היה שלום סטרימינג חינם ב-Hulu – ברוך הבא סטרימינג חינם ביאהו

האתר להזרמת סרטים ותכניות טלוויזיה לפי דרישה ביטל את השירות החינמי שלו ● מעכשיו יתבקשו המשתמשים לשלם בעבור כל התכנים במסגרת מנוי, אבל - הפתעה - הם יוכלו להמשיך לצפות באותם תכנים בחינם ב-Yahoo View

הזרמת תכנים - בקרוב דרך ממיר פייסבוק? אילוסטרציה: BigStock

Hulu, אתר הסטרימינג האמריקני שנמצא בבעלות מרבית רשתות השידור המרכזיות בארצות הברית – הודיע כי בכוונתו לבטל את הרובד החינמי שסיפק עד כה למשתמשיו, ולעבור למודל פעולה על בסיס מנויים בלבד. במקביל, הודיעה יאהו (Yahoo) על שירות סטרימינג חדש בשם Yahoo View.

כיסאות מוזיקליים בעולם ההזרמה

עולם הסטרימינג, כך זה לפחות מרגיש, משחק בכיסאות מוזיקליים, במיוחד לנוכח העובדה שבמסגרת Yahoo View נכלל גם Hulu.

השירות ביאהו יאפשר לצופים לראות את חמשת הפרקים האחרונים ביותר של שידורים גדולים בחינם, כך שלצרכנים יהיה עדיין, בגדול, אותו מבחר של אפשרויות – שמומנו על ידי קבוצה שונה של משקיעים ארגוניים – רק שהם ישיגו אותן במקומות שונים.

Hulu נמצא בבעלות משותפת של וולט דיסני (Walt Disney), פוקס המאה ה-21 (21st Century Fox), קומקאסט (Comcast), ומאז שבוע שעבר גם של טיים וורנר (Time Warner). חברות אלה מעוניינות להשתמש ב-Hulu כמגן כנגד נטפליקס (Netflix) – שם הן מוכרות את התכנים שלהן ומתחרות על הזמן והכסף של הצרכנים.

העברת Hulu לפעולה על בסיס מנויים בלבד מאפשרת להן למקם אותו טוב יותר בתור שירות פרימיום, שיכול לאחסן תוכן מקורי. בנוסף, על ידי הזזת המודעות שאפשרו הזרמה חינמית אל יאהו, בעליו של Hulu מפחיתים חיכוך עם מפרסמי טלוויזיה משלהם וממצבים את וריזון (Verizon), אשר רכשה את יאהו זה עתה, כמקור להכנסות עתידיות משמעותיות.

קשה להימלט מהפרסומות

למרות המנוי, סביר להניח שהמשתמשים עדיין "יזכו" במודעות פרסום ב-Hulu, מאחר ששתי אפשרויות המנוי הנוכחיות מציעות מנוי חודשי בתמורה ל-7.99 דולרים, הכולל מספר פרסומות, או מנוי נטול פרסומות לגמרי בתמורה ל-11.99 דולרים בחודש, שיש להניח שפחות אנשים יבחרו דווקא בו.

עם זאת לנדבך החינמי של Hulu שבוטל לא הייתה ספרייה נרחבת כמו זו שנכללת כעת באפשרויות הכרוכות בתשלום, והוא היה זמין רק באינטרנט. לעת עתה גם Yahoo View יעבוד באינטרנט ל-PC בלבד, אם כי החברה הבטיחה בהודעתה כי אתר המותאם לניידים ואפליקציה יתווספו גם הם בקרוב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים