היום השני של VMworld 2016: ממשתמשי קצה ועד ל-Hyper converged

בכירים ב-VMware דיברו על החידושים הטכנולוגיים והמגמות שאליהן העולם הולך ● איך קשורים לכך מטעי תה בהודו?

משתתפי ה-Keynote. מימין: ראג'יב ראמאסאוואמי, סגן נשיא בכיר לנטוורקינג ואבטחה ב-VMware; ינבינג לי, מנהלת חטיבת האחסון והאפשור; קיט קולברט, מנהל הטכנולוגיות הראשי של פלטפורמת הענן; ריי או'פארל, מנהל הטכנולוגיות הראשי; וסנג'יי פונן, סגן נשיא בכיר ומנכ"ל חטיבת מחשוב משתמשי הקצה של VMware. צילום: עופר פרוסנר

היום השני של VMworld 2016, הכנס העולמי השנתי של VMware, שנערך בימים אלה בלאס וגאס, התחיל עם האירוע המרכזי של היום, בהנחיית סנג'יי פונן, סגן נשיא בכיר ומנכ"ל חטיבת מחשוב משתמש הקצה של החברה. פונן דיבר על שלל החידושים הטכנולוגיים של VMware בתחום שעליו הוא ממונה – משתמשי הקצה.

הוא התחיל מהנקודה שעליה דיבר המנכ"ל, פט גלסינגר, ביום הראשון של הכנס – שכל העסקים הופכים לדיגיטליים. כדוגמה הוא נתן את מטעי התה בהודו, שם עבדו סבו וסבתו: אם פעם היה מדובר במקומות עבודה פשוטים מאוד, הרי שכיום הכול שם מנוהל ועבר דיגיטליזציה.

בהמשך עבר פונן לדבר על שלושה פקטורים חשובים בכל מה שקשור לניהול משתמשי הקצה: "השכבה הראשונה היא אפליקציות וזהות, השנייה היא דסקטופ ומובייל והשלישית – ניהול ואבטחה". הוא דיבר על המגמה הנוכחית במקומות עבודה, שבמסגרתה ממשיכה היציאה אל מחוץ לרשת הארגונית, לעבר שירותי צד שלישי בענן. במצב כזה, ניהול משתמשי הקצה הופך ליותר ויותר מסובך. אל תוך המציאות הזו נכנסת VMware עם Workspace one, הפלטפורמה לניהול משתמשי קצה (UEM).

סטפני בושמי, סגנית נשיא בכירה ב-Salesforce, הדגימה איך החברה משתמשת בפלטפורמה כדי להפעיל את האפליקציות הפנימיות שלה במגוון מכשירים. כמו כן, היא הראתה כיצד מתאפשר ניהול מידע באמצעות הפלטפורמה – למשל, מידע רגיש שלא ניתן להעתיק אותו לשירותי צד ג', כמו Excel או רשתות חברתיות.

פונן סיפר שבמהלך יומו, עובד ממוצע פותח את הטלפון שלו בין 90 ל-100 פעמים, כשכל שימוש לוקח כדקה וחצי, וחלק גדול מהזמן הזה מוקדש גם לאפליקציות של עבודה. מדובר בהמון זמן שמתבזבז על כניסה לכל אפליקציה בנפרד ועל הניהול שלהן – ואת בזבוז הזמן הזה מבקשים ב-VMware למנוע.

קונטיינרים לסביבת ייצור

אחריו עלה לבמה ריי או'פארל, מנהל הטכנולוגיות הראשי של VMware, ויחד עם שלושת הדוברים הבאים הם עסקו בנושאים קצת יותר הארד קור טכנולוגיים.

הראשון שבהם היה קיט קולברט, מנהל הטכנולוגיות הראשי של פלטפורמת הענן של VMware, שדיבר על חידוש מעניין בכל מה שקשור לפיתוח – קונטיינרים בסביבת ייצור. עד כה, השימוש בקונטיינרים היה לרוב בסביבת סטייג'ינג, מפני שכדי להעביר אותם לסביבת ייצור וכדי שהם יעבדו בה כיאות, היה צורך לבצע סינכרון עם המון גורמים, הסביר או'פארל.

קולברט הדגים את המענה החדש של VMware לכך, Vsphere integrated containers. הוא השתמש בשני כלים: האחד הוא אדמירל, פורטל ניהול קונטיינרים שמגיע בתוך המערכת ומיועד לשימוש של מפתחים וצוותי אפליקציות על מנת להאיץ את פריסתן. הוא יעבוד יחד עם הכלי השני – vRealize Automation, שיאפשר למשתמשים לעשות מודולים לאפליקציות בקונטיינרים ולספק CaaS – קונטיינרים כשירות.

"פיירוול לכל אפליקציה"

ראג'יב ראמאסאוואמי, סגן נשיא בכיר לנטוורקינג ואבטחה ב-VMware, היה הבא בתור. הוא הרחיב על וירטואליזציה של רשתות, שנושאת הדגל בתחום היא NSX. מאז הושקה הפלטפורמה, הגידול שלה היה חשוב במיוחד עבור VMware כמקור הכנסה. ואמנם, מספר הלקוחות שלה בשנה וחצי האחרונה זינק ב-400%.

ראמאסאוואמי הבטיח "פיירוול לכל אפליקציה". על הבמה התבצעה הדגמה של vRealize Network insight, כלי להערכה מוקדמת של NSX, שמסייע לאבטחת הרשת באמצעות תכנון של מיקרו סגמנטציה המתבסס על מידע זרימת רשת (Network flow).

אחרונה דיברה ינבינג לי, מנהלת חטיבת האחסון והאפשור (Availability) של החברה, שהרחיבה על HCI (ר"ת Hyper converged infrastructure – תשתיות IT המשולבות באופן הדוק), על ניהול אחסון חוצה עננים ועל פתרון ה-VSAN של VMware. לי טענה שמדובר בפתרון הפופולרי ביותר לתשתית של Hyper converged, עם 5,000 לקוחות, כשיותר מ-64% מהם מריצים עליו אפליקציות עסקיות קריטיות. לסיכום היא אמרה ש-"ככה נראה הדור הבא של הניהול".

הכותב הינו שליח אנשים ומחשבים לכנס.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים