מעריב יישם מערכת קוגנוס של יבמ

המערכת, שהוטמעה על ידי ביקוניקס, משרתת קבוצה גדולה של בעלי תפקידים מרכזיים במעריב, מעבדת נתונים בזמן אמת על מנת להמליץ על שינויים בתחומים דוגמת משמרות עבודה, או סדר הדפסה של חלקי העתון

קבוצת מעריב הטמיעה מערכת קוגנוס (Cognos) של יבמ (IBM) מבוססת כלי TM1 לתכנון ובקרה תקציבית. הפתרון, שהוטמע על ידי ביקוניקס, מאפשר למעריב לעבד כמות אדירה של נתונים בזמן אמת ובכך מסייע למזער את הזמן המוקדש על ידי עובדי החברה לפעולות טכניות ולעדכונים שהתבצעו בעבר ידנית.

כיום, לאחר הטמעת המערכת החדשה, מתבצע עדכון נתוני הביצוע כפעולה אוטומטית קבועה ומתוזמנת, שקופה למשתמש הקצה. בנוסף, המערכת אפשרה העמקת התכנון התקציבי עד לרמת התמחור היומי. מערך ניתוח הנתונים על בסיס מערכות קוגנוס, מאפשר לנתח נתונים בחלוקה למרכזי רווח ומרכזי עלות, כמו גם איחוד דוחות בהתאמה לצרכים הייחודיים של קבוצת מעריב. בהמשך, הורחבה הפעילות גם למדידת ביצועים תפעוליים דוגמת תמחור יצור, ניתוח עלויות חריגות בתחומים דוגמת פחת, שעות עבודה, תיאום מול מערך ההפצה וכן הלאה. בעזרת המערכות של קוגנוס, מזהה מעריב אזורים של חוסר יעילות, בהם מבנה הפעילות אינו הולם את צורכי הייצור.

מערכת קוגנוס של יבמ משרתת כיום קבוצה גדולה של בעלי תפקידים מרכזיים במעריב, מעבדת נתונים בזמן אמת על מנת להמליץ על שינויים בתחומים דוגמת משמרות עבודה, או סדר הדפסה של חלקי העתון. במקביל, יודעת המערכת להתריע על חריגים ולהציג תמונת מצב עדכנית על בסיס מבנה העלויות המשתנות מיום ליום.

רשימת המשתמשים בכלי קוגנוס במעריב כוללת את מנהל הדפוס, אנשי הייצור, חשבת הקבוצה ואת מנכ"ל מעריב עצמו. כל אחד מהם, יכול לקבל, להגדיר ולנתח את הדוחות הדרושים לו – ולבסס אותם על נתונים מעודכנים בזמן אמת.

קבוצת מעריב כוללת את העתון היומי, ומגוון מגזינים דוגמת "את", "רייטינג" ו"נשיונל גיאוגרפיק", אתר האינטרנט NRG, ההוצאה לאור "ספריית מעריב", ו-"מעריב קונגרסים" המארגנת כנסים וימי עיון. הקבוצה מחזיקה בבית דפוס המספק גם שירותי הדפסה לגורמים חיצוניים ובהן עתונים ומקומונים.

הפתרון של מעריב יוצג יחד עם פתרונות של לקוחות נוספים שהטמיעו מערכות של קוגנוס-יבמ, בכנס הגדול שתערוך יבמ בתל-אביב ב-29 בנובמבר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים