יבמ חשפה שירותי ענן לזיהוי, ניתוח והתאמה אישית של וידיאו

השירותים החדשים, שמבוססים על ווטסון, מאפשרים לארגונים להפיק תובנות מתכני וידיאו, על מנת לפלח את קהל הצופים ולהתאים אישית את חוויית הצפייה של כל לקוח

ווטסון של יבמ. צילום: מתוך ויקיפדיה

יבמ (IBM) הציגה בכנס WOW (ר"ת World Of Watson), שהתקיים באחרונה בלאס וגאס, שירותים חדשים בתחום טכנולוגיית הווידיאו, שמבוססים על מערכת המחשוב הקוגניטיבית שלה, ווטסון (Watson). השירותים מאפשרים לארגונים להפיק תובנות מתכני וידיאו שזמינים להם, על מנת לפלח את קהל הצופים ולהתאים אישית את חוויית הצפייה של כל לקוח.

כמות תכני הווידיאו הזמינים ברשת נמצאת בעלייה מתמדת, אולם רובם המוחלט של תכנים אלה אינם נגישים לחיפוש בכלים מסורתיים, בשל האופי הבלתי מובנה של תכני וידיאו, שמקשה על תהליכי מפתוח, עיבוד וחיפוש. חברות רבות אוגרות תכני וידיאו לצרכי שיווק, תיעוד והדרכה, אבל הן לא מסוגלות להציע את התוכן המתאים לקהל הידע ההולם. טכנולוגיה קוגניטיבית היא הצעד הקריטי הבא לצורך כריית נתונים וניתוח התוכן המורכב הכלול בווידיאו, שיאפשר לחברות ולארגונים להבין טוב יותר תוכן זה ולהציע לצרכנים את התכנים המעניינים אותם.

השירותים החדשים, אליהם ניתן לגשת באמצעות הענן של יבמ, מנתחים סרטי וידיאו שדרשו עד כה טיפול ידני. הם מאפשרים ניתוח בזמן אמת של אירועים בסרט. השירותים משלבים ממשקי תכנות יישומים (API) של ווטסון עם טכנולוגיית הזרמת הווידיאו של יבמ, על מנת לעקוב כמעט בזמן אמת אחר תגובות וסרטונים ברשתות חברתיות, באמצעות ניתוח התוכן שמועלה אליהן.

שירות זיהוי סצנות הווידיאו מפלח אוטומטית את הסרט לסצנות נפרדות, באופן שמייעל את תהליכי האיתור והאספקה של תכנים ממוקדים. ניסויים שאותם עורכת יבמ עושים שימוש בטכנולוגיות קוגניטיביות שמסוגלות להבין סמנטיקה ודפוסי שפה ותמונה, לצורך זיהוי ברמה גבוהה של מהות התוכן ושל השינויים בנושאים שאליהם מתייחס הווידיאו. כך, למשל, מסוגלת המערכת לבנות פרקים נפרדים של וידיאו קליפים שמתייחסים לחלקים שונים בהרצאה או במצגת, באופן שדרש עד כה צפייה בעין אנושית ופעילות ידנית.

בעזרת השירות אפשר לקבל תובנות לגבי קהל הצופים. אלה מופקות בעזרת שילוב בין טכנולוגיות הווידיאו בענן של יבמ לפלטפורמת הפקת התובנות מתכני מדיה, תוך שימוש בממשקי התכנות של ווטסון. זאת, על מנת לסייע בזיהוי העדפות הצופים, בעזרת ניתוח הרגלי הצפייה שלהם ברשתות החברתיות והפוסטים שאותם הם מעלים.

כן מתאפשר ניתוח אנליטי של תגובות קהל באירועים חיים, שיותר ויותר מצולמים בווידיאו בזמן אמת. השירות משלב בין טכנולוגיית המרת הטקסט לדיבור של ווטסון וממשקי תכנות היישומים Alchemy Language לבין טכנולוגיית הווידיאו של יבמ, על מנת לספק מידע במהלך האירוע עצמו. טכנולוגיה ניסיונית זו מיועדת לעבד את הדיבור בשפה טבעית, שזמין בצילומי הווידיאו, ולנתח אותו מול תכנים המועלים על ידי משתתפי האירוע לרשתות החברתיות, על מנת להציג ניתוח מפורט של התייחסות הקהל לאירוע החי.

יכולת חדשה זו עשויה לשמש לחידוד ולהתאמת המסרים המוצגים על ידי דוברים מעל הבמה של אירוע מסוים עוד לפני שירדו ממנה. כך, לדוגמה, חברה שחושפת מוצרים חדשים באירוע רב משתתפים תדע אילו מהמוצרים או היכולות מעוררים התלהבות או פקפוק כבר ברגע החשיפה, ולזהות את ההיבטים בהם נכון להתמקד.

הכלים החדשים נולדו בחטיבת יישומי הווידיאו בענן, אותה הקימה יבמ בינואר השנה, תוך שילוב בין יכולות המו"פ שלה לכלים ולידע של Clearleap ו-Ustream, שאותן רכש הענק הכחול.

ווטסון מתיישב על כיסא הנהג

במהלך הכנס הכריזה ג'נרל מוטורס (GM) שהיא תשתמש במערכת המחשוב הקוגניטיבי של ווטסון על מנת להפעיל את OnStar Go – פלטפורמת ניידות קוגניטיבית בעולם הרכב. המערכת צפויה לספק לנהגים אפשרות תקשורת ואינטראקציה עם מותגים ונותני שירות שמועדפים עליהם. היא תספק תכנים בהתאמה אישית באמצעות לוח המחוונים וערוצים דיגיטליים אחרים.

ביבמ ובג'נרל מוטורס טוענים שהשילוב בין ווטסון ל-OnStar יאפשר ניצול מיטבי של זמן הנסיעה והעלאת רמת הבטיחות. באמצעות המערכת ניתן יהיה, בין השאר, לשלם עבור דלק בתחנה ישירות מלוח המחוונים של הרכב; להזמין קפה לדרך, שיהיה מוכן בנקודת המכירה ברגע שבו מגיע הנהג לחנייה הסמוכה לחנות; ולהאזין לחדשות ולמוזיקה על פי דרישה, בתכנים התפורים להעדפות הלקוח ולמיקומו בכל רגע נתון.

שתי החברות צופות שהיכולות החדשות יהיו זמינות לקראת סוף השנה הבאה ליותר משני מיליון כלי רכב בארצות הברית המקושרים לדור הרביעי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים