רופרט מרדוק מנהל משא ומתן עם מיקרוסופט להעברת תכני ניוז קורפ לבינג ולגביית תשלום עבורם

בניוז קורפ מקווים להצית מלחמה חדשה בין בינג לגוגל, שבמסגרתה כל אחת מהן תהיה מוכנה לשלם עבור התכנים של התאגיד ● מהלך זה יביא להגשמת רצונו של מרדוק לגבות תשלום מהמשתמשים ● המגעים נמצאים בינתיים בשלבים מוקדמים ● פרשנים הטילו ספק בהצלחת המהלך, אם ייצא אל הפועל, ואמרו, כי מדובר בצעד התאבדותי, שכן הגולשים יוכלו לקרוא את אותם תכנים באתרים אחרים

תאגיד ניוז קורפ (.News Corp), שבבעלותו של איל ההון רופרט מרדוק, מנהל בימים אלה מגעים עם מיקרוסופט (Microsoft), שאם יעלו יפה – יועבר כל התוכן של אתריו מגוגל (Google) למנוע החיפוש שלה, בינג (Bing), ויוצע תמורת תשלום – כך עולה מדיווחים שפורסמו בעיתונות הכלכלית בארצות הברית. על פי הדיווחים, המגעים נמצאים בשלבים מוקדמים.

בניוז קורפ אמרו, כי הם מקווים שמעבר שלהם לבינג יצית מלחמה חדשה בין מיקרוסופט לגוגל, כאשר כל אחת משתי הענקיות תהיה מוכנה לשלם עבור התכנים שיוצעו. מרדוק אף אמר בעבר, כי הוא מעוניין שגולשים ישלמו עבור התוכן שבו הם צופים ברשת.

פרשנים הטילו ספק בהצלחת המהלך, אם ייצא אל הפועל, ואמרו, כי מדובר בצעד התאבדותי. זאת בשל העובדה שחדשות עוברות כיום במהרה ממקור אחד למשנהו, ובשל כך – גולשי גוגל יוכלו לקרוא את החומרים של ניוז קורפ באתרי חדשות אחרים, ולא ירגישו בחסרונם של האתרים שבבעלות התאגיד של מרדוק.

גוגל מאפשרת לגופים המעוניינים בכך להסיר את החדשות המופיעות באתרים שלהם מתוצאות החיפוש. ניוז קורפ אינו הגוף היחיד שמיקרוסופט מנהלת עמו מגעים להעברת תכניו מגוגל לבינג.

תאגיד ניוז קורפ כולל בתוכו אמצעי תקשורת רבים ובולטים בעולם, בהם העיתונים וול סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal), ניו-יורק פוסט (New York Post) וסאן (Sun), וכן רשתות הטלוויזיה פוקס (Fox) וסקיי (Sky) ואולפני הקולנוע פוקס – המאה העשרים (Fox – The 20th Century). בנוסף, מחזיק התאגיד מניות בערוץ 10 הישראלי.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים