האם HPE תרכוש את SimpliVity בארבעה מיליארד דולר?

סגירת עסקה שכזו תצביע על הבעת אמון של דירקטוריון HPE ו-"תהווה איתות שהשימוש בהר המזומנים של החברה נועד לבנייה שלה מחדש - ולא לתשלום פיצויים לעשרות אלפי העובדים שפוטרו"

מג ויטמן, מנכ''לית HPE. צילום: פייסבוק

HPE עשויה לשקול לרכוש את SimpliVity, תמורת סכום של 3.8-3.9 מיליארד דולר, כך על פי הרג'יסטר (Register) הבריטי ופורבס (Forbes).

את SimpliVity הקים ב-2009 דורון קמפל, ישראלי לשעבר, לשעבר סגן מפקד סיירת מטכ"ל ובעל צל"ש הרמטכ"ל. קמפל, יזם סדרתי, ייסד יחד עם משה ינאי – לשעבר בכיר ב-EMC – את דיליג'נט שנמכרה ליבמ (IBM) ב-2008 תמורת 200 מיליון דולר.

בטרם הקים את SimpliVity, קמפל מילא כמה תפקידי ניהול בכירים בעברו, בהם סגן נשיא ב-EMC. ב-2014 נמנה על רשימת 100 המנכ"לים המובילים בתעשייה, של המגזין המקוון CRN. החברה פועלת בעולם ה-HCI, ראשי תיבות של תשתיות IT משולבות בצורה מעמיקה.

HPE לא הגיבה על הדיווח, ואילו קמפל התראיין אך סירב לדבר על הרכישה הפוטנציאלית המדווחת. אנליסטים העריכו כי הרכישה, אם תקרה, תשקף מכפיל של ארבע, על בסיס הערכת השווי האחרונה שנערכה ל-SimpliVity – של מיליארד דולר, עת היא גייסה 175 מיליון דולר במרץ 2015.

ללא פירות

השמועות על הרכישה הפוטנציאלית של HPE מסמנות צעד קדימה של ענקית ה-IT, אחרי שנים של קיצוצים ומכירת נכסים.

ביולי 2015 פורסם מחקר שצפה מיזוג ענק לפיו "הכוכבים מאירים את הדרך של HP לרכישת EMC". בספטמבר 2014 חשף הוול סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal) כי HP ו-EMC ניהלו מגעים במשך זמן רב במטרה להגיע למיזוג ביניהן. המגעים בין שתי החברות ארכו כשנה, נמשכו והופסקו לסירוגין, והסתיימו בלא לשאת פרי. לאחר מכן HP פוצלה לשתי חברות, ו-HPE, חברת התוכנה שבין השתיים, מכרה נכסים שלה במיליארדים. מג ויטמן, מנכ"לית HPE, מצפה כי החברה תחווה גידול במכירות ב-2017.

אם HPE תסגור את העסקה, ציינו אנליסטים, "המהלך יצביע על הבעת אמון של דירקטוריון HPE לאחר הרכישה הזוועתית של אוטונומי (Autonomy) – ויהווה איתות שהשימוש בהר המזומנים של החברה נועד לבנייה שלה מחדש – ולא לתשלום פיצויים עבור עשרות אלפי העובדים שפוטרו בארבע השנים האחרונות".

דורון קמפל, מייסד ומנכ''ל SimpliVity. צילום: קובי קנטור

דורון קמפל, מייסד ומנכ"ל SimpliVity. צילום: קובי קנטור

באוגוסט 2011 הודיעה HP על רכישת אוטונומי תמורת 10.25 מיליארד דולר – מחיר שייצג שווי של 64% יותר ממחיר השוק בזמן הרכישה. בנובמבר 2012 הטילה ענקית ה-IT פצצה פיננסית והודיעה כי היה עליה למחוק מהספרים החשבונאיים שלה סכום עתק של 8.8 מיליארד דולר. היא נימקה זאת בסילוף ו"ניהול חשבונאי לא הולם" – שם קוד להונאה – של אוטונומי. יותר מחמישה מיליארד דולר מירידת הערך היו תוצאה של נהלי החשבונאות בחברה הנרכשת. ועדה שבדקה את הנושא קבעה כי הנהלת החברה התרשלה בעת ולפני רכישת אוטונומי, וכי עובדי אוטונומי הונו את החברה.

HPE כבר פועלת בתחום ה-HCI המשלבת רכיבי IT מרכזיים לכדי יחידת מחשוב אחודה אחת. IDC הנפיקה באחרונה דו"ח לפיו התעשייה של התחום גדלה ב-137.5% והניבה מכירות של 481 מיליון דולר ברבעון השני של 2016. על פי גרטנר (Gartner), את השוק בתחום מובילה נוטניקס (Nutanix).המדורגת שנייה, SimpliVity, צמחה הכי מהר בשנה החולפת – ב-110.7%, ונוטניקס – ב-77.4%.

משיכים לבנות עסק גדול

בראיון בסוף השבוע האחרון אמר קמפל כי "התגובה הרגילה שלנו היא שהחברה אינה נוהגת להגיב לשמועות, או ספקולציות". לדבריו, "הרבעון השלישי שלנו היה חזק, והתאפיין בהתקדמות – המוצרים שלנו זמינים על גבי פלטפורמות חומרה רבות".

אף שתוצאות הרבעון טרם פורסמו, אמר קמפל כי "התוצאות היו טובות מאוד, והניבו צמיחה משמעותית, הן לעומת הרבעון השני השנה והן ביחס לרבעון המקביל אשתקד".

לדברי קמפל, "היו לנו ברבעון השלישי הרבה עסקאות גדולות. הביצועים של המערכות שלנו טובים כפליים מאלו של המתחרים בתחום. סגרנו מגה-פרויקט ענן במגזר הממשלתי, פרויקט ענן גדול בארגון ממגזר הטלקום. היקף הניצחונות שלנו במכרזים בהם אנו מתמודדים ממשיך להיות גבוה – ועומד על 80%. יש לנו עסקאות רבות נוספות בצנרת ואנו ממשיכים לבנות עסק גדול".

בין לקוחות החברה בעולם: גאפ (GAP), ווסטינגהאוס (Westinghouse ), ימאהה (Yamaha), וריזון (Verizon) ו-T-Mobile, וכן מערכי מחשוב של יותר מ-15 ערים בארצות הברית, שמריצים את כל סביבת ה-IT שלהם אך ורק על גבי המערכת של SimpliVity, לרבות אפליקציית החירום (911) שלהם.

הסניף הישראלי של החברה הוקם באפריל 2014, ואחד מפרויקטי הדגל של SimpliVity בארץ הוא במשטרת ישראל – שם הוטמעה המערכת במוקדי 100 שלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים