מרבית צריכת האינטרנט והפרסום שלנו תתבצע בשנה הבאה דרך הסמארטפונים

דו"ח עדכני קובע כי השימוש באינטרנט באמצעות הניידים בכל רחבי העולם יעלה מעט בהשוואה לזה שנמדד ב-2016 ויעמוד על 75% לערך ● בהתאמה יופנו מירב משאבי הפרסום אל הרשתות החברתיות ומנועי החיפוש

שולטים בחיים. צילום: BigStock

בזמן שכבר כיום מספר צרכני האינטרנט הגולשים באינטרנט באמצעות סמארטפונים וטאבלטים ברחבי הגלובוס גדל והולך, מפרסמת השבוע סוכנות רכש המדיה זניט (Zenith) – יחידה של סוכנות הפרסום הצרפתית Publicis Groupe – תחזית להיקף צריכת האינטרנט הצפוי באמצעים הניידים בשנת 2017.

כשהתנבאה בעבר אודות הצפי שלה לשנת 2016 העריכה זניט כי 71% מכלל צריכת האינטרנט בשנה זו תתבצע דרך ניידים. כעת היא מדווחת גם על צפי לכך ש-60% מכספי הפרסום העולמי באינטרנט יגיעו מהפרסום הסלולרי בשנת 2018, נתון המהווה חלק מדו"ח "תחזיות פרסום בניידים" (Mobile Advertising Forecasts) ששחררה החברה בסוף השבוע.

הוצאות הפרסום בסלולר בשנת 2018 יסתכמו ב-134 מיליארד דולר, שהם "יותר משיוקדש לפרסום בעיתונים, מגזינים, קולנוע ופרסום חוצות ביחד", הבהירה החברה, שצופה גם כי ההוצאה הגלובלית לפרסום הסלולרי בשנת 2016 תעמוד על 71 מיליארד דולר.

ממהרים לפרסם ברשתות החברתיות

ככל שנתח גדול יותר של דולרים לצורכי פרסום עובר לתחום הדיגיטלי מהטלוויזיה, ממהרים המותגים אל פייסבוק (Facebook), סנאפצ'ט (Snapchat) וגוגל (Google) – הזירות החדשות שדרכן יוכלו לשווק את עצמם לגולשים.

"בתוך ארבע שנים, עברנו מ-40% ל-70% (השימוש הכולל אינטרנט) בנייד", אמר סקוט זינגר, מנהל מדיה דיגיטלית ומנכ"ל DDG, חברה המתמחה בייעוץ לחדשנות. זינגר הוסיף והסביר כי מגמה זו מביאה שינוי בהפניית כספי הפרסום ועסקות ליבה בתקשורת ובעסקי הבידור אל הניידים.

מתאגדים כדי להגיע לצרכנים הנכונים

הגידול בצריכת הנתונים הניידים, בעיקר בצריכת הווידיאו, דוחף את חברות הטלקומוניקציה לחבור לספקיות תוכן דיגיטלי, ולהמר שבכך יוכלו לפתות את צופי הווידיאו המקוון והתכנים האחרים המועברים על גבי רשתות האינטרנט האלחוטי שלהם, וגם למשוך מפרסמים בהבטחה להגדלת ההכנסות ממודעות.

רק בשבוע שעבר התבשרנו כי AT&T מתכננת לרכוש את חברת המדיה Time Warner בעסקת ענק בשווי 85.4 מיליארד דולר, לצורך גיוון הפצת התוכן שלה.

חברת הטלקומוניקציה וריזון (Verizon Communications) מעוניינת אף היא במיזוג דומה והביעה עניין ברכישתה של זרוע האינטרנט של יאהו (Yahoo). בשני המקרים, הענקיות מעוניינות למנף את נתוני המשתמשים בכדי לעזור למשווקים לספק מודעות ממוקדות יותר, שיגיעו ספציפית אל הצרכנים הנכונים, וייצרו יותר כסף בעבור כל הנוגעות בדבר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים