עסקת ענק: סופטבנק רוכשת את ARM תמורת 32 מיליארד דולר

החברה היפנית רוכשת את חברת השבבים הבריטית עקב פעילותה בתחום האינטרנט של הדברים ● העסקה מבוצעת בפרמיה של 43% ו-ARM תהפוך לחברה בת בהחזקה מלאה של סופטבנק

מרחיבה את מרכז הפיתוח בישראל. ARM

עסקת ענק בתחום עיבוד השבבים: סופטבנק (Softbank), חברת התקשורת היפנית הענקית, רוכשת את ARM, המתכננת המובילה בתחום השבבים לטלפונים חכמים, תמורת כ-32 מיליארד דולר (23.4 מיליארד ליש"ט). המחיר משקף כ-43% פרמיה על ערך המנייה. העסקה כולה תבוצע במזומנים ולאחר שתאושר, תפעל ARM כחברה בת בהחזקה מלאה של סופטבנק.

ARM היא בעיקר מתכננת שבבים שמוכרת את הקניין הרוחני שלה לעשרות שותפות עסקיות בתחום הטלפונים, כשבאחרונה היא התחילה להיכנס גם לתחום האינטרנט של הדברים. המעבדים אותם תכננה החברה מאז נוסדה באוקטובר 1990 נמצאים בבסיס של כל מעבדי החברות המובילות בשוק הטלפונים, החל מאפל (Apple) עם מעבדי ה-Ax שלה, דרך קוואלקום (Qualcomm) עם מעבדי ה-Snapdragon וכלה במדיה-טק (MediaTek) שהיא מלכת השוק הבינוני ושוק הכניסה.

אולם, סופטבנק רוכשת את ARM בעיקר בגלל האינטרנט של הדברים, כשהצפי שלה הוא שהחברה הבריטית תשלוט גם בתחום הזה. יחד עם הירידה החדה בשער החליפין של הליש"ט מול הין היפני, הפכה החברה למאוד אטרקטיבית.

יצוין כי ARM אמורה להמשיך לתפקד באופן עצמאי לחלוטין לאחר הרכישה, כמובן תחת מעקב וייעוץ של החברה האם החדשה. סופטבנק התחייבה בהסכם שתשמור על המבנה הארגוני של החברה הבריטית, כולל ההנהלה הבכירה, שתמשיך לפעול מקיימברידג', בריטניה. כמו כן, יישמר המודל העסקי של ARM, שבנוי על שותפויות.

יותר מכך, סופטבנק מתכוונת להשקיע בחברה שרכשה באופן ניכר למדי במהלך השנים הקרובות, ובכלל זה להכפיל את כוח האדם במתחם המרכזי בבריטניה ולהגדיל משמעותית את כוח האדם שלה ברחבי העולם.

"מעריצים את ARM"

"אנחנו מעריצים את ARM מזה זמן רב כחברה טכנולוגית נודעת ומכובדת, שמובילה את השוק שלה בהפרש ניכר. היא מהווה רכישה אסטרטגית מצוינת לקבוצת סופטבנק מכיוון שאנחנו משקיעים כדי לתפוס את ההזדמנויות המשמעותיות ביותר שמספק תחום האינטרנט של הדברים", אמר מאסיושי סאן, יו"ר ומנכ"ל קבוצת סופטבנק.

הוא ציין כי "אנחנו מתכוונים להשקיע בחברה, לתמוך בקבוצת הניהול שלה, להאיץ את האסטרטגיה שלה ולאפשר לה למצות במלואה אל מעבר למה שיכולה לעשות חברה ציבורית. זו אחת הרכישות הכי חשובות שעשינו אי פעם ואני מצפה ש-ARM תהיה עמוד מפתח באסטרטגיית הצמיחה העתידית של סופטבנק".

סטיוארט צ'יימברס, יו"ר ARM, אמר כי "חבר המנהלים של החברה קיבל הבטחה שהיא תישאר עסק בריטי משמעותי ביותר ושימשיך להיות לה תפקיד מפתח בפיתוח טכנולוגיות חדשות. סופטבנק סיפקה בטוחות שהיא תשקיע בחברה באופן ניכר, כולל הכפלת כמות האנשים בבריטניה במהלך חמש השנים הקרובות, תוך שמירה על התרבות הייחודית ועל המודל העסקי של ARM".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים