רוב אש, יבמ: "עתיד ה-BI טמון בדמוקרטיזציה של האנליזה"

בראיון לאנשים ומחשבים אמר אש, מנכ"ל קבוצת הבינה העסקית של הענק הכחול, כי "בשנים הקרובות נראה יותר ויותר יישומים אנליטיים שמתמקדים בתחומי תעשייה מוגדרים ובחבילות לצריכם ספציפיים" ● שינוי נוסף הצפוי לדעתו של מנכ"ל קוגנוס לשעבר: שילוב בעולם העסקים בין מיחשוב אנליטי ובין מיחשוב חברתי ורשתות חברתיות

"אנליזה חיזויית, משמע – היכולת להפיק תחזיות מנתונים, תגיע לרמות מקיפות מאי פעם, ותרד עד לרמות הנמוכות ביותר של הארגון. סוכן מכירות יוכל להציע הצעות טובות יותר תוך כדי שיחה, ממש כמו שמערכות ניתוח סיכונים משרתות כיום את הנהלת הארגון. היכולת הזאת צריכה להיות דמוקרטית, נגישה לכולם, ובכל היקף נתונים. נצטרך לבצע אנליזה הן של כמויות נמוכות של נתונים והן של כמויות גדולות ביותר"; כך אמר לאנשים ומחשבים רוב אש, מנכ"ל קבוצת הבינה העסקית של יבמ (IBM). אש יהיה דובר המפתח בכנס קוגנוס (Cognos) שתערוך יבמ ישראל ביום א' הקרוב.

אש עמד בראש קוגנוס בטרם זו נרכשה על ידי יבמ. בנתחו את השינויים שחלו בשוק מאז הרכישה, הוא העריך, כי ההתלהבות משימוש במידע לקידום עסקים הולכת וגוברת: "יש הכרה הולכת ומתרחבת והיזון חוזר של לקוחות שרוצים לעשות יותר בשימוש במידע למיטוב השוק. זה שינוי מהותי לעומת המצב לפני שנה, אז התמקדו ב-ERP".

מה המשמעות של שינוי זה?
"הפירוש המעשי של ההתעניינות הזאת, הוא התמקדות משמעותית באנליטיקה. אנשים רוצים להפיק יותר ממידע הנוצר בפעילות של עובדים מול לקוחות ומניתוח ביצועי מוצרים, והכל בעזרת שימוש נרחב יותר באנליטיקה. אנחנו רואים בכך הזדמנות לצמיחה בתחום, הן בחברות והן בגופים במגזר הציבורי".

לאיזה כיוניים הולך עולם הבינה העסקית?
"אני צופה המשך בתהליך ההבשלה של השוק. בשנים הקרובות נראה יותר ויותר יישומים אנליטיים שמתמקדים בתחומי תעשייה מוגדרים ובחבילות לצרכים ספציפיים, החל מביטוח וניהול סיכונים ועד לגילוי תרופות. שינוי נוסף יהיה השילוב בין מיחשוב אנליטי ובין מיחשוב חברתי ורשתות חברתיות בעולם העסקים: שילוב בין קוגנוס ובין לוטוס (Lotus), במקרה של יבמ. אנחנו יודעים שמיחשוב אנליטי אינו רק טבלאות או קוביות נתונים, אלא גם תקשורת בין אנשים, והעברת התובנות הנולדות בתהליך הניתוח אל אנשים שונים. במקביל, תתרחב היכולת להתמודד עם מגוון רחב יותר של נתונים, מסוגים שונים, המהווים מקורות עצומים לביצוע ניתוחים ולחשיפת קשרים והקשרים שאינם מוכרים כיום. במסגרת זאת, נראה גם יותר ויותר פעילות אנליטית המבוצעת על מאגרי טקסט בלתי מובנה".

ומה תרומתה של יבמ-קוגנוס לתחום?
"הבידול של יבמ בשוק הבינה העסקית נשען, להערכתי, על רוחב הכיסוי של מוצרינו בכל הנוגע למקורות המידע לניתוח האנליטי. אנחנו מתמקדים בטיפול מזווית התוכנה ופועלים לקדם תוצאות על בסיס ניתוח אנליטי טהור, ולא כזה הנשען על מערכת ERP מסוימת. אנחנו יכולים להתחבר לכל מקור מידע ונתונים, ויש לנו את הכיסוי הפתוח ביותר של סביבות הטרוגניות. מעבר לפתיחות המוחלטת במקורות, הרכבנו ביבמ אוסף שלם של יכולות מבחינת התשתיות הניצבות בבסיס המערכות. בהשוואה לכל מתחרה אחר – באחסון של נתונים ובטיפול בחומרים בלתי מובנים יש לנו יכולות ייחודיות. מעל לכל אלה, הרכישה של SPSS נתנה לנו יכולות אנליזה חיזויית. אנחנו בונים יכולות על בסיס פלטפורמות שונות, ומסוגלים להבטיח מיטוב של פלטפורמות חומרה ותשתיות תוכנה. יבמ מכסה את מכלול ההיבטים של חומרה, תוכנה ושירותים, תוך התמחות מוכחת בתחומי תעשייה שונים, המתורגמת למוצרי בינה עסקית ומיחשוב אנליטי ייעודיים לכל מגזר ומגזר".

"יש לנו תוכניות להמשיך להתמודד עם מידע ברמה המקומית, ולא רק ברמת הארגון הגדול", סיכם אש. "אנחנו נותנים פתרון מקיף לכל מי שצריך יותר מאשר תוכנת אקסל (Excel) בלבד. אנחנו לא מנסים להיות אקסל – אנחנו מטפלים במידע המשמש לקבלת החלטות, וכולל משאבים כלל ארגוניים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים