"אין לנו מגבלה של כסף – אם הטכנולוגיה מעניינת, נשקיע גם 10 מיליון דולר"

רפי אבירם, יזם סדרתי ומנהל בכיר בקהילת ההיי-טק, מונה לאחרונה מטעם תאגיד Easepal הסיני, לנהל את השקעות החברה בישראל ● בראיון איתו, הוא מספר על המהלך

רפי אבירם, מנהל השקעות Easepal בישראל

ייתכן ותכירו את רפי אבירם מתפקידים בכירים בעבר ב-TI או טלסיס (TelSys), או מאז שלקח חלק פעיל בפיתוח, שיווק וניהול חברות סטארט-אפ ומיזמים. כעת, התמנה אבירם לנהל את השקעות התאגיד הסיני Easepal בישראל.

התאגיד נסחר בבורסה בסין ושוויו 1.15 מיליארד דולר. עם למעלה מ-10,000 עובדים ושלושה מפעלי ייצור, הפך למוביל בתחום הבריאות והנוחות בסין.

עצם השקעות תאגיד עצום כזה בארץ אינו טריוויאלי. נראה שאחריות ואתגר גדולים בפניך.
"אכן תפקיד מאתגר ומעניין. בזמן האחרון אנו רואים התעוררות בשוק הסיני בנוגע להשקעות בישראל. ביקור נתניהו באפריל עם ראש ממשלת סין, תרם להידוק היחסים וישנה נהירה של משקיעים סינים המחפשים חדשנות".

מה מייחד את Easepal משאר המשקיעים הסיניים?
"התאגיד ביסס את מעמדו בסין כיצרן ספות המסאז'ים הגדול ביותר, עם מכירות שנתיות של 200 אלף ספות מסאז' ועוד 10מיליון מוצרי מסאז' אלקטרוניים".

"בשנים האחרונות התאגיד רכש מספר מותגים כדי להגדיל את היצע המכירות והפיתוח בתחומי הבריאות והספורט כגון: Ogawa ,FUJIMEDIC ,Medisana ועוד. כיום בבעלות התאגיד למעלה מ-1,000 חנויות ורשת הפצה רחבה".

"כאשר Easepal תשקיע בחברה ישראלית, היא למעשה לא רק משקיעה כסף, אלא עוזרת ליזמים לייצר את המוצר במפעלים שלה, ובנוסף לשווק ולהפיץ מיד לאחר הייצור ברשת החנויות הפרוסה ברחבי העולם".

אילו תחומים מעניינים את התאגיד הסיני?
"ישנם ארבעה תחומים שכרגע מעניינים אותנו להשקיע:
● Mobile health – כגון שעוני דופק, לחץ דם, סטורציה, איכות השינה וכו'. למעשה מוצרים לבישים המספקים נתונים פיזיולוגים ובכך עוזרים לשמור על הבריאות.
● Wellness – נוחות; אביזרי עיסוי, חימום, טיהור אוויר.
● Beauty – טיפוח היופי כגון מכשירים להסרת שיער, הצמחת שיער, טיפול בעור ועוד.
● Sport Recovery – שיקום השריר לאחר פעילות ספורטיבית, כגון רולר רוטט המעודד שיקום השריר לאחר מאמץ".

כמה כסף אתם מוכנים להשקיע בכל מיזם ומה התנאי?
"אין לנו ממש מגבלה של כסף – אם הטכנולוגיה מעניינת נוכל להשקיע גם 10 מיליון דולר. כאשר אני מגיע לבחון חברה חשוב לי לראות מוצר בשלב אבטיפוס (Prototype ) לפחות, שעובד ואכן מדגים את מה שהחברה טוענת שפיתחה".

כיצד יזמים יכולים ליצור עמך קשר?
"יזמים העונים על הדרישות שהזכרתי מוזמנים לשלוח לי תקציר מנהלים למייל. אני גאה להיות חלק ממדינה שיוזמת חדשנות ונמצאת שלב אחד קדימה בטכנולוגיה, ומאחל בהצלחה לכל היזמים".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מוישה

    אני מכיר את רפי ממיזם כושל של שיעורים פרטיים לילדים. היה זול בטרוף כנראה שלכל דבר יש מחיר.... אהה גם נדמה לי שהתמודד לראשות מועצה כלשהי ולא עבר את אחוז החסימה .

אירועים קרובים