ווטסאפ בעקבות סנאפצ'ט: בוחנת תכונה שתעלים את מה שהעליתם אחרי יממה
כמו Stories של הרשת החברתית המתחרה, Status של ווטסאפ מאפשרת למשתמשים לשתף תמונות וסרטוני וידיאו עם רכיבים אחרים מעליהם, שיהיו זמינים ל-24 שעות בלבד
ווטסאפ (WhatsApp) מנסה בימים אלה תכונה חדשה, שמאפשרת למשתמשים לשתף תמונות וסרטוני וידיאו, כשעליהם רכיבים אחרים מותאמים אישית אחרים, כמו אימוג'ים – והתוכן נעלם מעצמו לאחר יממה.
מזכיר לכם את סנאפצ'ט (Snapchat)? נכון, זה קיים גם שם, אבל יש בכל זאת הבדל "מהותי" בין שתי התכונות: לזו של ווטסאפ קוראים Status ולא Stories.
בשלב זה, יכולים לבצע שיתוף באמצעות התוכנה החדשה רק בודקי בטא רשומים של ווטסאפ, שמשתמשים במכשירי אנדרואיד (Android) או iOS מותאמים.
באתר BGR דווח כי בגרסת הבטא לאנדרואיד נוספה למסך הראשי של ווטסאפ כרטיסייה בשם Status, שממוקמת בין "שיחות צ'אט" מצד שמאל ל-"שיחות" מימין.
Status לא מחליפה את הסטטוס
גם בגרסה הנוכחית, זו שלפני התוספת, אפשר להגדיר הודעת סטטוס בווטסאפ וזו מתגלה כשמישהו בוחן את פרטי הפרופיל הרלוונטי. כרטיסיית ה-Status החדשה לא נועדה, אם כן, להחלפת המסר הזה, אלא מהווה ערוץ נוסף ומלא, שנועד לעודד את המשתמשים לשתף תוכן עם חבריהם.
התכונה, בדיוק כמו ב-Stories של סנאפצ'ט, מציעה למי שצילם תמונת סטילס או הקליט וידיאו שבכוונתו לשתף בתוך הערוץ מגוון כלי עריכה כדי לעבות את התוכן, כגון הוספת ציור או שרבוט צבעוניים על התמונה, או הוספת אמוג'י. המשתמשים יוכלו להוסיף גם כיתוב שיסביר ביתר פירוט את הפרסום. כפתור מיוחד יאפשר לשלוח את הסטטוס לחברים נבחרים מרשימת הקשר של המשתמש.
הסטטוסים החדשים הם בעלי אורך חיים קצרצר, של 24 שעות, בלבד והמשתמשים, לפחות נכון לעכשיו, לא יכולים למחוק אותם לפני שעברה יממה או להאריך את תוקף פרסומם.
עולם המשובטים
סנאפצ'ט השיקה את ה-Stories בני החלוף שלה כבר לפני שלוש שנים. התכונה הוכיחה את עצמה כפופולרית במיוחד והביאה להיקפים אדירים של צפיות בסרטונים מדי יום ברשת החברתית – זו דיווחה באפריל האחרון על 10 מיליארדי צפיות יומיות בסרטונים שלה. לכן ברור מדוע פייסבוק (Facebook), שווטסאפ נמצאת בבעלותה, בחרה לשבט את החוזקות האלה של סנאפצ'ט לאפליקציית המסרים המידיים שלה.
אגב, לווטסאפ יש כבר מספר תכונות שדומות לאלה של סנאפצ'ט, בהן אפשרות לשרבוט על תמונות וסרטונים, מדבקות ותמיכה בקבצי GIF.
לקח אמנם למארק צוקרברג ולחבר'ה שלו במנלו פארק קצת זמן להגיב על פורמט השיתוף בר החלוף של המתחרה שלהם, אבל כעת הם נראים שקועים עמוקות בהכנסת התכונה המשובטת לאמצעים החברתיים שלהם. בקיץ האחרון נכנסו ה-Stories לאינסטגרם (Instagram) ושיבוט נוסף, שמכונה Messenger Day, ייכנס לכלי המסנג'ר (Messenger) של פייסבוק עוד בסתיו הנוכחי.
פייסבוק מעדיפה וידיאו
בשנים האחרונות נראה שפייסבוק מעדיפה באופן מובהק תכני וידיאו על פני תכנים אחרים, ככל הנראה בעיקר בשל היכולת להגדיל את הכנסות הפרסום שלה, המרשימות בלאו הכי, באמצעות החשיפה הגדולה של המשתמשים למודעות וידיאו.
החדרת ההרגל של צפייה בווידיאו ושיתוף תוכן חזותי ליותר ממיליארד משתמשי ווטסאפ תספק לבטח דחיפה נוספת לפרסום המסיבי בווידיאו. העניין תקף במיוחד כעת, לאחר שווטסאפ הודיעה בקיץ האחרון על שינוי עצום במדיניות הפרטיות שלה – מה שמרמז שהחברה תתחיל בקרוב לאפשר לעסקים להציג מודעות למשתמשיה.
תגובות
(0)