בר איינהורן, אמת מיחשוב: "היעד – להנגיש את הנתונים בזמן אמת עם תובנות"

לדברי איינהורן, מנהל מכירות מוצר ספלאנק בחברה, "בכלי הטיפול המסורתיים, היינו מנסים להבין מהן השאלות שאנו רוצים לשאול; כיום, ניתן לבצע שינויים על כל נפח הנתונים המטורף, תוך כדי העבודה עליהם - ואפשר להחיל את השינויים לאחור"

בר איינהורן, מנהל מכירות מוצר ספלאנק, אמת מיחשוב. צילום: ניב קנטור

"ארגונים נדרשים לפשט ולהקל על תהליכים מורכבים. עליהם לקבל יכולת לקטלג ולנתח איומים וכשלים, אשר מסכנים את הפעילות השוטפת של הארגון ואת התשתיות שלו. הם נדרשים לקבל נתונים הופכים לנגישים בזמן אמת ומספקים תובנות קריטיות לגבי מגוון תחומים, מתפעול, דרך אבטחת מידע ועד חוויית הלקוח", כך אמר בר איינהורן, מנהל מכירות מוצר ספלאנק (Splunk), אמת מיחשוב.

איינהורן דיבר באירוע Splunk discovery day שערכה אמת מיחשוב, נציגת ספלאנק בישראל. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ד'), במלון שרתון תל אביב, בהשתתפות 200 מלקוחות החברה ובו הציגו אנשי אמת מחשוב את החידושים והפתרונות בתחום.

כיום, בניגוד לעבר, אמר איינהורן, "נוצר מידע באופן שונה – מידע מכונות. הוא מספק נתונים שונים: IT תפעולי, היכולת לאספקת אפליקציות, אפשרויות לאבטחת מידע ולהונאות, מידת ההלימה לרגולציות, מידע בעל ערך עסקי, מידע המגיע מעולם האינטרנט של הדברים ונתונים תעשייתיים".

לדבריו, "בכלי הטיפול במידע המסורתיים, היינו מנסים להבין מה הן השאלות שאנו רוצים לשאול. מדובר בתהליך קשיח, שאם רוצים לשנות אותו, דרושה עבודת פיתוח". כלי ספלאנק, הסביר, "פועלים באופן שונה – ניתן לבצע שינויים על כל נפח הנתונים המטורף, תוך כדי העבודה עליהם – ואפשר להחיל את השינויים לאחור".

לבצע את התיקון בזמן אמת – ובמהירות

כוחו העיקרי של המוצר, אמר איינהורן, "הוא במימד הזמן. מדובר בפרויקטים קצרי מועד, המביעים לערך עסקי בתוך ימים מסיום הפרויקט. קל לייצר אפליקציות מעליהם, ולבנות לוחות מחוונים. בדרך זו המשתמשים העסקיים בארגונים פותרים את כל הבעיות על גבי פלטפורמה אחת: שינוי המידע, חיפוש עליו, גמישות בשאלות אודות המידע, ניראות, ניתוחים סטטיסטיים עמוקים, דיווח, קבלת התראות ועוד".

איינהורן ציין כי "ספלאנק עונה כיום על כמה אתגרים של ריבוי המידע והצורך בטיפול מיידי בו, בכמה שדות: תפעול, אבטחת מידע ואנליטיקה. הכלי נותן מענה לריבוי נתונים ממגוון רחב של מקורות מידע – ממוחשבים ולא ממוחשבים, מובנים ולא מובנים. הוא נותן למנמ"ר את היכולת לתפעל באופן שוטף את המערכות, וכאשר נדרש, לבצע את התיקון בזמן אמת – ובמהירות".

כלי ספלאנק, סיכם איינהורן, "עושה אנליטיקה ברמה גבוהה: הוא מוציא מהערימה הגדולה של הנתונים את אלה הרלוונטיים, ומהם מפיק תובנות".

שיפור התפעול ואבטחת המידע

יואל יעקבסן, CTO אמת מיחשוב, אמר כי "ארגונים נדרשים לשפר את הארגון בהיבטי התפעול ואבטחת המידע. זה ייעשה על ידי שימוש באנליטיקה שמערכות ה-IT הארגוניות מייצרות, לצד טיפול במידע שמכונות מייצרות, דוגמת האינטרנט של הדברים".

יואל יעקבסן, CTO אמת מיחשוב. צילום: ניב קנטור

יואל יעקבסן, CTO אמת מיחשוב. צילום: ניב קנטור

לדברי יעקבסן, "פעמים רבות ארגונים לא יודעים, או אינם מצליחים – לטפל בשפע הנתונים המצוי בידם. הנתונים הללו גדלים באופן עקבי, בשל ריבוי המערכות הממוחשבות, לצד הנתונים המיוצרים מעולם האינטרנט של הדברים".

עם כלי ספלאנק, אמר יעקבסן, "טיפול בנתונים הללו, ניתוח ועיבוד שלהם, מספק לארגון הבנה הרבה יותר מהירה – מאשר כלים אחרים – אודות מה קורה. כך, בעולם התפעול, ניתוח הנתונים מביא לקיצור משמעותי של זמן הטיפול בתקלות, להקטנת כמות האירועים החריגים שלקוחות חשים בהם, וכן להעלאת חוויית היציבות מהארגון והשירותים שהוא נותן".

בעולם אבטחת המידע, הסביר יעקבסן, "הכלי מספק יכולת לתחקר ולהביא לצמצום כמות האירועים, להפחתת משך הזמן עד איתור האירוע. כך, למשל, ניתן לצמצם את החשיפה הכספית של הארגון במקרה של הונאה, כמו גם להביא למצב של פחות זמן חשיפה של הארגון לתקלות פיננסיות ולאירועי אבטחת מידע".

למנוע שריפות במקום לכבותן

כך, אמר יעקבסן, "בנק, מהגדולים בקוריאה הדרומית, הטמיע את הכלי ובכך הגדיל בתוך שנה את אחוז הגילוי של ההונאות – מ-24.8% ל-71.7%".

לדבריו, "יוניקרדיט (Unicredit), חברת בנקאות איטלקית, הקטינו ב-70% את הזמן הממוצע לפתרון תקלות. הם הפחיתו את כמות התקלות שהמשתמשים הרגישו בהן ב-40%.

NBC צמצמו את משך הנפקת האפליקציות שלהם משמונה ימים ליממה, כי הם הצליחו לצפות בעיות בטרם ותוך כדי הפיתוח – ולא בסופו. ארגונים חסכו מיליוני דולרים כי צפו בעיות וטיפלו בהן – בטרם האפליקציות שלהם נפלו". הוא סיכם באומרו כי "80% מהזמן ארגונים עסוקים בכיבוי שריפות. אנו מסייעים להם לממש את המטרה למנוע שריפות בטרם הן קורות".

לאחר מכן הוצגו סיפורי לקוח של בנק הפועלים, טבע ו-eTORO. בסיום הכנס נערכו סדנאות למתחילים ולמתקדמים, והמשתתפים עבדו על הכלי במעבדות שהוקמו במקום, עם שימוש בשני יישומים של ספלאנק – בעולמות אבטחת המידע והתפעול.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים