אמזון מאחוריך: וול-מארט תרכוש אתר מסחר מקוון בשלושה מיליארד דולר

אנליסטים ציינו כי רכישת ג'ט מאיימת על אמזון, שביססה ומיצבה עצמה כמובילה בתחום המסחר האלקטרוני

מאיימת על אמזון. וול-מארט

וול-מארט (Walmart) צפויה לרכוש את אתר המסחר המקוון ג'ט (Jet.com) תמורת שלושה מיליארד דולר, כך על פי הוול סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal).

אנליסטים ציינו כי הרכישה מאיימת על אמזון (Amazon), שביססה ומיצבה עצמה כמובילה בתחום המסחר האלקטרוני.

את ג'ט הקים מארק לור, שבשנת 2005 ייסד את קווידסי (Quidsi) – שהפעילה את אתר Diapers.com. אמזון רכשה ב-2010 את קווידסי בעבור 545 מיליון דולר. שלוש שנים לאחר מכן עזב לור את קווידסי והקים את ג'ט.

מחירים הגובלים בהפסד

הנרכשת הפוטנציאלית גייסה עד כה יותר מ-800 מיליון דולר. ג'ט מציעה מחירים זולים יותר מאלה של אמזון, בשל אלגוריתם המשקלל משתנים שונים, כגון גודל סל הקניות של הלקוח. היתרון מגולם בהצעות של ג'ט למחירים הגובלים בהפסד, תמורת תשלום עמלה שנתית בסך 50 דולר.

לא התקבלה תגובת וול-מארט וג'ט לדיווח. משקיפים ציינו כי מדובר במהלך שאפתני מצד וול-מארט, בהתחשב בכך שג'ט טרם הוכיחה עצמה בשוק, ושהיא "שורפת" 20 מיליון דולר על פרסום מדי חודש. אלא שככל הנראה לוול-מארט אין הרבה ברירות, שכן חטיבת המסחר המקוון שלה נתפסת ככישלון יחסי מול אמזון, בהתחשב בגודלה של ענקית הקמעונאות: מחזורה השנתי ברשת עומד על 14 מיליארד דולר, בעוד זה של אמזון עומד על 99 מיליארד.

צמיחתה של וול-מארט בעולם המסחר המקוון נמוכה יותר אף מזו של ממוצע הצמיחה של עולם הקמעונאות ברשת. אמזון, לעומתה, צומחת בארצות הברית וקנדה ביותר מ-30% בשנה. וול-מארט אף השיקה באחרונה שירות משלוחים ללקוחות פרימיום – המביא את המוצר בתוך יומיים, על מנת להתחרות בשירות המשלוחים היעיל והמוצלח של אמזון. אלא, ציינו האנליסטים כי "נדמה שמדובר באיחור של כמה שנים".

מטרה קשה עד לא ישימה

בחמש השנים האחרונות הבינו מנהלי וול-מארט שהם בבעיה בעולם המסחר המקוון ולכן רכשו 15 חברות סטארט-אפ בתחום.

הצלחתה של אמזון, ציינו האנליסטים, מתבססת במידה רבה על השירות הניתן ללקוחות פרימיום. ג'ט לעומתה מתמקדת בהורדת מחירים בכל שדה פעילות. השילוב בין ג'ט לוול-מארט, ציינו האנליסטים, יגיע מהחוזקות של וול-מארט בהיבטי רשת מרכזי הפצה, שרשרת האספקה והלוגיסטיקה.

לור התחבב על המשקיעים כשאמר להם שכיוון שאינו זקוק לכסף, כי עשה כבר כמה עשרות מיליוני דולרים במכירה של קווידסי, ולכן כעת בכוונתו לבנות חברה של עשרות מיליארדים.

הרכישה, אם תמומש, תצביע על העובדה שהוא טעה בתחזית שלו על החברה שהקים. וול-מארט, הוסיפו המשקיעים, חזקה פיננסית ורווחיה עמדו בשנה החולפת על 15 מיליארד דולר. למרות זאת, הם הוסיפו כי רצונה של וול-מארט, לצמוח בעולם המקוון ב-30%-20% מדי שנה, הוא "קשה עד לא ישים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים