HOT עברה לרווח נקי רבעוני; ההכנסות עלו ב-2%

החברה סיימה את הרבעון השני של 2016 עם נתונים טובים, לעומת תוצאות מעורבות במחצית הראשונה: עלייה בהכנסות אולם מעבר להפסד נקי ● מצבת המנויים של HOT Mobile גדלה ברבעון ב-45 אלף

טל גרנות גולדשטיין, מנכ"לית HOT. צילום: רמי זרנגר

HOT סיימה את הרבעון השני של 2016 עם תוצאות טובות – עלייה בהכנסות ומעבר לרווח נקי. לעומת זאת, במחצית הראשונה של השנה היא רשמה תוצאות מעורבות: ההכנסות אמנם עלו אבל החברה עברה להפסד נקי, מאחר שהגידול בהוצאות היה רב יותר בתקופה זו.

הדו"חות שפרסמה החברה הבוקר (ג') מראים כי במחצית הראשונה של השנה גדלו ההוצאות ב-2.72% ל-1.85 מיליארד שקלים, בעוד שההכנסות עלו ב-1% בלבד ל-2.01 מיליארד. תוצאות אלה השפיעו לרעה על הרווחיות: הרווח התפעולי פחת ב-18% ל-156 מיליון שקלים והחברה עברה מרווח נקי של 16 מיליון במחצית הראשונה של 2015 להפסד של שמונה מיליון בתקופה המדווחת.

ברבעון השני של השנה פחתו ההוצאות ב-0.55% ל-904 מיליון שקלים בעוד שההכנסות גדלו ב-2% ל-1.01 מיליארד. החברה עברה במהלך הרבעון לרווח נקי של 18 מיליון שקלים לעומת הפסד של 13 מיליון ברבעון השני אשתקד.

עלייה במספר הלקוחות של HOT Mobile

הנתונים מראים כי מספר המנויים החדשים של HOT Mobile ממשיך לעלות: במהלך הרבעון נרשם גידול של כ-45 אלף לקוחות. בחברה מציינים שההכנסות הרבעוניות שלה צמחו ב-11% ל-251 מיליון שקלים.

בנוסף, נטישת לקוחות הכבלים של HOT הצטמצמה בתקופה המדווחת ב-80%. כמו כן, נמשכת המגמה החיובית במצבת מנויי האינטרנט, שגדלה ברבעון בכ-2,000 איש.

עוד עולה מהנתונים כי ההוצאות הגולמיות של החברה נותרו ברבעון ללא שינוי – 321 מיליון שקלים. הרווח הגולמי גדל ב-1.92% ל-690 מיליון והרווח הגולמי השולי עמד על 68.25%. ההוצאות התפעוליות הרבעוניות רשמו ירידה של 0.85% ל-583 מיליון שקלים והרווח התפעולי צמח ב-23% ועמד על 107 מיליון. עלייה זו נובעת בעיקר מהגידול בהכנסות ומהקיטון בהוצאות. ה-EBITDA הסתכם ברבעון ב-430 מיליון שקלים (43% מההכנסות).

"טיפול שורש בשירות הלקוחות"

טל גרנות-גולדשטיין, מנכ"לית HOT, אמרה כי "מעבר הקבוצה לרווח וצמצום שיעור הנטישה של לקוחות הכבלים ב-80% הם תוצאה של השינויים שהיא עוברת בפרמטרים התפעוליים. ביצענו בשנה האחרונה טיפול שורש בשני נושאים מרכזיים: שירות הלקוחות ונטישת לקוחות".

היא טענה כי "HOT Mobile מובילה בגיוס המנויים, מה שמעיד על היותה מחוללת התחרות המשמעותית ביותר בשוק הסלולר".

"הקבוצה השקיעה בחציון האחרון בתשתיות הן של HOT והן של HOT Mobile בסכום כולל של יותר מ-750 מיליון שקלים, בין היתר בשל יישום הסכם שיתוף הרשתות עם פרטנר, שמקנה לחברה מחצית מהבעלות על הרשת", אמרה גרנות-גולדשטיין.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים