"הפחתת המס על חברות היי-טק – מהלך מתבקש כדי למשוך השקעות לישראל"

"הגיע הזמן שנבין שאנחנו חלק מעולם גלובלי ויש תחרות על החברות הרב לאומיות והישראליות", אמר שר האוצר, משה כחלון, בכנס השנתי של לשכת רואי החשבון בישראל

שר האוצר, משה כחלון. צילום: קובי קנטור ז"ל

"הפחתת שיעורי המס על חברות גלובליות, וביניהן חברות היי-טק, היא המהלך המתבקש כדי למשוך משקיעים לישראל, לאור התחרות הגוברת בעולם על החברות הרב לאומיות והישראליות", כך אמר הבוקר (א') שר האוצר, משה כחלון.

השר כחלון היה אורח הכבוד בכנס השנתי של נושאי המשרה והדירקטורים של לשכת רואי החשבון בישראל, שנערך היום במרכז הכנסים אווניו בקריית שדה התעופה. הכנס הופק על ידי קבוצת אנשים ומחשבים.

צילום ועריכת וידיאו: ליאור רובינשטיין

בדבריו הדף כחלון את הביקורת שנשמעה בקרב גורמים שונים על שיעורי המס המופחתים שהאוצר רוצה לתת במסגרת התוכנית החדשה לחברות רב לאומיות שפועלות בישראל. "אני בהחלט מודע לביקורת הזו", אמר, "אבל הגיע הזמן שנבין שאנחנו חלק מעולם גלובלי. יש תחרות גדולה מאוד מצד כל מיני מדינות וגורמים על חברות רב לאומיות שפועלות בישראל, כמו גם על חברות ישראליות. הניידות כיום היא בשיאה בגלל הטכנולוגיה. כדי להעביר חברה או מפעל לא צריך להעביר את המכונות. לוקחים את ההון האנושי עם מחשבים ניידים ומוציאים אותו מכאן".

ה-"שופינג" של הממשלה בעמק הסיליקון

שר האוצר אמר כי "הסיכוי שלנו להתמודד עם התחרות הוא הרפורמה שהממשלה אישרה". כחלון הוסיף שהוא ואנשיו לא מסתפקים רק בהחלטת הממשלה, אלא פועלים בנוסף לגיוס מסיבי של משקיעים שיבואו לישראל. "ממש ברגעים אלה יש אנשים שלנו שעושים שופינג בעמק הסיליקון ומגייסים משקיעים. ראש הממשלה ואני ניפגש עם ראשי החברות הגדולות ואני בטוח שיהיו לכך תוצאות בקרוב".

לדבריו, "חייבים לשמור על התעשייה בארץ, על העובדים ועל מרכזי הפיתוח. ההון האנושי הוא הדבר החשוב ביותר שלנו. יש לנו מה להציע, ולכן כולם רוצים לבוא לפה, אבל עלינו לתת להם מענה לעומת מתחרים בעולם".

מה עם הרגולציה?

עוד אמר כחלון כי המהלך הזה ומהלכים נוספים נועדו גם על מנת לטפל בבעיה אחרת שקשורה למשקיעים – יציבות בהחלטות של רגולציה. "משקיע רוצה לדעת שמה שאנחנו מחליטים היום יישאר לאורך זמן, גם כאשר אני לא אהיה שר האוצר. הוא רוצה לוודא שהממשלות הבאות לא יבטלו את ההחלטות האלה. אנחנו עובדים שכך יהיה", ציין.

בהתייחסו לרואי החשבון אמר שר האוצר כי "אני מחשיב מאוד את המקצוע. כאשר הקמתי את המפלגה שלי ונערכתי לתפקיד שר האוצר התייעצתי עם מספר רואי חשבון בכירים. למדתי מהם הכול, כי הגישה שלי היא שהידע לא מצוי אצלי. אני דוגל בשיטה של ללמוד, להבין, להתייעץ ורק אחר כך לקבל את ההחלטה".

כחלון התייחס גם להסכם הסיוע של ארצות הברית לישראל ואמר ש-"שוחחתי עם ראשי מערכת הביטחון, כולל צה"ל, ושמעתי מהם שההסכם טוב מאוד עבורם, ויאפשר לתעשיות הביטחוניות לתכנן את מהליכיהן לטווח ארוך".

הכנס נפתח בדבריהם של רו"ח יזהר קנה, נשיא לשכת רואי החשבון, ורו"ח אלינה פרנקל רונן, MBA, סגנית נשיא ויו"רית פורום המנכ"לים, מנהלי הכספים והחשבים בלשכה. לאחר מליאת הפתיחה התפצל הכנס לשורה של מושבים בנושאים שקשורים בעבודת הדירקטורים, בהם נדל"ן, מימון ופיננסים. אורח הכבוד במליאת אחר הצהריים יהיה מפקד חיל האוויר, האלוף אמיר אשל, שידבר על התרבות המבצעית של צה"ל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים