חשש לעסקת הענק: בעלי המניות של 3Com תובעים את הנהלת החברה ומתנגדים לרכישתה ע"י HP

שניים מבעלי המניות תובעים את אריק בן חמו, לשעבר מנכ"ל החברה וכיום יושב הראש שלה, כמו גם את רון סאגי, נשיא החברה, ואת יתר חברי ההנהלה ● בכתב התביעה הם טענו, כי ההנהלה "לא התאמצה להשיג מחיר טוב מספיק עבור 3Com בטרם הרכישה" ● בשל התביעה, אישור העסקה צפוי להידחות

שניים מבעלי המניות של 3Com הגישו בסוף השבוע תביעה כנגד חברי הנהלת החברה, בטענה שחברי הדירקטוריון שלה היו צריכים להשקיע מאמצים נוספים ולהשיג עבור החברה הצעה לרכישתה על ידי HP במחיר טוב יותר. התביעה עלולה לעכב את אישור הרכישה, ועלולה אף לסכל אותה.

התובעים, ניק ברנהארדט ושיין קאדלק, הגישו את התביעה בבית משפט בדלוור, ימים אחדים לאחר ההודעה של HP, כי היא רוכשת את חברת התקשורת במחיר של 2.7 מיליארד דולרים במזומן. הנתבעים הם, בין השאר, אריק בן חמו, המנכ"ל לשעבר וכיום יושב הראש של 3Com, ורון סאגי, נשיא החברה. בן חמו הוא טייקון היי-טק ותקשורת יהודי-אמריקני, ופעיל בישראל בתחום ההון-סיכון ותרומה לקהילה.

בכתב התביעה נטען, כי "הדירקטורים של 3Com כשלו בפעילותם לטובת בעלי המניות. הם לא הצליחו להשיג את המחיר המרבי עבור החברה בטרם נרכשה, ולא עשו את הצעדים הנדרשים לטובת המשקיעים בה, בהתחשב במעמדה בשוק התקשורת. המנהלים לא הצליחו לייצר חלופות לרכישה שייטיבו עימה". התובעים צירפו לתביעה מסמכים של אנליסטים פיננסיים, הקובעים, כי החברה נרכשה בערך הנמוך משווייה האמיתי. "הרכישה הייתה רכישת-חסר, שפוגעת בבעלי המניות, שהנהלת 3Com מחויבת להם", נכתב. "הנהלת החברה הפרה את חובת הנאמנות שלה כלפי בעלי המניות שלה בכך שקיבלה את הצעת הרכישה של HP".

על חברי ההנהלה נכתב, כי "הם מנסים ליצור מצג שווא כלפי בעלי המניות של 3Com ולמנוע מהם, באופן לא הוגן, מלקבל את הערך האמיתי של השקעותיהם בחברה".

חלק מהאנליסטים העריכו, כי התביעה עלולה לסכל את מימוש העסקה, או לפחות לעכב את אישורה הסופי. לעומתם, אמר פול מנסקי, אנליסט מחברת קנקורד-אדמס (Canaccord Adams) המתמחה בתשתיות חדרי מיחשוב, כי "איני רואה את התביעה מתקבלת. 3Com הייתה במשך שנים רבות הבטחה עסקית שלא הצליחה לממש את עצמה ולהביא ערך לבעליה". זאת, הסביר, על אף שהחברה התמקדה בשוק הסיני, ומחירי המוצרים שלה היו זולים יותר מאלה של המתחרים בשוק שבו פעלה. "חרף כל מאמציהם", הוסיף, "הם לא הצליחו לחדור בצורה משמעותית לשוק המערבי". לדבריו, אם הרכישה תצא אל הפועל בסופו של דבר, "זה יהיה ניצחון משולב לשני הצדדים".

דוברים של 3Com לא הגיבו על התביעה.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. AAA

    2.7 מילארד ?????????? עבור חברה שלא בטוח ששווה מחצית מכך, מישהוא השתגע לגמרי. התובעים יאכלו אותה בגדול. מה שעומד לקרות בעקבות התביעה שלהם, תהיה דחיה ו-או ביטול של העסקה, ערך המניה ירד משמעותית, (שום לקוח רציני וגדול לא יתחייב לסכם עסקה עם גוף שלא ידוע גורלו) ואז יגידו כי ה- 2.7 B היה מחיר מצויין וחבל שעסקת המכירה לא מומשה כשעוד אפשר היה. הרבה פעמים בעלי מניות לא יודעים מה באמת הולך בתוך החברה. הם מקבלים מספרים וחוות דעת מכאלה שיכולים לסובב כל מספר איך שבא להם. 3-Com לעולם לא רק שלא המריאה, היא תמיד הייתה ברירת מחדל לא הכי מוצלחת לפתרונות תקשורת, ובמקומות בהם כן ה"צליחו" זה היה בגלל מחיר זול שנתנו, ואז הרווח (אם היה בכלל) לא הצדיק את העסקה. בעלי המניות שיכלו להכניס לכיס לא מעט כסף ולהיות שותפית של חברה מעט חזקה בשוק כמו HP, יאלצו ל"אכול את הכובע" סתם אנשים תאווי בצע, ותו לא.

אירועים קרובים