RIM מזהירה: טלפונים חכמים ישמשו בעתיד למתקפות על רשתות סלולר גדולות

שיטת הפריצה במקרים כאלה עלולה להיות דומה לזו שגרמה להאטה של תעבורת האינטרנט בארצות הברית ובדרום קוריאה ביולי האחרון - כך לדברי סקוט טוצקה, סגן נשיא לאבטחה של מכשירי בלקברי בחברה ● מדובר במתקפות למניעת שירות (DDOS), שבמסגרתן יישלחו הוראות ממכשירי טלפון לעשרות אלפי מחשבים כדי שאלה יפנו בו זמנית לאתרים המותקפים ויאטו את קצב פעולתם, או אף יגרמו לקריסתם

גורמים עוינים עשויים להיעזר בעתיד בטלפונים חכמים כדי לתקוף רשתות סלולר גדולות – כך מזהיר סקוט טוצקה, סגן נשיא לאבטחה של מכשירי בלקברי (BlackBerry) ב-RIM, בראיון שהעניק לסוכנות הידיעות רויטרס (Reuters).

לדברי טוצקה, שיטת הפריצה במקרים כאלה עלולה להיות דומה לזו שגרמה להאטה של תעבורת האינטרנט בארצות הברית ובדרום קוריאה ביולי האחרון. למעשה, טוצקה מזהיר מפני מתקפות למניעת שירות (DDOS), שבמסגרתן יישלחו הוראות ממכשירי טלפון לעשרות אלפי מחשבים כדי שאלה יפנו בו זמנית לאתרים המותקפים ויאטו את קצב פעולתם, או אף יגרמו לקריסתם.

"לדעתי, יש מקום לדאגה", אמר טוצקה. לדבריו, אפשר לגרום בשיטה זו לקריסה של רשתות סלולר באמצעות פריצה למספר קטן יחסית של מכשירי טלפון חכמים.

המתקפה יכולה להתבסס על השתלה של קוד זדוני ביישומים שזוכים לפופולריות בקרב המשתמשים בטלפונים חכמים – אמר קווין מהפי, מנהל הטכנולוגיה הראשי של Flexilis, ספקית של תוכנות אבטחה לטלפונים סלולריים. חוקרים מטעם החברה כבר גילו גרסאות נגועות בווירוסים של יישומים פופולאריים לטלפונים חכמים, דוגמת שירות המפות של גוגל (Google Maps) ומשחקים שונים.

"לא מדובר עוד במכשירי טלפון בלבד: אלה מחשבים לכל דבר, ומשום כך – אפשר לצפות שיהיו בהם אותן בעיות כמו במחשבים", אמר מהפי. כדי להתגונן מפני מתקפות כאלה, ממליץ טוצקה להתקין באופן קבוע טלאי אבטחה, דוגמת אלה שמשחררת RIM בכל פעם שמתגלות פרצות אבטחה במכשיריה.

RIM

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים