דאסו ויבמ נכנסות למטבח: פנסוניק אימצה כלי CATIA PLM לפיתוח כיריים עתידניים – ללא גז

פנסוניק השתמשה במערכת ה-PLM לפיתוח כיריים שיוצרים חום הנדרש לבישול באמצעות תהליך מיוחד של העברת חום דרך שדה אלקטרומגנטי ● ההכרזה המשותפת הגיעה כחודש לאחר שהודיעה דאסו שהיא תקנה את פעילות מכירות ושיווק ה-PLM של יבמ

22/11/2009 15:32

בכנס השנתי האירופאי של משתמשי דאסו סיסטמס (Dassault Systemes), שנערך בשבוע שעבר ביורודיסני שליד פאריז, הודיעו דאסו ויבמ (IBM), כי הן חברו ליחידה העסקית של פנסוניק (Panasonic) העוסקת במכשירים למטבח, כדי לתמוך בפיתוח של מכשירים ביתיים נוחים ובטוחים יותר, ולהאיץ את ההשקה לשוק היפני של כיריים בחימום אינדוקציה (IH). ההכרזה המשותפת הגיעה כחודש לאחר שהודיעה דאסו שהיא תקנה את פעילות מכירות ושיווק ה-PLM של יבמ, אחרי 28 שנים בהן יבמ מכרה לארגונים הגדולים בעולם את פתרונות CATIA PLM שדאסו פיתחה.

פנסוניק מפתחת ומייצרת מכשירי IH למטבח, הזוכים לפופולאריות כחלופה לבישול בגז. הכיריים יוצרים את החום הנדרש לבישול באמצעות תהליך מיוחד של העברת חום דרך שדה אלקטרומגנטי. יעילות החימום גבוהה מ-90%, מדווחים בפנסוניק, מאחר והחום מועבר ישירות לשטח הבישול. בנוסף, מדובר בבישול בטוח יותר שלא מזהם את האוויר.

מדאסו סיסטמס נמסר, כי עם הגידול בביקוש למוצרים המבצעים פונקציות חכמות, חברות ניצבות בפני האתגר של ניהול סביבות תכנון מורכבות ושילוב התוכנה ורכיבים מכניים וחשמליים הדרושים לייצור מוצרים מתוחכמים יותר. יבמ ודאסו, נמסר עוד, עוזרות לפנסוניק להשתמש ב-CATIA – פלטפורמת תכנון וירטואלי תלת-ממדי (3D), עבור פיתוח דיגיטלי של תוכניות לתכנון מוצרים המשמשים בייצור של מכשירי חשמל בעלי צריכת אנרגיה יעילה יותר, עם תכונות שיעזרו לצרכנים לנהל אורח חיים חכם יותר.

פנסוניק משתמשת בפתרון ה-PLM CATIA כדי לקצר את משך פיתוח המוצר ולשפר איכות תכנון. כל תהליכי התכנון – החל מתכנונים דיגיטליים ראשונים ועד תכנוני תבניות פיזיות – נעשים כחלק מתהליך אינטגרלי אחד, לקיצור מחזור פיתוח המוצר. חלקים עיקריים של מכשירי ה-IH תוכננו בפורמט תלת-ממדי המאפשר שיתוף פעולה מהיר וישיר עם יצרני תבניות רבים במפעל.

כך, נמסר מפנסוניק, תהליך השרטוט וייצור התבניות התקצר ב-40% וחלקי מתכת קריטיים לפעולה של מכשירי ה-IH תוכננו ונבחנו במהירות, תוך חיסכון של עד יומיים מזמן הבחינה על ידי שימוש במודול ה-CATIA Sheet Metal Design. עם תכונות CATIA Analysis, ביצעו מתכנני מוצרים במהירות אנליזות חוזרות של חלקי מערכים גדולים ומורכבים, מה שאיפשר לצוות של פנסוניק להתמקד באספקת מוצרים בעלי איכות גבוהה בשלב מוקדם של תהליך התכנון.

"בהשוואה לתוכנות תכנון אחרות, יש ל-CATIA מערך עשיר של פונקציות תכנון הדרושות עבור מוצרים הדורשים תכנונים מתוחכמים של משטחים וצורות כמו הכיריים החשמליים שלנו", אמר יאסושי מורימוטו, ראש צוות מכשירי בישול חשמליים בפנסוניק. "אינטגרציה חלקה בין CAD (תכנון בעזרת מחשב), CAE (הנדסה בעזרת מחשב) ו-CAM (ייצור בעזרת מחשב), קידמה את החלטתנו לבחור בפלטפורמת התלת-ממד של דאסו סיסטמס".

הכותב הוא שליח אנשים ומחשבים לצרפת

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים