אוסטרליה תארח סטארט-אפים ישראליים המסייעים לבעלי מוגבלויות

האוסטרלים מתעניינים בפיתוחים הישראליים לאחר קבלתו של חוק שמחייב אותם להשקיע בפתרונות בתחום זה

שיתוף פעולה ישראלי-אוסטרלי למען אנשים עם מוגבלויות. אילוסטרציה: BigStock

משלחת של סטארט-אפים ישראליים שפיתחו או מפתחים טכנולוגיות המסייעות לאנשים עם מוגבלויות תתארח בעוד כשבועיים בסידני. זאת, לאחר שנכנס לתוקפו חוק אוסטרלי הגובה "מס ביטוח לאומי בתחום המוגבלויות" (NDIS), שקובע שהכסף שייגבה יושקע בפתרונות עבור ציבור זה, והאוסטרלים מעוניינים לראות מה יש לקהילה היזמית בישראל להציע.

חברי המשלחת, בהובלתו של ארגון PresenTense, ישתתפו בשבוע הסטארט-אפים של סידני ובכנס בנושא השקעות באזור אסיה-פסיפיק. כמו כן, הם ייפגשו עם גורמי ממשל, משקיעים ושותפים עסקיים פוטנציאליים באוסטרליה, ביניהם NAB – הבנק הגדול ביותר במדינה; Remarkable – אקסלרטור אוסטרלי לטכנולוגיה עבור אנשים בעלי מוגבלויות; טבע אוסטרליה; ו-Celestino – חברת נדל"ן המתמחה בהקמת פארקי מדע ותעשייה.

בין החברות שנציגיהן נוטלים חלק במשלחת אפשר למצוא את Paratrek – מיזם תיירותי שפותח במסגרת מאיץ היזמות A3I לפתרונות בתחום הטכנולוגיה המסייעת, שמפעיל ארגון PresenTense בשיתוף בית איזי שפירא. המיזם מאפשר לאנשים בכיסאות גלגלים ובעלי מוגבלויות שונות בתנועה לטייל בתוואי שטח קשים, לעשות טרקים, לטפס על מצוקים ועוד, באמצעות כיסא גלגלים ייחודי.

חברות נוספות הן Sesame Enable, שפיתחה מערכת שמאפשרת שליטה במכלול הפונקציות בסמארטפון באמצעות תנועות ראש; NiNiSpeech, שפיתחה מערכת שבאמצעותה יכולים אנשים עם הפרעות דיבור להשתלט על הדיבור שלהם, תוך שימוש בטכנולוגיות ייחודיות; ו-Yoocan, המשמשת קהילה תומכת עבור אנשים בעלי מוגבלויות ומשפחותיהם.

מוקדם יותר השנה: האוסטרלים היו כאן

יצוין כי מוקדם יותר השנה אירח ארגון PresenTense את לשכת המסחר ישראל-אוסטרליה (AICC) ואת מייק באירד, ראש ממשלת ניו סאות' ויילס, שסידני נמצאת בתחומה.

מי שיעמוד בראש המשלחת הנוכחית הוא גיא שפיגלמן, מנכ"ל PresenTense ובעצמו יליד אוסטרליה, שעלה לישראל לפני 22 שנים. הוא אמר כי "מטרתנו במשלחת היא להביא את העוצמה של אומת הסטארט-אפ הישראלית ואת הניסיון שלנו, כארגון שמפעיל מאיץ יזמות בתחום הטכנולוגיה המסייעת, לטובת מדינה שמעוניינת לפעול למען שיפור איכות חייהם של אנשים עם מוגבלויות. האוסטרלים זיהו את היצירתיות והפתרונות החדשניים שמגיעים מכיוונה של ישראל ומעוניינים בשיתוף פעולה חוצה יבשות".

באירד ציין כי "כמדינת הסטארט-אפ של אוסטרליה, ניו סאות' ויילס מחפשת להציג בפני קהילת הסטארט-אפ הישראלית את מאגר הכישרונות שיש לנו כאן. מוקדם יותר השנה הפכתי לראש הממשלה הראשון של ניו סאות' ויילס שמבקר במהלך תפקידו בישראל, ובמהלך הביקור יסדנו שותפות פורמלית בין עסקים ואוניברסיטאות אצלנו ובישראל. שיתוף הפעולה בינינו ימשיך להניע חדשנות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים