האם ה-CTO ישרוד בעידן ה-CDO?

מה כולל תפקיד מנהל הדיגיטל הראשי? האם חלוקת התפקידים בינו לבין מנהל הטכנולוגיות הראשי ברורה? ומה על כל אחד מהם לעשות כדי שלא לפגוע בתפקידו של האחר?

אבי עסיס, מנכ"ל משותף של Be Digital. צילום: ניב קנטור

האם תפקיד מנהל הטכנולוגיות הראשי (CTO) ישרוד בעקבות עליית קרנו של תפקיד מנהל הדיגיטל הראשי (CDO)? זאת השאלה המרכזית שעלתה בדבריו של אבי עסיס, מנכ"ל משותף ב-Be-Digital.

עסיס דיבר במפגש פורום CTO@IT Architecture של אנשים ומחשבים, שהתקיים באחרונה ב-yes Planet בראשון לציון.

לדבריו, "העולם עובר טלטלה חזקה והנהלות ארגונים מבינות שהאדמה היציבה אליה התרגלו בשנים האחרונות מתחילה לרגוש ולרעוד תחת רגליהם. אנחנו נמצאים בפתחה של המהפכה התעשייתית הרביעית ומה שארגונים התרגלו אליו עד כה ישנה צורה – הן ברמת חוויית המשתמש, הן ברמת התנהלותם של עסקים וארגונים והן מבחינת שוק העבודה, שיקבל חבטה רצינית ואף צפויה אבטלה בסדרי גודל משמעותיים".

הוא ציטט נתון של האקונומיסט (Economist) לפיו בתוך שני עשורים 47% מהמקצועות הקיימים בשוק העבודה יתבצעו על ידי רובוטים או מכונות. "רואים גם ירידה חדה בהישרדות של חברות S&P 500. אם ב-1960, ממוצע השנים שבהן שרדה חברה עמד על 60 וב-1980 – על 35, הרי שב-2020 צופים כי הוא יעמוד על 20 שנים בלבד", הוסיף.

עסיס אמר כי "אחת הסיבות לכך שחברות מרגישות שמשהו מתרחש ורוגש תחת רגליהן היא טכנולוגיות ה-SMAC – רשתות חברתיות, מובייל, אנליטיקה וענן. השילוב הנדיר של הטכנולוגיות האלה מייצר אפשרויות חדשות ורבות שלא נודעו עד לפני מספר שנים, ומאפשר יצירת פתרונות חדשניים, שיכולים לשנות את לניו של הארגון העסקי ואת הקשר שלו ללקוחותיו".

"לצידן יש טכנולוגיות נוספות, כמו רחפנים, האינטרנט של הדברים, רובוטיקה מתקדמת, Big Data, כלי רכב אוטונומיים ומחשוב קוגנטיבי. שילובן בתוך ארגונים עומד לשנות לחלוטין את השיטה בה יעבוד הארגון ואת הדרך בה הלקוחות יעבדו מולו. התפתחותן המואצת של הטכנולוגיות הללו מייצרת גופים זריזים ומהירים שמאיימים על גופים גדולים וחזקים. דוגמה קלאסית לכך היא האיום של החברות בתחום הפינטק על המגזר הפיננסי המסורתי", אמר עסיס.

"ה-CDO יאיים על ה-CTO"

"כתוצאה מהשינויים הטכנולוגיים", ציין, "ארגונים רבים מתחילים לקלוט ולמנות מנהל דיגיטל ראשי, שתפקידו להוביל את הצמיחה, לשפר את הביצועים ולסייע לארגון לעמוד ביעדים שלו על ידי אימוץ הולך וגובר של טכנולוגיות חדשניות. ה-CDO יאיים בתפקידו על ה-CTO, מנהל הטכנולוגיות הראשי, שכן שניהם עוסקים בחיפושים ואימוץ טכנולוגיות חדשות".

מי מהם ישרוד? לדברי עסיס, "התשובה לכך תלויה בעיקר ביחסים הבין אישיים בתוך הארגון, בתרבות הארגונית ובפרסונות שמאיישות את התפקידים. הן ה-CDO והן ה-CTO אמורים להפעיל מעבדת חדשנות, שתהווה שדה ניסוי של טכנולוגיות עתידיות. לכן, רק שיתוף פעולה טוב ויחסים נכונים בין שניהם יאפשר לארגון ליצור הרמוניה בין התפקידים ולקבל תוצרים עסקיים ברורים משיתוף הפעולה ביניהם".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים