סמסונג: ה-Galaxy Note 7 שרף גם את הרווח של החברה – שצלל ב-30%

ענקית האלקטרוניקה הדרום קוריאנית פרסמה את הדו"ח הרבעוני שלה, המעיד על כך שהסמארטפון האחרון והמתלקח - שייצורו והפצתו נעצרו - העלה באש גם את פוטנציאל הרווחים של החברה

ה-Galaxy S8 שובר שיאי מכירה מוקדמת. צילום אילוסטרציה: BigStock

סמסונג (Samsung) דיווחה היום (ה') אודות רווחיה התפעוליים ברבעון השלישי של 2016, אשר הסתכמו בכ-4.5 מיליארד דולר (שהם 5.2 טריליון וון).

הנתונים אמנם עומדים בציפיות שעליהן הכריזה סמסונג לפני כשבועיים, אך עדיין מציגים ירידה חדה של כמעט 30% בהשוואה לרבעון השלישי של 2015. בשורה התחתונה, דיווחה סמסונג על נפילה של כ-17% ברווח הנקי שלה, שעמד על כארבעה מיליארד דולר.

אם מחפשים גם קצת אור בקצה המנהרה האפלה שאליה צנחה סמסונג, הרי שאפשר למצוא אותו ברווח התפעולי של חטיבת השבבים של הענקית, שעמד על 3.37 טריליון וון ברבעון השלישי של השנה, שמהווים גידול של 28% לעומת הרבעון הקודם.

96% אחוזי צניחה לרווחים בשוק המובייל

לאחר הפיאסקו שחוותה החברה, ובעיקר שחוו לקוחותיה, עם מכשירי ה-Galaxy Note 7 בעלי הנטייה להתלקח, ושני הריקולים שנאלצה החברה להכריז בעקבות התקלות, כמו גם עצירתו המוחלטת של ייצור הדגם החדיש ביותר שלה, צנח הרווח התפעולי של סמסונג בשוק המובייל ב-96% והסתכם בכ-90 מיליוני דולרים, שהם 100 מיליארד וון.

ג'יי. קיי. שין, מנכ"ל-משותף בסמסונג, התנצל בפני בעלי המניות ואמר שזה "לא מקובל" שהחברה לא הצליחה לעמוד בסטנדרטי אבטחת האיכות שלה.

"סמסונג אלקטרוניקס תבקר מחדש ותבחן כל צעד של תהליכי ההנדסה, הייצור ובקרת האיכות שלנו", הבטיח שין והוסיף כי "אנחנו יודעים שאנו חייבים לעבוד קשה כדי להרוויח בחזרה את האמון שלכם, ואנו מחויבים לעשות בדיוק את זה".

נכדו של מייסד החברה מצטרף למאמצי השיקום

בתוך כך התבשרנו כי לי ג'ה-יונג – נכדו בן ה-48 של מייסד הענקית מדרום קוריאה, לי ביונג-צ'ול – עשה צעד חשוב לקראת שליטה בקונצרן המשפחתי, והצטרף היום (ה') לדירקטוריון החברה. ג'ה-יונג הוא כבר סגן יו"ר סמסונג אלקטרוניקה, והשפעתו בחברה הולכת וגדלה מאז שמנכ"ל החברה, אביו של ג'ה-יונג – לי קון-הי, לקה בהתקף לב ואושפז בשנת 2014.

קוון אוה-היון, יו"ר מועצת המנהלים, אמר שמעמדו של לי יעניק לו זכות גדולה יותר בקבלת החלטות ברמה הגבוהה ביותר, ויעזור לטפח "ערך בר קיימא לטווח ארוך" בעבור בעלי המניות של סמסונג.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים