חוויית שולחן עבודה מלאה – מתוך מכשיר קטן שנכנס לכיס

האם שוק הטלפונים המודרני בדרך להפוך לכלי עבודה של ממש? ● מערכת ההפעלה החדשה, Maru OS, מצאה פתרון פשוט ויעיל

כל החוויה הגדולה ממקום אחד קטן. צילום: BigStock

אחד ההיבטים של שוק הטלפונים המודרני הוא ניסיון להפוך את המכשירים גם לכלי עבודה של ממש. המטרה היא לאפשר שימושים משרדיים במכשיר, כלומר להפוך אותם לסביבת עבודה שיכולה להחליף את המחשב כשמגיעים למשרד. קנוניקל (Canonical) ניסתה את זה בזמנו עם גרסה מיוחדת של אובנטו (Ubuntu) וזה לא צלח. מיקרוסופט (Microsoft) מדברת על תכונה בשם Continuum , אבל עם נתח שוק של פחות מ-3% בשוק הטלפוניה זה לא ממש משמעותי.

עכשיו הגיע תורה של מערכת הפעלה חדשה שנמצאת בשלבי פיתוח בשם Maru OS, ומה שהיא מציעה אפילו פשוט יותר מכל מה שהוצע עד עכשיו. המטרה עם זאת לא השתנתה: לעטוף חוויית שולחן עבודה מלאה, שמבוססת כמובן על מסך מחשב גדול בעיקר, אל תוך מכשיר שמכניסים לכיס ומניידים ממקום למקום. במקביל, הטלפון שומר על עצמאותו. כלומר, אפשר לענות לשיחה או לשלוח תשובה למסרון, וכיוצא בכך, בזמן שעובדים במצב שולחן העבודה.

מצב אופקי תמידי

Maru OS מבוססת על אנדרואיד בגרסת ה-Lollipop המעודכנת ביותר, כלומר אנדרואיד 5.1.1. מעבר לתוספת שנועדה לאפשר למכשיר לעבוד מול מסך גדול, כלומר במצב שולחן עבודה, מדובר בגרסה נקייה לחלוטין של מערכת ההפעלה. זה גם אומר שניתן להוריד את כל האפליקציות שקיימות ב-Google Play, כולל הכלים המשרדיים שמציעה מיקרוסופט לסביבת האנדרואיד, ובחינם.

כדי לעבוד במצב שולחני צריך לחבר את הטלפון שמצויד בכניסת HDMI. המכשיר יזהה באופן אוטומטי את חיבור הכבל למסך, וידאג שסביבת העבודה תהיה תמיד במצב אופקי, ולא משנה מה מצבו של הטלפון. במקביל אפשר לחבר למכשיר באמצעות תקשורת בלוטות' מקלדת ועכבר נתמכים, וזהו פחות או יותר.

אם מפסיקים לעבוד באמצע, הכל נשמר במכשיר בדיוק באותו מצב כך שניתן להמשיך לעבוד בדיוק מאותה נקודה.

כאמור, Maru OS היא מערכת הפעלה שנמצא עדיין בשלב הניסיוני שלה. ככזה היא מתאימה להתקנה בינתיים רק עבור מכשירי ה-Nexus 5 של גוגל (Google). באתר ניתן למצוא הוראות התקנה מדויקות, כולל גרסה אוטומטית להתקנה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים