מודול HR של מרכבה יוטמע בבתי החולים הממשלתיים במקום מזור; ההיקף: עשרות מיליוני שקלים

על הצעד הדרמטי הסכימו משרד האוצר ונציבות המדינה ● הסיבה: פרויקט מזור, התקוע כבר שלוש שנים ● כיום פועלת בבתי החולים מערכת ישנה מאוד של הנציבות, שאינה עונה על הצרכים ● בתי החולים הממשלתיים מתנגדים לפרויקט מרכבה ● משרד האוצר: "יש הסכם על הטמעת מודול HR בלבד" ● משרד הבריאות: "רק מזור ייתן פתרון לכל בתי החולים"

משרדי האוצר והבריאות ונציבות שירות המדינה הגיעו לפני ימים אחדים להסכם חשוב: מודול משאבי אנוש של מרכבה, המבוסס מערכת ERP של סאפ (SAP) – יוכנס לכל בתי החולים הממשלתיים. זאת, כחלופה לפרויקט מזור התקוע כבר שלוש  שנים. פרויקט הטמעת מודול משאבי אנוש בבתי החולים הממשלתיים יימשך חודשים רבים, ועלותו מוערכת בעשרות מיליוני שקלים.

ההסכם צפוי לעורר סערה והתנגדות חריפה בקרב בתי החולים, שסירבו במשך שנים להטמיע אצלם את המרכבה. בשל התנגדותם זו נולד פרויקט מזור, ואף תוקצב בהיקף של רבע מיליארד שקלים. אלא שההסכם נחתם מאחורי גבם של מנהלי בתי החולים הממשלתיים. מודול HR הוא המודול המרכזי בפרויקט מזור, ואמור לטפל בעשרות אלפי העובדים בבתי החולים השייכים למערכת הבריאות הממשלתית. אם אכן יצליח האוצר לכפות את ההסכם על בתי החולים דרך משרד הבריאות – או אז לא יהיה צורך יותר בפרויקט מזור.

משרדי האוצר והבריאות אמנם נזהרו מלהודות בכך, וטוענו, כי הטמעת מודול HR של מרכבה היא פתרון זמני, אבל גורמים מקצועיים במערכת הבריאות טענו, כי לאחר שיוטמע מודול המרכבה בבתי החולים, קלושים הסיכויים שפרויקט ממזור ימומש. הטמעת מרכבה בבתי החולים מוערכת במאות מיליוני שקלים, ובתוכה – מודול משאבי אנוש שיוטמע הוא המרכזי, ועלות הטמעתו מוערכת בעשרות מיליוני שקלים. ההערכה היא שהתקציב למימון הפרויקט החדש שהוסכם עליו יגיע מהתקציב שהוקצה למזור ולא נוצל עד היום.

כפי שפורסם לראשונה באנשים ומחשבים

הרעיון להכניס את מרכבה לבתי החולים הממשלתיים מתגלגל כבר כמה חודשים במסדרונות האוצר ובנציבות שירות המדינה. אולם מנהלי בתי החולים הממשלתיים הביעו התנגדות נחרצת למהלך זה, בטענה כי פרויקט מרכבה אינו מתאים לבתי החולים. מנגד, לחצה הנציבות למצוא פתרון למיחשוב משאבי האנוש בבתי החולים, מאחר והמערכת הקיימת אינה עונה על צרכי המשתמשים בה. את ההסכם המשולש בין האוצר, הבריאות ונציבות שירות המדינה הוביל פרופ' גבי ברבש, מנהל בית החולים איכילוב בתל אביב, העומד בראש פרויקט נמ"ר. עוד השתתפו בפגישות בטרם ההסכם גם אנשי המיחשוב באגף החשב הכללי באוצר.

בבתי החולים הממשלתיים קיבלו בהפתעה גמורה את ההחלטה. לאנשים ומחשבים נודע, כי פרופסור ברבש עומד למנות לניהול פרויקט ההטמעה את אחד המנהלים הבכירים בבית החולים. אחד השמות שהוזכר כמיועד לתפקיד הוא סא"ל (מיל) ד"ר אסתי אסייג, מנמ"רית בית החולים איכילוב. אסייג הכחישה כל קשר לפרויקט, ואמרה, כי לא ידוע לה דבר כך.

תגובות

ממשרד האוצר נמסר, כי "התקיימו מגעים בין משרד הבריאות, נציבות שירות המדינה ומשרד האוצר. המגעים הסתיימו והתקבלה החלטה, לפיה מודול משאבי אנוש של מרכבה יופעל בבתי החולים הממשלתיים כתחליף למערכת הקיימת של נציבות שירות המדינה. מדובר על פתרון ביניים, עד להשלמה ולהפעלה של פרויקט מזור". עוד הוסיפו באוצר, כי "מודולים נוספים של מרכבה, כולל כספים ולוגיסטיקה – לא יופעלו בבתי החולים, והם יטופלו במסגרת פרויקט מזור. אין שינוי בהחלטה לממש את ה-ERP בבתי החולים הממשלתיים באמצעות פרויקט מזור, תוך התממשקות למערכת נמ"ר, הפועלת כבר בבתי החולים. בית החולים הראשון שהמודול יוטמע בו הוא רמב"ם בחיפה".

ממשרד הבריאות נמסר, כי "המזור הוא שייתן מענה לכל הפרטים שצריכים בתי החולים, בעוד המרכבה לא יכולה לתת מענה לכך. הנציבות דורשת שתוכנת המרכבה בנושאי HR תותקן בבתי החולים. יצוין, כי במקביל, ממשיך משרד הבריאות במאמצים לחפש מנהל לפרויקט מזור, בשכר חודשי של 50 אלף שקלים. מועד המכרז נדחה כמה פעמים בגלל העדר מועמדים מתאימים".

בבית החולים רמב"ם לא הסכימו עם הודעת דובר האוצר המתייחסת אליהם. גורם בבית החולים אמר לאנשים ומחשבים, כי "עמדת רמב"ם הייתה לאורך כל הדרך, כי כדי להניע את מזור, יש מקום לבדוק הטמעת ממשק שיחבר בין מודול HR של מרכבה, ובין מזור, וכי רק לאחר האיפיון תקום ועדה משותפת של בית החולים ואנשי האוצר. זאת, על מנת להתחיל בתהליך הפיתוח, כאשר התוצר הסופי יהיה במסגרת מזור – ולא מרכבה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים