שר החינוך, גדעון סער: "עלינו להשתפר במדעים ובמתמטיקה; הפתרון הוא אנשי היי-טק בכיתות"

"קלטנו כבר קרוב ל-500 אנשי היי-טק שעברו הסבה להוראה", אמר השר, שהיה אורח הכבוד בערב לקוחות בכירים שערכה CA ישראל ● לדבריו, "ישראל נמצאת במקום הראשון בעולם בדירוג חדירת המחשבים לבתים הפרטיים, אולם היא במקום 'לא משהו' בחדירת המחשבים למערכת החינוך" ● מייק כריסטנסן, נשיא CA העולמית: "על ארגונים להתכונן להפתעה חיובית. השמש עתידה לזרוח מבעד לערפל"

פרישתו של גדעון סער - הזדמנות טובה לחשיבה מחדש על המאגר הביומטרי. צילום: קובי קנטור

"דירוגם של תלמידי ישראל במקצועות המתמטיקה והמדעים הוא בכי רע. הכנסת אנשי היי-טק לכיתות, לאחר שעברו הסבה מקצועית, מהווה את תחילתו של הפתרון לבעיה", כך אמר גדעון סער, שר החינוך. סער היה הדובר המרכזי בערב לקוחות בכירים שערכה אמש (ב') CA ישראל, בהפקת אנשים ומחשבים. את האירוע, שנערך ברידינג 3 בנמל תל אביב, הנחה שי און – מנכ"ל CA ישראל.

"קליטת אנשי ההיי-טק למערך ההוראה תזרים כוח אדם איכותי למערכת ותחזק תחומים שיש לנו בעיה בהם", אמר סער. לדבריו, "משרד החינוך קלט כבר 500 עובדים איכותיים, רובם אנשי היי-טק. הם החלו את ההכשרה שלהם כעובדי הוראה ויחלו ללמד בשנה הבאה מתמטיקה ומדעים מדויקים בחטיבות הביניים ובחטיבות העליונות. השר הוסיף, כי 500 המורים העתידיים נבחרו מתוך כ-2,700 מועמדים, אשר מתוכם עברו את בחינות הקבלה כ-1,500. "המשמעות היא שמשהו מתחיל להשתנות במערכת", אמר.

לדברי שר החינוך, כיוון פעולה נוסף הוא הרחבת השימוש בפיטורים פדגוגיים במקרים של מורים שאינם מתאימים לתפקידם. לצד צעד זה, הבטיח, "נביא שינוי בשכר המורים ונעשה מאמץ להגיע להסכמים עם ארגוני המורים". בהיבט התוכן, הדגיש שוב סער, כי הורה ליישם תכנית שתביא לשיפור הישגי התלמידים במדינה בתחומי המתמטיקה והמדעים. "אנו חייבים להשתפר לקראת מבחני ההשוואה הבינלאומיים הנערכים בין תלמידי המדינות השונות ב-2011", אמר.

בהתייחסו להיבט המיחשוב, אמר סער, כי "ישראל נמצאת במקום הראשון בעולם בדירוג חדירת המחשבים לבתים הפרטיים, אולם היא במקום 'לא משהו' בחדירת המחשבים למערכת החינוך, קצב החדירה שלהם אינו מספק". הוא הוסיף שהחדרת המחשבים למערכת החינוך, לצד הכשרת כלל המורים בתחום המיחשוב, תביא לצמצום הפער הדיגיטלי הקיים בחברה הישראלית. "אנשים אינם מבינים, כי השקעה במיחשוב היא גורם בעל עלות משמעותית בכל העולם, אולם בארץ אין לכך מימוש".

צילום ועריכת וידיאו: גיא רז

השר סיכם בציינו, כי "המשבר במערכת החינוך הוא עמוק ורב-מימדי, על מנת להצליח בניסיון לבצע שינוי עמוק ומהותי, יש לשנות את סדר העדיפות הלאומי ולהשקיע בחינוך הרבה יותר. השקעה בחינוך היא השקעה במשאב האנושי והיא כוללת טיפול במחקר ופיתוח, בהשכלה הגבוהה, ועשויה להביא לביטחון לאומי אמיתי".

מייק כריסטנסן, נשיא CA העולמית ומנהל התפעול הראשי בחברה, אמר באירוע, כי "לקוחות שרויים בתחושה קשה של הישרדות בשל המשבר הכלכלי העולמי. ואילו אני אומר: התכוננו להפתעה חיובית. למה? כי השמש יכולה לזרוח מבעד לערפל".

הערפל, הסביר נשיא CA, הוא המשבר הגלובלי, ריבוי הרגולציות, ריבוי ההתערבות הממשלתית והעדר הצמיחה. השמש שתזרח, המשיך להסביר, הן שבע המדינות הצומחות – ברזיל, רוסיה, הודו, טורקיה, סין, אינדונזיה ומקסיקו. "שבע הארצות הללו תצמחנה בשנה הבאה ב-6% ותשגנה צמיחה גבוהה פי שלושה מזו שתהיה בארה"ב ובאירופה". צמיחתן של אלו, אמר, תשפיע על כלל הכלכלה העולמית בשל המשקל הסגולי הנכבד שלהן.

בהתייחסו לעידן החדש במיחשוב, אמר כריסטנסן, כי "הגל הגדול מגיע ונתפוס אותו, כי השכלנו להיערך אליו מראש". הוא הסביר, כי "השקענו בהיערכות טכנולוגית, הקצנו מאות מיליוני דולרים למו"פ ולרכישת חברות ולהכשרות העובדים – וכעת אנו מוכנים לקראתו". הוא סיים בציינו, כי "זהו רגע מרגש בתולדות ההיסטוריה הטכנולוגית: שילוב צפוי של וירטואליזציה, מיכון ומיחשוב ענן. הוא עתיד לשנות את פני הכלכלה העולמית, את פני העסקים ואת המוצרים והשירותים שהם יספקו".

את פרק הנאומים חתמה ד"ר שולה רקנאטי, יו"ר עמותת חינוך לפסגות, שהציגה את מטרות העמותה, וציינה, כי CA ישראל מקצה לעמותה משאבים ואנשי CA מסייעים לפעילותה. לאחר מכן הופיע הזמר רמי קליינשטיין יחד עם להקתו, המועצה.

על המשתתפים באירוע נמנו פרופ' גדי אריאב; פרופ' משה צבירן; איציק מלאך, חבר הנהלת בנק לאומי ואנשי צוותו הבכירים; אמנון בק, מת"ף, הבנק הבינלאומי; טוביה פרידלנדר, ITeam, מזרחי-טפחות; אריאל פיסצקי, 888; אריק שייב, משרד הרווחה; קובי ביטר, דלק; יוסי ז'אן, כלל ביטוח; גבי שובל, מנורה; זאב פטר, בנק דיסקונט; רחל יעקבי, בנק ישראל; יחיאל גפנר ורפי הירש, שירותי בריאות כללית; גילי קליין, מגדל; דורון פלח, אריה דרעי ומתי מגירא, סלקום; דוד אבני, צים; ירון רומנו, שטראוס-עלית; דליה בן נפתלי, אלביט מערכות, וכן קציני צבא ואנשי כוחות הביטחון. עוד נכחו רון ברנר, מנכ"ל נטקום; ברוך גינדין, מנכ"ל גרטנר (Gartner) מזה"ת; זיו מנדל וערן לסר, מנכ"לים משותפים, ג'ון ברייס הדרכה, מטריקס ושותפים עסקיים נוספים של CA ישראל.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים