רוב בני הנוער הישראלים קונים ברשת – וההורים משלמים

כ-85% מבני ה-12-18 בישראל רוכשים באינטרנט פעמיים בחודש - כך עולה מסקר של eBay ● רבים מהם עושים זאת בעידוד הוריהם, שאף פותחים לצורך כך את הארנק

הדור הבא של צרכני ה-eCommerce. צילום אילוסטרציה: BigStock

נתון נוסף מראה שגם בני נוער מתלהבים מקניות אונליין: על פי מחקר חדש של eBay, כ-85% מבני הנוער בישראל רוכשים באינטרנט פעמיים בחודש, ואפילו בעידוד הוריהם. הקטגוריות הפופולריות ביותר בקרב הבנים הן גאדג'טים, מוצרי חשמל, אלקטרוניקה ומשחקי מחשב. נערות קונות יותר אופנה, אקססוריז, תכשיטים וקוסמטיקה. מחיר הקנייה הממוצע עומד על 66 שקלים.

רוב הנסקרים ציינו כי הם קונים ברשת בעיקר בגלל המחיר הזול ומגוון הפריטים. מנגד, 51% מבני הנוער ציינו שהחיסרון העיקרי בקנייה באינטרנט הוא הצורך והרצון לראות את המוצר הפיזי ולחוש אותו לפני הקנייה.

88% מהנסקרים קונים באופן ספונטני וללא תקציב חודשי מסודר. ההורים הם מקור המימון הנפוץ ביותר: הם מממנים את הרכישות של 65% מבני הנוער. 46% מבני נוער עושים זאת גם, או רק, באמצעות מימון עצמי מעבודה ומהמחקר עולה שלמחצית מהנסקרים יש אמצעי תשלום עצמאי כלשהו – חשבון בנק, כרטיס אשראי או חשבון PayPal.

לא זו בלבד שההורים מוכנים לממן את הרכישות, 54% מבני הנוער אף דיווחו שהם מעודדים אותם לקנות באינטרנט.

עוד נתון מעניין שעולה מהסקר, כזה שיכול לאכזב את אתרי הרכישות שפעילים גם בסלולר, הוא שכ-78% מבני הנוער מעדיפים לבצע את הקניות אונליים שלהם באמצעות המחשב – נייח או נייד – ואילו הסמארטפון והטאבלט משמשים כאמצעי משני לביצוע הרכישה בפועל.

מתחילים לקנות ברשת בגיל 13

כמו כן, המחקר מראה שגיל הקנייה הולך ויורד: 80% מבני קבוצת הגיל 12-13 רוכשים באינטרנט ו-90% מבני 14-17 עושים זאת.

המחקר נערך על ידי MB – Market Research & Consumer Behavior עבור eBay ישראל והשתתפו בו 500 נערים ונערות מרחבי הארץ, בגילאי 12-17, שקנו ברשת לפחות פעם אחת במהלך השנה האחרונה.

לדברי אלעד גולדנברג, מנהל הפעילות העסקית של eBay ישראל, "13 הוא הגיל הממוצע שבו מתחילים לקנות באינטרנט, והוא נמצא במגמת ירידה, במקביל להתפתחות ותאוצת האינטרנט. בעוד שנערים ונערות שכיום הם בני 17-16 התחילו לקנות בממוצע כשהיו בני 14, הרי שאלה שהם כיום בני 13-12 התחילו לקנות בגיל 11. בני הנוער מהווים כיום כוח קנייה מסיבי וככזה – הם קהל אידיאלי עבור משווקים, מפרסמים וחברות מסחריות".

גולדנברג הוסיף ש-"בני נוער הם צרכנים מתוחכמים, כאשר 53% מהם אף העידו שראו מוצר כלשהו בחנות ולאחר מכן חיפשו אותו ברשת ורכשו אותו. מעבר להיותם קניינים משמעותיים, 81% מבני הנוער המליצו להוריהם לקנות באינטרנט. הם כמעט שנולדו לסביבה המקוונת, הם שוחים בה, ולכן זה רק טבעי עבורם לבצע בה גם את הרכישות".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים