פייסבוק בוחנת מסנני MSQRD לסלפי והפעלה אוטומטית למצלמה

הענקית ממנלו פארק מכניסה תכונה חדשה הישר אל פיד החדשות של הרשת החברתית שלה ● במפתיע לא מדובר בחידוש מרענן אלא במה שמסתמן כהעתקה מובהקת מהמתחרה, סנאפצ'ט

פייסבוק. צילום: BigStock

לפני מספר ימים רעש עמק הסיליקון בשל הודאה של קווין סיסטרום, מנכ"ל אינסטגרם (Instagram), שהעתיק רעיון לתכונה חדשה שאימצה הרשת מסנאפצ'ט (Snapchat). עכשיו אנו מתבשרים כי פייסבוק (Facebook) מכניסה תכונה חדשה לשירותיה, וזו נראית בהחלט מוכרת מהיכן שהוא.

נראה שכל הרשתות החברתיות מושפעות כעת מההצלחה הפנומנלית של אפליקציית סנאפצ'ט, שהמשתמשים בה משתעשעים מהפצת תמונות שלהם בתחפושות כלבלב, ארנב מרושע או זומבי, בזכות פילטרים מיוחדים שהיישום מציע לצורך עריכת תמונות סלפי. בנוסף, בסנאפצ'ט המצלמה של הנייד פתוחה כברירת מחדל, וזאת בכדי לדרבן את משתמשיה ליצירת תוכן. עכשיו מנסה פייסבוק את אותה השיטה, בהתמקדות בנושאי אולימפיאדה בברזיל ובקנדה.

במקום הפנייה השגרתית לכתיבת סטאטוסים ברשת החברתית – בנוסח "מה את/ה עושה כעת?" – ייראו המשתמשים חלון מצלמה פתוח שיזמין אותם לפרסום תמונה או וידאו מהירים מאותו רגע ממש. פייסבוק, עושה רושם, מבצעת את הבטחתו של מארק צוקרברג להציב "וידאו בלב כל האפליקציות שלנו". התכונה החדשה גם תומכת בשילוב מסנני אנימציה לסלפי, וזאת בעקבות הרכישה של אפליקציית הפילטרים MSQRD, שביצעה פייסבוק בחודש מרץ.

כך או כך, התכונה דומה להפליא למסנני הסלפי של סנאפצ'ט, Lenses. כעת, באמצעות שימוש בתכונת זיהוי האובייקט של MSQRD, משתמשים יכולים לאמץ להם מראה עם נושא הקשור באולימפיאדה, כמו למשל צבעי הדגלים הברזילאי או תרועת עידוד כגון "Go Canada", שיתאימו לקווי המתאר של הפנים שלהם. התכונה תאפשר למשתמשים גם להוסיף פילטרים לכיסוי גרפי סטטי, בדומה ל-Geofilters של סנאפצ'ט, לתמונות ולסרטונים שהם מצלמים ומעלים לרשת החברתית.

15% פחות תוכן מתוצרת עצמית

הענקית ממנלו פארק מנסה להילחם בירידה בשיתוף תוכן מקורי שעליה דווח לאחרונה. על פי נתונים שהוצגו על ידי The Information, שיתוף תוכן מקורי – כגון עדכוני סטטוס, תמונות, וקטעי וידאו מתוצרת בית – נמצא בירידה של 15% לעומת הרבעון המקביל אשתקד בפייסבוק, נכון לפברואר. הנתונים האלו מצביעים על כך שפיד החדשות של פייסבוק החל להישלט יותר ויותר על ידי שיתופי קישורים לא אישיים, מאתרי חדשות וממקורות חיצוניים אחרים. אבל השיתופים המקוריים של חברי הרשת הם מה שהפך את פייסבוק להרגל יומיומי הכרחי בעבור משתמשיה, כך שהחברה מראה סימני דאגה מוצדקים.

פתיחת ה-News Feed למצלמת הווידאו אמורה לעודד את 1.1 מיליארדי המשתמשים היומיים של פייסבוק לצלם ולשתף יותר תמונות וקטעי וידאו, ותודות למסנני MSQRD, אנשים יוכלו לאפר את הפנים שלהם, ולהרגיש יותר מגניבים בצילומי הסלפי שלהם. ממש כמו שהם מרגישים בסנאפצ'ט.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים