מיקרוסופט בודקת דיווחים על תקלות כתוצאה מעדכוני האבטחה האחרונים
חברת האבטחה הבריטית Prevx פרסמה בסוף השבוע הודעה בבלוג, ובה דיווחה, כי "לאחר שנכנסים למערכת לא מופיעים שולחן העבודה, שורת המשימות או כל פריט אחר - מלבד מסך שחור וסמל בודד של המחשב" ● אנשי Prevx מעריכים שהבעיה עשויה להופיע במגוון רחב של מערכות הפעלה - מחלונות NT ועד חלונות 7 ● ממיקרוסופט נמסר, כי "בתום הבדיקה נפרסם הנחיות כיצד למנוע בעיות אלה, או כיצד להתמודד עמן"
מיקרוסופט (Microsoft) מסרה, כי היא בודקת בימים אלה דיווחים שעל פיהם, כתוצאה מהתקנה של עדכוני האבטחה האחרונים, נגרמו למשתמשים מסוימים בעיות קשות. בעיות אלה זכו לכינוי Black screen of death, משום שהמשתמשים מצאו עצמם מול מסך שחור וריק כמעט לחלוטין.
"אנחנו בודקים דיווחים שעל פיהם עדכוני האבטחה ששוחררו לאחרונה גורמים לבעיות מערכת אצל חלק מהלקוחות", נכתב בהודעה שפרסמה ענקית התוכנה. "בתום הבדיקה נפרסם הנחיות כיצד למנוע בעיות אלה, או כיצד להתמודד עמן".
מי שדיווחה לראשונה על הבעיות הייתה חברת האבטחה הבריטית Prevx, שהודיעה על כך בסוף השבוע. "התסמינים מיוחדים ובעייתיים מאוד", נכתב בהודעה שפרסמה החברה בבלוג. "לאחר שנכנסים למערכת לא מופיעים שולחן העבודה, שורת המשימות או כל פריט אחר – מלבד מסך שחור וסמל בודד של המחשב".
אנשי Prevx מעריכים שהבעיה עשויה להופיע במגוון רחב של מערכות הפעלה – מחלונות Windows NT) NT) ועד חלונות 7 (Windows 7). "מהבדיקות שערכנו עולה שהמסך השחור עשוי להופיע בעשרה תרחישים שונים לפחות" שמקורם בבעיות שונות – ולאו דווקא בשל עדכון האבטחה. על פי ההודעה שפורסמה בבלוג של Prevx, חלק מהבעיות הללו קיימות כבר מזה שנים רבות, אך במקרה הנוכחי – נראה שמקור הבעיה בשינויים שנערכו בקובץ הרישום של המחשב (Registry) במסגרת עדכון האבטחה.
בעדכון האבטחה ששחררה מיקרוסופט ב-10 בנובמבר נכללו שישה טלאים ל-15 פרצות. דובר מיקרוסופט מסר, כי על אף התקלות, החברה מוסיפה להמליץ על "בדיקה והתקנה" של עדכון האבטחה האחרון. "על סמך הבדיקה שערכנו נראה כי לא נתקבלו תלונות רבות בנושא במחלקת התמיכה שלנו. בעיות דומות כבר תוארו בעבר במאמרים שפורסמו בעדכוני האבטחה או במאגרי המידע שלנו".
תגובות
(0)