל יום צריך לקבל מנה נוספת? ופינטו. מישהו מוכן להסביר למנהל הבנק מה זה טכנולוגיה משבשת ומדוע זההשם תואר חיובי? מביש